Hvornår stoppede i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Bom

Baagøe skriver:

Ej, bruger du også det udtryk! Jeg elsker det

Hehe ja, ved faktisk ikke lige hvor jeg har det fra...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

BinaMor

Tulle Mus skriver:

Det blev ikke en dårlig vane for jer, eller hva man skal sige?? Jeg tænker på, at matilde faktisk næsten hver aften falder i søvn ved mit bryst og bæres derefter i seng, og så tænker jeg jo på om hun kan finde ud af og falde i søvn selv, når jeg engang stopper med og amme???

det er kun en dårlig vane hvis det ikke fungere for jer dvs hvis DU sys det er en dårlig vane..

andre babyer skal puttes med en sut/historie/bestemt rytme... om det er amningen det er som man tar det.

da jeg stoppede med at amme i søvn gik jeg over til at amme i sengen. løfte hende halvsovende over og holde i hånd indtil hun sov. tilsidst kun holde i hånd

Anmeld

18. december 2010

Pige2009

Tulle Mus skriver:

Hehe ja, ved faktisk ikke lige hvor jeg har det fra...

Min mor sagde det altid, så jeg er nok miljøskadet fra den front

Anmeld

18. december 2010

Zafir

Tulle Mus skriver:

Hold da op, det var sku flot ud holdte ud så længe, hvis man kan sige det.. Savnede du ikke en lille øl eller lidt vin indimellem??

Blev du slet ikke mødt med undren af nogen form, da du ammede så længe?? For hvis jeg allerede møder det nu, så må du da næsten også..??

Altså jeg tillader mig en lille bitte én engang imellem Altså 1 glas rødvin eller 2 glas asti (svarende til 1 genstand...) Det dør Frigg ikke af og det døde Idun ikke af

Men jeg er ikke den store 'drikker'. Jeg har været stiv alt det jeg skulle fra jeg var 14 til 18 år (Som mine piger naturligvis IKKE GØR!!)... Men altså herefter har jeg stort set ikke drukket

Så det savner jeg ikke.

Men altså - jo undren.. mmm... Faktisk ikke så meget Naturligvis fik jeg alle de der kommentaerer om jeg så ville amme hende i spisefritkvarteret i skolen og hvad når hun blev teenager osv... Men så længe man selv er kold i røven overfor hvad folk siger, så stopper de hurtigt Og samtidig gjorde jeg det jo, fordi jeg VED at det var godt for Idun og det var dejlig fint for mig. Nærhed og tæthed og tryghed SÅ længe man selv hviler i sine beslutninger resptekterer folk det også tror jeg.

Men jeg så det slet ikke som at 'holde ud', det var bare en del af dagen, ligesom det er nu. Jeg tror jeg er født til at amme. HVis jeg havde levet i gamle dage, havde jeg måske været en 'amme' hehe... Da Frigg kom, så var mit mejeri bare igang igen. Som om min krop sagde: 'Nå nå, er det det vi skal igen ? - Jamen så gør vi da det' . Helt perfekt.

Anmeld

18. december 2010

Bom

BinaMor skriver:

det er kun en dårlig vane hvis det ikke fungere for jer dvs hvis DU sys det er en dårlig vane..

andre babyer skal puttes med en sut/historie/bestemt rytme... om det er amningen det er som man tar det.

da jeg stoppede med at amme i søvn gik jeg over til at amme i sengen. løfte hende halvsovende over og holde i hånd indtil hun sov. tilsidst kun holde i hånd

Hmm bom bom, altså Klaus kan jo godt få hende til at sove uden babs når jeg ikke er hjemme, så mon det er en dårlig vane, endnu???

Men vi finder vel også en løsning på det til den tid..

Anmeld

18. december 2010

Lady Marion <3

Jeg ammede Alexander til han var 13 mdr ,, Ammede ham kun morgen og til natten de sidste par mdr ,, Jeg stoppede med at amme ham i offentlighed da han var 9 mdr ca , brød mig ikke om folks nysgerrige blikke

Anmeld

18. december 2010

ESV

jeg ammede, desværre, kun de første 2-3 måneder men der havde jeg også bare kæmpet og kæmpet.

