Overholder du fartgrænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Louisiana

Nu er der flere der skriver, at de følger med trafikken, når den ligger på de 90. Men alle burde sætte flowet til de 80, som man må (dér hvor grænsen er 80, naturligvis), så ville man jo stadig følge trafikken...

Og jeg skal lige pointere, at jeg synes det lige så forkert, at kører for langsomt, for det fremprovokere overhalinger, som desværre nogen gange ender i ulykker.

Og ja, der kan også ske ulykker selvom man overholder trafikloven, men der sker altså færre, når man overholder den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Louisiana

BlyViol skriver:

puuuuha, du rammer DYBT i min dårlige samvittighed..

Herhjemme bliver jeg kaldt torkild thyrring (dansk racerkører) når jeg sætter mig ind i bilen, til jeg går ud igen..

Og kører heller ikke med sele.. :/

Jeg ELSKER at køre stærkt, og vildt.. Og hader mig selv for det. Det er lidt ligesom ludomaner, som bare ikke KAN stoppe med at spille. Jeg KAN bare ikke lade være med at trykke lidt hårdere på speederen..

Men hvor hurtigt er det så??

hm.. alt efter hvordan trafikken er, så er det. 90-110 på landevejene. 130-150 på motorvej og 60 i byerne.. ca.. nogen gange hurtigere.. 

nu har jeg endnu mere dårlig samvittighed.. 

ps. det er KUN når jeg er helt alene... med lillepigen er jeg from som et lam.. men kan godt snige den op på 90 på landevejen 

Jeg elsker faktisk også selv, at kører hurtigt, og lidt vildt, men jeg kunne aldrig drømme om, at gøre det i trafikken.

Er da glad for, at du kører ordenligt med lillepigen  Men er du ikke bange for, at der skulle ske dig noget, når du kører alene..?

Anmeld

17. december 2010

Vidunderligeunger

Louisiana28 skriver:

Jeg elsker faktisk også selv, at kører hurtigt, og lidt vildt, men jeg kunne aldrig drømme om, at gøre det i trafikken.

Er da glad for, at du kører ordenligt med lillepigen  Men er du ikke bange for, at der skulle ske dig noget, når du kører alene..?

tjo.. det er jeg nogen gange. men er total forkert ddet ved jeg godt. tror det handler om et eller andet ungdomsoprør jeg ikke fik lavet det plejer jeg at undskylde med. selvom jeg ved godt det ikke er godt nok..

Anmeld

17. december 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

tanker fyringsolie på bilen, 

Det bliver du simpelthen nødt til at forklare?????

Er det dieselbiler der kan æde fyringsolie eller hvad?

Og nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor er det ulovligt at bruge???? - hvis det virker?????

Seriøst, dør bilen ikke af at blive tanket med fyringsolie????

Anmeld

18. december 2010

Charlotte Wberg

Jeg kører sjælent for stærkt... svinger ofte med 5 km/t men ind imellem, når jeg følger trafikken, opdager jeg at jeg kører for hurtigt og letter foden fra speederen...

Men når jeg er på vej hjem og kører ud af byZonen og folk foran mig forsat kører 50 - 60 km/t så bliver jeg mega irriteret når man må kører 80... Eller når nogen overhælder med -110 på en 130 motorvej... ihhh

Anmeld

18. december 2010

Louisiana

Charlotte Wberg skriver:

Jeg kører sjælent for stærkt... svinger ofte med 5 km/t men ind imellem, når jeg følger trafikken, opdager jeg at jeg kører for hurtigt og letter foden fra speederen...

Men når jeg er på vej hjem og kører ud af byZonen og folk foran mig forsat kører 50 - 60 km/t så bliver jeg mega irriteret når man må kører 80... Eller når nogen overhælder med -110 på en 130 motorvej... ihhh

Det er altså også bare så pissefarligt, at overhale på motorvejen, når man ikke kører hurtigere, og andre skal stå på bremsen, for ikke at kører ind i dem! Uf, det bliver jeg også helt gal i skralden af  Og ligeledes dem, som ikke har set at fartbegrænsningen er ophævet og tøffer videre i en uendelighed med 60, hvor man igen må kører 80

Anmeld

18. december 2010

ZamanogDania

Jeg må altså være ærlig her. Jeg kører stærk i mortorvejen. Jeg elsker det!!!! Men men men efter jeg har fået min lille datter er jeg holdt op med at køre hurtig. I byen kører jeg altid omkring 50-55 km. I landevejen kan det godt komme op på 90 km. I mortorvejen 140(der hvor man må kører 130 i timen). Ved godt det er slem, men førhen kørte jeg altså 160-170 km i mortorvejen.

