Stine Raaholt skriver:
Hej
Først og fremmest synes jeg ikke du skal føle at noget er rigtigt eller forkert... Det vigtigste er at dit barn bliver ernæret rigtigt...
Jeg har begge gange ammet fuldt ud de første 5 måneder, så har jeg gradvist indført grød og grøntsagsmos og omkring 8 måneder har amningen mest været mellemmåltider og for hyggens skyld... Personligt tror jeg ikke jeg ville amme et barn på ret meget mere end et år - men det er jo individuelt... mødre har sku tit så travlt med at fortælle alle andre, hvad der er rigtigt og forkert...
Man skal gøre hvad man selv og barnet har det godt med - men jeg tror også det er vigtigt at kunne give slip, for hvis man bruger det som trøst, så tilsidesætter man måske også lidt farens mulighed for at knytte sig til barnet... det er jo ikke sikkert, men det kan i hvert fald være noget man lige bør tænke over
Mvh Stine
Matilde får også kun bryst som mellemmåltider og aften tår, aldrig som trøst, det klare sutten og så lidt kærlighed fra mor og far.. 
Far kan også sagtens have Matilde selv, når jeg f.eks. er til zumba får hun bare lidt flaske istedet, det har heldigvis ikke ødelagt noget.. Aftensmaden er næsten altid far's domæne, det er der han er hjemme og har tid til at hygge med tulle musen, når der blander jeg mig som regel aldrig.. 
Anmeld