Der var ikke mælk nok og Emilies spiste gerne 14- 16 gange i døgnet for at få mad nok, men jeg holdt ud, men så begyndte hun at sutte så hårdt at jeg fik små revner i brysterne og dem gik der lynhurtigt betændelse i og der var min grænse nået. Så der kørte vi hende over på fuld flaske. Men øv hvor ville jeg gerne have ammet længere.

jeg syntes bare du skal kø på, samfundet er SÅ fordomsfuldt idag og man skal ikke falde ret meget uden for normen for at blive mødt med sære blikke. Hvis det fungerer for jer så skal du helt klart bare blive ved til i ikke vil det mere!

glædelig jul

Anmeld

18. december 2010

Bom

Zafir skriver:

Altså jeg tillader mig en lille bitte én engang imellem Altså 1 glas rødvin eller 2 glas asti (svarende til 1 genstand...) Det dør Frigg ikke af og det døde Idun ikke af

Men jeg er ikke den store 'drikker'. Jeg har været stiv alt det jeg skulle fra jeg var 14 til 18 år (Som mine piger naturligvis IKKE GØR!!)... Men altså herefter har jeg stort set ikke drukket

Så det savner jeg ikke.

Men altså - jo undren.. mmm... Faktisk ikke så meget Naturligvis fik jeg alle de der kommentaerer om jeg så ville amme hende i spisefritkvarteret i skolen og hvad når hun blev teenager osv... Men så længe man selv er kold i røven overfor hvad folk siger, så stopper de hurtigt Og samtidig gjorde jeg det jo, fordi jeg VED at det var godt for Idun og det var dejlig fint for mig. Nærhed og tæthed og tryghed SÅ længe man selv hviler i sine beslutninger resptekterer folk det også tror jeg.

Men jeg så det slet ikke som at 'holde ud', det var bare en del af dagen, ligesom det er nu. Jeg tror jeg er født til at amme. HVis jeg havde levet i gamle dage, havde jeg måske været en 'amme' hehe... Da Frigg kom, så var mit mejeri bare igang igen. Som om min krop sagde: 'Nå nå, er det det vi skal igen ? - Jamen så gør vi da det' . Helt perfekt.

Må indrømme at jeg også får en halv øl og lign i ny og næ, men det er først når Matilde er kommet i seng, for så ved jeg at hun som regel aldrig vågner før næste morgen, og der er den halve øl ude af kroppen igen..  Men føler lidt jeg smug drikker.. Tihi

Uhh jeg sys bare det er så træls med de kommentar, elsker og amme min datter, men synes bare det såre lidt når folk siger så'n..  Der er min rygrad nok ikke stærk nok..

Men min babser har faktisk også virket upåklageligt lige fra starten, på trods af ks, mælken kom da hun var 2½ dag, og siden har det bare kørt derud af..  

Anmeld

18. december 2010

Bom

Muffi :o=) skriver:

Jeg ammede Alexander til han var 13 mdr ,, Ammede ham kun morgen og til natten de sidste par mdr ,, Jeg stoppede med at amme ham i offentlighed da han var 9 mdr ca , brød mig ikke om folks nysgerrige blikke

hva så når i var på besøg ved venner og bekendte, hvad gjorde du så??

Anmeld

18. december 2010

Bom

ESV skriver:

jeg ammede, desværre, kun de første 2-3 måneder men der havde jeg også bare kæmpet og kæmpet.

Der var ikke mælk nok og Emilies spiste gerne 14- 16 gange i døgnet for at få mad nok, men jeg holdt ud, men så begyndte hun at sutte så hårdt at jeg fik små revner i brysterne og dem gik der lynhurtigt betændelse i og der var min grænse nået. Så der kørte vi hende over på fuld flaske. Men øv hvor ville jeg gerne have ammet længere.

jeg syntes bare du skal kø på, samfundet er SÅ fordomsfuldt idag og man skal ikke falde ret meget uden for normen for at blive mødt med sære blikke. Hvis det fungerer for jer så skal du helt klart bare blive ved til i ikke vil det mere!

glædelig jul

Tak...  

Synes samfundet opfører sig mærkeligt, for hvis man ikke ammer spædbørn så bliver man mødt med undren og skal forklare sig, og hvis man så også ammer længe, skal man s** også forklare sig.. Forstår det ikke helt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.