Overholder du fartgrænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Louisiana

Anonym skriver:

Jeg bor i det mørke Jylland - og der er på de fleste strækninger ingen grund til, at fartgrænsen er på 80 km/t.

Jeg kører konsekvent omkring 100 km/t og jævnligt hurtigere, dette alt efter trafikkens flow, det vil sige, hvis jeg ligger i en række, der kører hurtigere (som det ofte sker), så følger jeg med.

Det er sikkert svært at forholde sig til, hvis man bor på djævleøen, men med vores meget lange afstande, ingen byer og ingen kø på landevejene, så er det oplagt at hæve fartgrænsen på visse strækninger.

P.S. Jeg betaler mine fartbøder med et smil og har p.t. et hullet kørekort og har det fint med det, det er mit valg og bekymrer mig ikke, også selvom mit job er afhængigt af mit kørekort.

Det er lige dét jeg mener - det er muligt, at man burde hæve fartgrænsen, men nu er fartgrænsen jo en del lavere end det du kører. Hvorfor mener du, at du har ret til at kører hurtigere end loven siger? Tænker du på andre i trafikken, når du kører så hurtigt?

Jeg bor også i jylland, men overholder stadig fartgrænsen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Anonym

Louisiana28 skriver:

Det er lige dét jeg mener - det er muligt, at man burde hæve fartgrænsen, men nu er fartgrænsen jo en del lavere end det du kører. Hvorfor mener du, at du har ret til at kører hurtigere end loven siger? Tænker du på andre i trafikken, når du kører så hurtigt?

Jeg bor også i jylland, men overholder stadig fartgrænsen...

Tja, hvorfor tror jeg, at jeg har ret til det....

Der er så mange, der gør ting, de ikke har lov til, det være sig sort arbejde, tanker fyringsolie på bilen, går over for rødt, kører på ulovligt tunede knallerter, der er mange varianter og grader af "ulovligt", men da det nu er en naturlig ting i vores nærsamfund og "det gør man da bare", så er det ikke noget jeg tænker nærmere over - jeg kan dog lige tilføje, at jeg overholder fartgrænsen på 50 km/t i byerne (som der jo heller ikke er så mange af her), dette ene og alene af hensyn til de svagere trafikanter, der jo ikke er ude på de lange strækninger ved bondemand Madsens jorder. Hvis trafikken naturligt ligger på 90 km/t, så følger jeg altså bare med og overhaler ikke for at komme på 100 km/t, så værre er det altså ikke, jeg synes faktisk det er mere farligt, når en enkelt bilist vælger at køre 80 km/t, og der så er 8 andre, der skal ud og overhale, fordi den ene sænker flowet - og det sker rigtigt tit her! 

Anmeld

17. december 2010

LinLin

Åh - ikke altid... Det er tit i byzoner - udenfor byerne jeg liiie kommer op på 57-58 km/t... På motorvejen korer jeg ikke for stærkt, men det skyldes nok også lidt at jeg kører i en lille bil med en 1.0 liters motor ... På lange lige strækninger udenfor byen kører jeg heller ikke altid 80!

Selvfølgelig skal man overho - men kan godt nærme mig de 90 - selvfølgelig skal man overholde færdselsloven - det er jo lige som derfor den er lavet - men nogle steder er fartgrænserne ikke gennemtænkt, efter min mening.... Jeg kører aldrig for stærkt fordi jeg skal skynde mig.

Men selvom man selv overholder alle love i trafikken er man jo ikke garanteret ikke at komme i ulykker - men det er så en anden snak

Anmeld

17. december 2010

Louisiana

Anonym skriver:

Tja, hvorfor tror jeg, at jeg har ret til det....

Der er så mange, der gør ting, de ikke har lov til, det være sig sort arbejde, tanker fyringsolie på bilen, går over for rødt, kører på ulovligt tunede knallerter, der er mange varianter og grader af "ulovligt", men da det nu er en naturlig ting i vores nærsamfund og "det gør man da bare", så er det ikke noget jeg tænker nærmere over - jeg kan dog lige tilføje, at jeg overholder fartgrænsen på 50 km/t i byerne (som der jo heller ikke er så mange af her), dette ene og alene af hensyn til de svagere trafikanter, der jo ikke er ude på de lange strækninger ved bondemand Madsens jorder. Hvis trafikken naturligt ligger på 90 km/t, så følger jeg altså bare med og overhaler ikke for at komme på 100 km/t, så værre er det altså ikke, jeg synes faktisk det er mere farligt, når en enkelt bilist vælger at køre 80 km/t, og der så er 8 andre, der skal ud og overhale, fordi den ene sænker flowet - og det sker rigtigt tit her! 

At andre vælger at gøre noget ulovligt, giver da ikke dig mere ret til selv at gøre det  Og at arbejde sort kan næppe sammenlignes med, at kører for hurtigt og udsætte andre for livsfare...

Det er ikke den trafikant der kører 80, der er den farlige i trafikken, det er de 8 andre der har kløe i højre fod, som er til farer for alle andre i trafikken. De burde alle følge trop og køre de 80 de må. Ja, de der køre for langsomt, er farlige i trafikken, fordi de tvinger andre til at overhale, men her tænker jeg på dem der kører 70 eller mindre. Ikke de der rent faktisk overholder fartgrænsen. Så skal de andre kører langsommere - som de jo faktisk skal

Anmeld

17. december 2010

LotteGabriella

Ved bykørsel overholder jeg altid fartgrænsen på 50, men på landevejen, hvis trafikken tillader det kører jeg 90-100, hvis jeg kender vejen og ellers så holder jeg mig på de 80

På motorvej, kører jeg som regel efter trafikken,  men dog aldrig mere end 130, så der hvor man kun må kører 110, ja der kører jeg nogle gange for stærkt!!

