Louisiana28 skriver:
Nej, jeg synes bestemt ikke, at det er okay, at cykle (eller gå) over for rødt - har jeg sagt dét? 
Det bekymre mig ikke, om folk ville se mere skævt til mig over at have givet mit barn en endefuld (hvilket jeg heller ikke gør
) end hvis jeg fortalte, at jeg havde kørt 100 i en 80'er zone. Men det bekymre mig, at folk slækker på at følge loven alt efter hvad man selv synes er i orden. Hvis alle gjorde dét i alle henseender (alt efter hvad hver enkelt mente var okay at gøre, selvom det var ulovligt), så ville det jo ende i totalt kaos.
Men jeg giver dig ret i, at der mange steder sagtens kunne ændres på fartgrænsen. Men det betyder ikke, at man bare har lov til, at kører hurtigere, fordi man selv synes det bør være sådan...
Jeg kan forledes til at tro, at du er anonym fordi du selv godt ved, at det ikke er okay, at kører så hurtigt

Jeg er helt klar over, at det ikke er lovligt at køre hurtigere end loven foreskriver, men vi diskuterer nok også mere moralen og etikken i at overtræde fartgrænsen - for ulovligheden giver ligesom sig selv.
Du har ikke sagt, at det var okay at køre/gå over for rødt, det var ikke den mening, der skulle frem, da jeg skrev, - med den bemærkning leder jeg efter DIN grænse for, hvad der er tilladt i trafikken....så hvor går din grænse?
Jeg er ikke enig i, at alt vil ende i kaos, hvis alle gjorde, hvad de selv syntes - det er derfor vi har love, nemlig at du tager et valg (rigtigt eller forkert), og så må du tage din straf, hvis lovgivningen dikterer, at det ikke er i orden - og det gør jeg så også med et smil, når jeg betaler en fartbøde. Forskellen er så bare, at der ikke er nogen, der klapper dig på skulderen, fordi du tager et valg om at overholde hastigheden, men i mit nærområde risikerer du nok at få en finger eller to, hvis farten ikke er nøjagtigt 80 eller derover.
I øvrigt dejligt med en god debat