Håber jeg holder op med at køre alt for hurtigt. For andres skyld og min egen skyld.

Anmeld

18. december 2010

FrkT

Ihhh hvor er det sjovt, jeg har så sent som i formiddags tænkt på at oprette et lignende emne, netop fordi det meget dårlige føre der er mange steder i landet for tiden gør det ekstra farligt at køre for stærkt.

Og JA, jeg overholder fartgrænsen. Og er der nogle lovovertrædelser der virkelig kan få mig op i det røde felt, så er det fartovertrædelser. Synes det er sygt og respektløs at køre for stærkt, der ER altså en grund til at de fartgrænser er sat!

Og det er generelt folk som kører hensynsløst i trafikken der kan få mig i det røde felt. Både folk der kører for stærkt, men særdeles også folk som ikke holder ordentlig afstand til dem foran - sådan at man tydeligt kan se at de IKKE vil kunne nå at bremse, hvis man bremser hårdt op.

Og så AFSKYR jeg folk der ikke kører med sele (og det er ikke noget personligt på dem som personer, men på det valg de tager ved ikke at tage selen på). Dem af jer der kører uden sele altid eller bare engang imellem; er I klar over hvad der sker, hvis I kører frontalt sammen med en modkørende bil? I ryger lige gennem begge ruder og brækker nakken og/eller ryggen på personen i den anden bil, og den person kommer aldrig til at gå igen (hvis den overhovedet overlever). Synes det er SÅ respektløst og kan godt sammenligne det med mordforsøg (i MINE øjne altså).

Og i disse dage hvor det er meget glat at køre mange steder, og man så bliver overhalet af en bil med alt for høj fart i forhold til vejføret, så ØNSKER jeg ligefrem at personen må køre galt lidt længere fremme, så han/hun kan lære det!

Så jeg er nok en af dem som mange overhaler på landevejen, hvor jeg kører 80 når det ikke er glat og en del mindre når det ér glat, kører 50 i byerne med mindre andet er markeret, og på motorvejen kører jeg MAX 120 de steder man må køre 130, men oftest kører jeg nok omkring de 100-105. Jeg er ikke glad for fart generelt, og har faktisk en form for trafikangst. Og jeg har mistet mange mennesker jeg har kendt og holdt af i trafikken, de fleste af dem pga. hensynsløs kørsel fra andres sider af. Så jeg har virkelig respekt for trafikken, og kan slet ikke forstå folk som ikke har.

Og jeg VED godt at du aldrig kan vide dig sikker på ikke at komme ud for en ulykke eller bringe andre i en ulykke, når du bevæger dig ud i trafikken. Men hvis jeg bare nedsætter risikoen for det med 30-40 % (jeg ved ikke præcist hvor meget det er, men det er et gæt), så har jeg gjort den forskel som jeg ER herre over!

Anmeld

18. december 2010

otlitrom

Ja det gør jeg....
Der er vel en grund til at de har sat de grænser de har og så er de der vel for at blive overholdt!

Oveni har jeg kun haft kørekort lidt over et år og ville simpelthen synes at det var for pinligt at blive standset af politiet for at køre for hurtigt!

Tilgengæld bliver jeg så også mega irriteret på dem der kører FOR LANGSOMT!!!!

60km/t ER 60km/t og ikke 40km/t eller 80km/t..... så svært er det vel ikke?

Den låner jeg lige.. Jeg er meget enig! Pånær at jeg har haft kørekort i 6½ år...

Anmeld

18. december 2010

lucas<3

jeg er en meget fartglad pige men ligeså så basse er med overholder jeg noglelunde farten. men når han ikke med køre jeg "lidt" stærker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.