Anonym skriver:
Jeg leder som heller ikke efter en undskyldning for, at jeg tager det valg at køre for hurtigt, jeg fortæller bare, at der er forskellige måder at gøre ulovlige ting på.
Hvis man skal tage storbys-modellen, så er der RIGTIG mange, der vælger at cykle over for rødt, og det er så også ulovligt, og de udsætter så både sig selv og andres liv for fare, men det er så mere legalt eller?
Der er situationer, der er ulovlige, etisk eller moralsk forkastelige, men jeg tror nu nok, at der var flere i det røde felt, hvis du til en fest fortalte, at du gav dit barn endefulde (det gør vi ikke), end hvis du fortalte, at du har kørt 100 km/t.
Nej, jeg synes bestemt ikke, at det er okay, at cykle (eller gå) over for rødt - har jeg sagt dét? 
Det bekymre mig ikke, om folk ville se mere skævt til mig over at have givet mit barn en endefuld (hvilket jeg heller ikke gør
) end hvis jeg fortalte, at jeg havde kørt 100 i en 80'er zone. Men det bekymre mig, at folk slækker på at følge loven alt efter hvad man selv synes er i orden. Hvis alle gjorde dét i alle henseender (alt efter hvad hver enkelt mente var okay at gøre, selvom det var ulovligt), så ville det jo ende i totalt kaos.
Men jeg giver dig ret i, at der mange steder sagtens kunne ændres på fartgrænsen. Men det betyder ikke, at man bare har lov til, at kører hurtigere, fordi man selv synes det bør være sådan...
Jeg kan forledes til at tro, at du er anonym fordi du selv godt ved, at det ikke er okay, at kører så hurtigt