Holdning til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Diana... skriver:

Men dem tror jeg altså ikke på der er mange af. De fleste er det jo lige en time ekstra efter arbejde eller lidt weekend arbejde eller for venner osv osv osv. 

Jeg kender ikke nogen som ikke laver sort arbejde hvis de har et fag der kan gøre det. Men jeg kender så ikke nogen af den type du nævner der Men hvis jeg gjorde ville jeg også være lige glad. 

jeg er også ligeglad med om de gør et som de nu gør, bare de selv kan stå inde for det hvis de bliver opdaget og stillet til regnskab for det, hvis man kan sige det sådan.

man skal jo feje for egen dør. jeg dømmer dem ikke, jeg konstatere bare, der er nogen der har det sådan. 

og er interesseret i folks generalle holdninger til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Diana... skriver:

Ja det er sort. Man må tjene 50000 om året på en hobby som ikke er inde for ens uddannet fag mener jeg det er. 

ej hvor interessant

Anmeld

16. december 2010

L.J.L

Pia. skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig - hvad må man tjene om året uden at betale skat af det ? - her tænker jeg som mig der foreksempel laver et kuld hundehvalpe og sælger dem til en pris - Er det sort ? - jeg betaler jo ikke skat af de tjente penge som jeg får ind på hvalpene ? selvfølgelig skal man lige trække det fra de har kostet mig med dyrlæge m.m men hvor går grænsen ...

Nu var/er mit bare hygge avl og "billige" hunde, men hvordan med andre...? jeg har købt en hund til 10.000 kr og der var 10 hvalpe i det kuld - de fik gerne to kuld om året - betaler de så skat af de penge ?

Knus Pia.

Jeg mener det er således:

Hvis du på et hobbymæssigt plan sælger varer (du sælger hunde, andre maler billeder, laver kager etc. ) Må du tjene dit samlede fradrag på et år, i de fleste tilfælde lyder det vidst på omkring 50.000 plus minus.

Hvis du køber varer hjem med henblik på at sælge dem videre driver du allerede en reel forretning og skal derved betale skat uanset hvor mange penge du har tjent på det.

Anmeld

16. december 2010

Pia.

Diana... skriver:

Ja det er sort. Man må tjene 50000 om året på en hobby som ikke er inde for ens uddannet fag mener jeg det er. 

Puha så har jeg heldgivs ikke gjort noget ulovligt...

Anmeld

16. december 2010

Diana...

Fru. Skovrup skriver:

jeg er også ligeglad med om de gør et som de nu gør, bare de selv kan stå inde for det hvis de bliver opdaget og stillet til regnskab for det, hvis man kan sige det sådan.

man skal jo feje for egen dør. jeg dømmer dem ikke, jeg konstatere bare, der er nogen der har det sådan. 

og er interesseret i folks generalle holdninger til det

Ja nemlig 

Anmeld

16. december 2010

Low

Fru. Skovrup skriver:

lige netop med det aner jeg faktisk ikke om det er sort arbejde, da det vel egentlig bare er gaver?

ligesom man invitere familien på mad?

eller er det? 

jeg kender ikke selve reglerne i lige præcis det. Men måske jeg skulle undersøge hvad regelsættet er i forhold til gaver

Hvis de gør noget og så får en eller anden for form for betaling så er det sort arbejde men hvis man bare kalder det gaver så er det ikke sort arbejde. Hvis du kommer hjem til mig og gør rent så kan du sige at det var bare for hjælpe og hvis jeg giver dig 300kr for det eller en kasse vin så kan jeg også bare sige det er gaver ). Men om de hopper på den ved jeg ikke Jeg tror ikke de vil gøre noget ved sådan noget . Hvad så med børn der får lomme penge for at tage opvasken er det så også sort arbejde? Eller måske børnearbejde

Anmeld

16. december 2010

Diana...

Pia. skriver:

Puha så har jeg heldgivs ikke gjort noget ulovligt...

Nej  Så mange af dem man siger laver noget ulovligt gør det faktisk ikke. Min mand er uddannet maler og hvis han gik ud og malet for under 50000 om året ville det være ulovligt. Men hvis han gik ud og muret for under 50000 om året så ville det ikke være ulovligt men hobby, sådan forstod jeg det. 

Anmeld

16. december 2010

Pia.

linselouise skriver:

Jeg mener det er således:

Hvis du på et hobbymæssigt plan sælger varer (du sælger hunde, andre maler billeder, laver kager etc. ) Må du tjene dit samlede fradrag på et år, i de fleste tilfælde lyder det vidst på omkring 50.000 plus minus.

Hvis du køber varer hjem med henblik på at sælge dem videre driver du allerede en reel forretning og skal derved betale skat uanset hvor mange penge du har tjent på det.

Så mit er vel lovligt nok... det her er jo kun hygge avl... og jeg tjente ikke mange penge på det når alt var trukket fra med hvalpene...Og mine hunde er jo ikke købt som avls hunde - så det er vel ikke forretning... ?

Anmeld

16. december 2010

Diana...

Fru. Skovrup skriver:

ej hvor interessant

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

Low skriver:

Hvis de gør noget og så får en eller anden for form for betaling så er det sort arbejde men hvis man bare kalder det gaver så er det ikke sort arbejde. Hvis du kommer hjem til mig og gør rent så kan du sige at det var bare for hjælpe og hvis jeg giver dig 300kr for det eller en kasse vin så kan jeg også bare sige det er gaver ). Men om de hopper på den ved jeg ikke Jeg tror ikke de vil gøre noget ved sådan noget . Hvad så med børn der får lomme penge for at tage opvasken er det så også sort arbejde? Eller måske børnearbejde

Haha, det var en måde at dreje det på! Et lidt sjovt indlæg, synes jeg. Er det ikke sådan en "Men i princippet....." hvor det så alligevel bare virker dumt for os danskere at det er sort arbejde at give vores børn lommepenge for at hjælpe til derhjemme  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.