Overholder du fartgrænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Dinna88

BlyViol skriver:

der blev spurgt om jeg overholder fartgrænsen - og nej det gør jeg ikke.

Jeg kan overhovedet ikke forsvare det jeg gør og vil til hver en tid tabe denne debat. så vil egentlig ikke diskutere det Vi ved begge at det jeg gør er forkert..

Okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Kvindemin

Jeg har INGEN respekt for folk der kører stærkere end de må. INGEN!!!
Jeg kører altid hvad jeg må, og aldrig mere. Hellere mindre.

Anmeld

18. december 2010

Kvindemin

Anmeld

18. december 2010

FrkT

Chritinap skriver:

Anmeld

19. december 2010

Anonym

mariamiss6 skriver:

Det bliver du simpelthen nødt til at forklare?????

Er det dieselbiler der kan æde fyringsolie eller hvad?

Og nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor er det ulovligt at bruge???? - hvis det virker?????

Seriøst, dør bilen ikke af at blive tanket med fyringsolie????

Okay - wauu, jeg vidste godt, at jeg er noget mere bilinteresseret end de fleste kvinder, men jeg troede, at dette var almen viden..

Nå, men altså - fyringsolie ER diesel, dog lidt mindre ren udgave, derfor kan dieselbiler køre på fyringsolie (som jo normalt er noget billigere end dieselolie, bare ikke lige i disse tider), men på grund af den forskellige afgift, er det ulovligt at tanke fyringsolie på dieselbiler, det vil sige, at du unddrager staten nogle penge.

Af samme grund er fyringsolien tilsat et sporstof  (du kan tydeligt se forskel), og dette sporstof kan synsmænd teste tanken og hele brændstofsystemet for (men har nu aldrig hørt, at det er praktiseret).

Man skal angiveligt køre ca. 5000 liter almindeligt diesel gennem efter brug af fyringsolie for at få renset systemet så godt, at det ikke længere kan spores - og angiveligt skulle det kun udløse en mindre bøde, hvis man skulle blive taget med sporstof i systemet.

Da fyringsolie er lidt mindre rent end diesel (vi taler meget lidt), er teorien også, at dyserne tilkokses (der er mere svovl i fyringsolie) eller brændstofspumpen slides, men vi er ude i teori her. 

Nå, det blev lidt mere teknisk end beregnet, du må selv sortere i det...

Anmeld

19. december 2010

Anonym

Mamman skriver:

- helt enig, selv om jeg er sjællænder.

Thank you - og undskyld det med djævleøen, det hedder det i daglig tale her

Anmeld

19. december 2010

Anonym

Nu er der flere der skriver, at de følger med trafikken, når den ligger på de 90. Men alle burde sætte flowet til de 80, som man må (dér hvor grænsen er 80, naturligvis), så ville man jo stadig følge trafikken...

Og jeg skal lige pointere, at jeg synes det lige så forkert, at kører for langsomt, for det fremprovokere overhalinger, som desværre nogen gange ender i ulykker.

Og ja, der kan også ske ulykker selvom man overholder trafikloven, men der sker altså færre, når man overholder den.

Tak for en god debat.

Sad lige og læste tilbudsaviser - og sørme om ikke der er reklame for TomTom-udstyr med følgende tekst:

Med Fotofælder modtager du placeringer af faste fotofælder samt mobile fotofælder, som andre TomTom-brugere har rapporteret. Så kan du køre sikkert og mere afslappet. Og du bruger færre penge på fartbøder ...

Undgå fartbøder, og vær sikker på, at du følger den hurtigste rute. TomTom tilbyder også et kombineret abonnement på Trafik og Fotofælder – så du ved, hvor trafikpropperne og de faste fotofælder er. Det kombinerede abonnement på Trafik og Fotofælder fås kun til TomTom-enheder, som er udstyret med Bluetooth.

Kan vi konkludere, at det med at køre for hurtigt er en helt normal og naturlig del af danskernes adfærd???

Anmeld

19. december 2010

Zafir

Altså på motorvejen når der er god plads og på landevejen, når der er god plads, så kører jeg også lidt friskt til Men når der er trafik, vejrforhold osv. der ikke tillader lidt hastighed, så kører jeg PÆNT. Derudover overholder jeg på særlige steder, hvor der er hastighedsnedsætteser, fordi der er en grund til det. LÆS: HADER FUCKING FOLK Der kører hurtigt forbi skoler osv!!!

Men steder med god plads og godt føre... Der er fart og tempo fint Så længe det ikke generer andre

Anmeld

19. december 2010

TineA

Dinna88 skriver:

Hej

Du er from som et lam når din datter er med... Men hvad hvis, lad os sige det sådan her, at du kommer kørende med en reeeet god hastighed med en bil foran dig (som du sniger dig ind på, fordi den overholder fartgrænsen) men da du så er ved at være tæt på bilen så løber der en kat ud foran den og føren slår bremsen i. Du skal her reagere hamrende hurtigt, men hvad hvis du ikke når at bremse inden du er ved den anden bil, og der sidder en lille pige, på samme alder som din datter, som det går hårdt ud over?

Det er da hamrende egoistisk, at du vælger at køre pænt når din datter er med i bilen, men er ligeglad når du er alene. Hvad hvis du en dag har din datter med og er den perfekte fører af en bil, men så kommer der en som har samme holdning som dig, som kører galt og din bil er involveret i ulykken - bilen, som din datter sidder i?

Jeg undrer mig  

Meget enig !

Anmeld

19. december 2010

twinboys

I byen ja men ellers nej... der er en formel 1 kører i mig...jeg har benzin i blodet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.