Overholder du fartgrænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.249 visninger
65 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. december 2010

Louisiana

Nu sætter vejret godt nok hastigheden væsentligt ned, men når der ikke er sne og is på vejene, overholder du så fartgrænsen?

Jeg har, gennem de år jeg selv har kørt bil, bemærket, at utrolig mange liiiiige sniger sig op på de 90-95 km/t (og også hurtigere endnu, men det er heldigvis ikke så mange) de steder hvor man må kører 80. Ligesom mange kører 60, hvor der må køres 50. Mange steder kunne man sagtens sætte grænsen op til 90, men det er egentlig ligegyldigt, når grænsen lige nu er 80. Min kæreste sagde sidste dag til mig, at han synes jeg kører rigtig godt, men jeg kører langsomt - fordi jeg overholder fartgrænsen.

Jeg synes man skal overholde fartgrænsen, der er jo en grund til den er der. Desuden synes jeg ikke min personlige holdning til hvor høj fartgrænsen burde være, er hævet over hvad loven siger...

Hvad siger I?

Det er muligt at svare anonymt, hvis man har lyst til dét

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Mumto3

17. december 2010

Maja88

altså jeg må ærligt indrømme jeg kører stærkere end det normale- bortset fra i byen...

på landevejene kører jeg selvfølgelig efter trafikken, men gerne en 90-95 stykker.

og på motorvejen hvor man må køre 130, gerne en 140-150 stykker....

er nok bare glad for fart, så jeg elsker de tyske landeveje(man må køre 100) og så de motorveje hvor der ingen begræsning er.

Anmeld

17. december 2010

9510

Jeg har også fået afvide af min gemal at jeg kører godt men langsomt,,,

Jeg kører det jeg må,,, måske ikke på motorvejen hvor man må køre 130, det syns jeg altså er lidt for hurtigt,, så det er sjældent jeg kører på motorvejen

Anmeld

17. december 2010

Anonym

Jeg bor i det mørke Jylland - og der er på de fleste strækninger ingen grund til, at fartgrænsen er på 80 km/t.

Jeg kører konsekvent omkring 100 km/t og jævnligt hurtigere, dette alt efter trafikkens flow, det vil sige, hvis jeg ligger i en række, der kører hurtigere (som det ofte sker), så følger jeg med.

Det er sikkert svært at forholde sig til, hvis man bor på djævleøen, men med vores meget lange afstande, ingen byer og ingen kø på landevejene, så er det oplagt at hæve fartgrænsen på visse strækninger.

P.S. Jeg betaler mine fartbøder med et smil og har p.t. et hullet kørekort og har det fint med det, det er mit valg og bekymrer mig ikke, også selvom mit job er afhængigt af mit kørekort.

Anmeld

17. december 2010

wamse

jeg kører omkring de 90 på landevejen, alt after hvordan forholdene er. I byen kører jeg 50 og på motorvejen kører jeg de 130

Anmeld

17. december 2010

Louisiana

Maja88 skriver:

altså jeg må ærligt indrømme jeg kører stærkere end det normale- bortset fra i byen...

på landevejene kører jeg selvfølgelig efter trafikken, men gerne en 90-95 stykker.

og på motorvejen hvor man må køre 130, gerne en 140-150 stykker....

er nok bare glad for fart, så jeg elsker de tyske landeveje(man må køre 100) og så de motorveje hvor der ingen begræsning er.

Vi bor ret tæt på grænsen, så vi er i Tyskland og handle hver måned, og så har vi en del tyske venner, så vi kører ofte i Tyskland, men jeg må sige, at jeg ikke bryder mig særlig meget om det. Dels pga den manglende fartgrænse på motorvejen (kører du mere end 130 og der sker en ulykke, så dækker forsikringen bare ikke. Hvis du overlever ulykken...), men også fordi de ikke har sammenfletning mange steder, og desuden har meget korte af/indkørsler.

Det er også rigtig ubehageligt, at kører på motorvej dernede, hvor der ingen fartgrænse er, for du skal kigge i spejlene 2-4 gange, inden du overhaler, for nogen kører med en hel vanvittig fart, og de er der bare lige pludselig!

Må jeg spørge hvorfor du synes, at du har lov til, at kører hurtigere end loven siger du må? Uden at det skal lyde som udskæld

Anmeld

17. december 2010

NoName

både ja og nej...

som regel gør jeg - efter jeg har fået caroline....

meeen det kan godt tage mig at højre foden er liiiidt tung....

Anmeld

17. december 2010

Pia.

jamen her kan jeg med hånden på hjetet sige at JA jeg overholder fartgrænsen

1. fordi jeg en evig angst for at køre galt eller skade andre i trafikken ...

2. fordi jeg ville ærge mig sindsygt meget hvis jeg fik en fart bøde - det har jeg prøvet 1 gang i mit liv og det var fanme surt.. kom fra en 60 zone og så ikke jeg køre ind i en 50 zone og blev målt til 61 km i timen ....

så I dag er jeg ekstra ekstra opmærksom...

Anmeld

17. december 2010

AnneBJ

Jeg overholder også hastighedsbegrænsningerne! Har haft kørekort lidt over 3 år, og de første 3 år har man jo kun 2 klip. Jeg er meget glad for mit kort, så har været "påpasselig" med ikke at få klip. Den stil har jeg nu egentlig tænkt mig at holde, for jeg ville ikke kunne tilgive mig selv, hvis jeg var skyld i en ulykke pga. for høj hastighed..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.