Hvornår stoppede i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

2721

hmm det anbefales jo mange steder at man skal amme op til 1år eller ihvertfald så længe som muligt, hvis bare de spiser mas fint ved siden af. Vores dreng blir 6 mdr på tirsdag og min plan er at fortsætte så længe som muligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

BinaMor

Tulle Mus skriver:

Hva sagde folk når de så det?? Jeg tænker bare når dem jeg kender allerede undres ved 7 mdr, så glæder jeg mig da ikke til og se dem, hvis jeg stadig ammer når hun er 2 år..

Jeg fik mange mange kommentarer...

men jeg ku mærke det var det MIN pige havde brug for (hun brugte feks ikke sut) og det styrkede mig.

men det var drønhårdt. man prøver at gøre det bedste for sit barn og bliver mødt af en grim grim skebsime. det var lækkert at være i spanien for der ammede de rigtig længe. så der ku jeg slappe af

det er faktisk kun er i norden det er "underligt" at amme længe.

så jeg havde mange diskussioner. men jeg havde ikke behov for pasning eller byturer. og de få gange jeg havde ammenedtur og prøvede at stoppe var hun bund ulykkelig.. så jeg stoppede da jeg ku mærke hun var klar.

Anmeld

17. december 2010

twinboys

Vi stoppede dagen før de blev 7mdr. Her var det mig der blev træt af det... Først dobbelt ammede jeg dem og derefter skulle jeg malke ud til Alexander som så fik det i en flaske... Han havde nemlig ikke kræfter nok til at spise sig mæt ved brystet...

Følte mig konstant som Maren Malkeko og ja det gik godt med at stoppe...

Majbritt

Anmeld

17. december 2010

Lillefe

Med min datter stopede jeg omkring de 7 måneder men hun spiste også ret hurtigt andet så det var fra da hun var 3-4 måneder fik hun alm mad ved siden af og så fik hun bryst om morgenen når hun vågnede og inden hun kom i seng.  denne gang bliver det nok i den stil også for han skal  jo køres ind i vuggestuen fra der omkring..

Anmeld

17. december 2010

Lærke90

Tulle Mus skriver:

Hej Piger..

Hvornår stoppede i med og amme, og hvorfor???

Jeg spørger fordi jeg tit bliver mødt med undren over at jeg stadig ammer min datter på 7 mdr.. Hun får kun bryst 4-6 gange i døgnet, nogle gange mindre.. Vi nyder det jo begge, så kan ikke se hvorfor jeg skal stoppe???

Jule Knus Maria

Jeg bliver også mødt af underende blikke, allerede da hun var 8 mdr. underlige kommentarer som: "Er hun ikke lidt for stor til det" og "Ej jeg kunne ikke forestille mig at amme sådan et stort barn" begge kommentarer med et tvist af nedladenhed.

Jeg havde også en plan om at jeg skulle være stoppet nu, men både min datter og jeg nyder hendes lille aftens tår inden hun skal have børstet tænder og i seng.

Hun bliver 1 år den 23 december, men synes ikke at hun er for stor Der går nu nok ikke lang tid før vi stopper helt, men det er kun fordi der ikke rigtig kommer noget mælk ud længere. men nu må vi se.

Anmeld

17. december 2010

Noneother

Tulle Mus skriver:

hehe sjovt du skriver det med de 6 mdr, for det sagde jeg også engang, og ammer jo stadig, og har ikke en plan om at stoppe..

Det er jo ligesom, at man altid regner med at føde nøjagtig på terminsdagen.  

-og så tror jeg bare ikke jeg havde regnet med, at det blev så hyggeligt, som det gjorde. Lillemanden kan jo nærmest gå helt i trance over det.

Anmeld

17. december 2010

Pige2009

Tulle Mus skriver:

Hej Piger..

Jeg spørger fordi jeg tit bliver mødt med undren over at jeg stadig ammer min datter på 7 mdr.. Hun får kun bryst 4-6 gange i døgnet, nogle gange mindre.. Vi nyder det jo begge, så kan ikke se hvorfor jeg skal stoppe???

Jule Knus Maria

Din datter har jo stadig brug for MM eller MME, så det ville tåbeligt at stoppe for at overgå til MME - sig det til dem Laura blev ammet til hun var 10 mdr

Anmeld

17. december 2010

Camillee

Tulle Mus skriver:

Hej Piger..

Jule Knus Maria

Jeg Ammede desværre kun delvist  i næsten 7 uger, men hvor jeg dog misunder dig!
Jeg synes ikke det er noget underligt i det?
men synes derimod det ville være for dumt at stoppe ammingen for at gå over ppå MME?
Hvis i begge nyde det og hvis hun bliver mæt, så synes jeg da i skal forestætte

Anmeld

17. december 2010

Stine Raaholt

Hej

Først og fremmest synes jeg ikke du skal føle at noget er rigtigt eller forkert... Det vigtigste er at dit barn bliver ernæret rigtigt...

Jeg har begge gange ammet fuldt ud de første 5 måneder, så har jeg gradvist indført grød og grøntsagsmos og omkring 8 måneder har amningen mest været mellemmåltider og for hyggens skyld... Personligt tror jeg ikke jeg ville amme et barn på ret meget mere end et år - men det er jo individuelt... mødre har sku tit så travlt med at fortælle alle andre, hvad der er rigtigt og forkert...

Man skal gøre hvad man selv og barnet har det godt med - men jeg tror også det er vigtigt at kunne give slip, for hvis man bruger det som trøst, så tilsidesætter man måske også lidt farens mulighed for at knytte sig til barnet... det er jo ikke sikkert, men det kan i hvert fald være noget man lige bør tænke over

Mvh Stine

Anmeld

17. december 2010

missie20

Jeg stoppede ved 3½ måned, da jeg ikke havde mælk nok desværre, men ville gerne have fortsættet til ½ år hvor grød skal intro. for baby. Jeg syntes man skal stoppe omkring når baby bliver 1 år, så er baby jo heller ikke en baby, men et barn i min verden. Jeg syntes det er sært at sidde med sit store barn på over 1 år og ammer. Bare min mening. Bliver nok sagt imod med den mening.
Men baby er jo også bygget til at lærer og tygge og når den færdighed er lært, skal h*n få mors og fars mad. Så tror fra naturens side det er deromkring man skal stoppe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.