Anmeld

17. december 2010

Maja88

Louisiana28 skriver:

Vi bor ret tæt på grænsen, så vi er i Tyskland og handle hver måned, og så har vi en del tyske venner, så vi kører ofte i Tyskland, men jeg må sige, at jeg ikke bryder mig særlig meget om det. Dels pga den manglende fartgrænse på motorvejen (kører du mere end 130 og der sker en ulykke, så dækker forsikringen bare ikke. Hvis du overlever ulykken...), men også fordi de ikke har sammenfletning mange steder, og desuden har meget korte af/indkørsler.

Det er også rigtig ubehageligt, at kører på motorvej dernede, hvor der ingen fartgrænse er, for du skal kigge i spejlene 2-4 gange, inden du overhaler, for nogen kører med en hel vanvittig fart, og de er der bare lige pludselig!

Må jeg spørge hvorfor du synes, at du har lov til, at kører hurtigere end loven siger du må? Uden at det skal lyde som udskæld

oki der er man så forskellig for jeg jeg ELSKER at køre på den tyske Autobahn.... de er bare så dejlige til at lukke folk ind og trække til højre så snart der er en mulighed...

jamen synes jo heller ikke jeg har lov til det. men jeg synes bare det er dejligt med fart. jeg skal sige at der hvor det er lovligt at køre 90 på landevejene- der kører jeg skam heller ikke mere end 90..

Anmeld

17. december 2010

saxa

Hånden på "gearstangen" så holder jeg desværre ikke helt fartgrænserne Undtaget i byerne hvor jeg altid kører det jeg må (næsten) Men jeg kører ansvarligt.. Desuden kører vores bil bedst når pilen er omkring de 100.. (på landevejene) Motorvejen er en helt anden snak..

Anmeld

17. december 2010

Anonym

Ja det gør jeg nu fik for et par år siden 2 klip i kortet og en bøde på 2500,00, kørte på en strækning hvor man må køre 70 kmt og lige ind i en zone hvor man kun må køre 40 kmt hvilket jeg ikke var opmærksom på, for ca 6 måneder siden fik jeg så en mere på 1000,00 da jeg kom kørende på en hovedvej hvor strækningen før har været 70 kmt og nu er sat ned til 50 kmt, hviket jeg først blev opmærksom på for sent altså i det øjeblik jeg blev fotograferet forsøgte at vende om og tale for min syge moster, men de var ikek noget at gøre, så jeg er ekstremt opmærksom på fartgrænserne og er ikke skidestolt af at have fået dem jeg har

Anmeld

17. december 2010

Anonym

Louisiana28 skriver:

At andre vælger at gøre noget ulovligt, giver da ikke dig mere ret til selv at gøre det  Og at arbejde sort kan næppe sammenlignes med, at kører for hurtigt og udsætte andre for livsfare...

Det er ikke den trafikant der kører 80, der er den farlige i trafikken, det er de 8 andre der har kløe i højre fod, som er til farer for alle andre i trafikken. De burde alle følge trop og køre de 80 de må. Ja, de der køre for langsomt, er farlige i trafikken, fordi de tvinger andre til at overhale, men her tænker jeg på dem der kører 70 eller mindre. Ikke de der rent faktisk overholder fartgrænsen. Så skal de andre kører langsommere - som de jo faktisk skal

Jeg leder som heller ikke efter en undskyldning for, at jeg tager det valg at køre for hurtigt, jeg fortæller bare, at der er forskellige måder at gøre ulovlige ting på.

Hvis man skal tage storbys-modellen, så er der RIGTIG mange, der vælger at cykle over for rødt, og det er så også ulovligt, og de udsætter så både sig selv og andres liv for fare, men det er så mere legalt eller?

Der er situationer, der er ulovlige, etisk eller moralsk forkastelige, men jeg tror nu nok, at der var flere i det røde felt, hvis du til en fest fortalte, at du gav dit barn endefulde (det gør vi ikke), end hvis du fortalte, at du har kørt 100 km/t.

Anmeld

17. december 2010

Louisiana

Anonym skriver:

Jeg leder som heller ikke efter en undskyldning for, at jeg tager det valg at køre for hurtigt, jeg fortæller bare, at der er forskellige måder at gøre ulovlige ting på.

Hvis man skal tage storbys-modellen, så er der RIGTIG mange, der vælger at cykle over for rødt, og det er så også ulovligt, og de udsætter så både sig selv og andres liv for fare, men det er så mere legalt eller?

Der er situationer, der er ulovlige, etisk eller moralsk forkastelige, men jeg tror nu nok, at der var flere i det røde felt, hvis du til en fest fortalte, at du gav dit barn endefulde (det gør vi ikke), end hvis du fortalte, at du har kørt 100 km/t.

Nej, jeg synes bestemt ikke, at det er okay, at cykle (eller gå) over for rødt - har jeg sagt dét?

Det bekymre mig ikke, om folk ville se mere skævt til mig over at have givet mit barn en endefuld (hvilket jeg heller ikke gør ) end hvis jeg fortalte, at jeg havde kørt 100 i en 80'er zone. Men det bekymre mig, at folk slækker på at følge loven alt efter hvad man selv synes er i orden. Hvis alle gjorde dét i alle henseender (alt efter hvad hver enkelt mente var okay at gøre, selvom det var ulovligt), så ville det jo ende i totalt kaos.

Men jeg giver dig ret i, at der mange steder sagtens kunne ændres på fartgrænsen. Men det betyder ikke, at man bare har lov til, at kører hurtigere, fordi man selv synes det bør være sådan...

Jeg kan forledes til at tro, at du er anonym fordi du selv godt ved, at det ikke er okay, at kører så hurtigt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.