Holdning til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.469 visninger
73 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Ville bare høre hvad i har af holdning til sort arbejde.

er det iorden?

er det iorden hvis det ikke er "mange" penge indvolveret?

er der en grænse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

9510

Sort arbejde er sort om så det er for 50kr eller 50000kr efter min mening..

Jeg syns ikke det er i orden, at arbejde sort

Anmeld

16. december 2010

Laulund87

Jeg tør næsten ikke svare, for den har været oppe før, og den udviklede sig til det ubehagelige

Men ja jeg synes det er i orden..

Anmeld

16. december 2010

Low

Jeg synes det er iorden at give en god ven et beskeden beløb for at vande blomster eller gå tur med sine hunde men lige frem at tjene flere mil. beløb i en stor virksomhed synes jeg bestemt ikke er okay

Anmeld

16. december 2010

lisesp83

Low skriver:

Jeg synes det er iorden at give en god ven et beskeden beløb for at vande blomster eller gå tur med sine hunde men lige frem at tjene flere mil. beløb i en stor virksomhed synes jeg bestemt ikke er okay

Nemlig, der er stor forskel på det..  

Anmeld

16. december 2010

Loa

Det lyder måske dobbeltmoralsk, men jeg syntes faktisk det er okay lufte hund eller babysitte ind i mellem for et mindre beløb, men jeg syntes ikke det er okay, hvis man som sit hoved"erhverv" lever af sorte penge.

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Laulund87 skriver:

Jeg tør næsten ikke svare, for den har været oppe før, og den udviklede sig til det ubehagelige

Men ja jeg synes det er i orden..

jeg vidste ikke der var lavet en tråd om det før,
Jeg ønsker ikke det skal udvikle sig i nogen dum retning.

jeg ønsker bare at vide folks holdning, da jeg tit oplever folk er ligeglade med om de får sorte penge, og at den generalle holdning er at det er OK.

Jeg går ikke selv ind for sort arbejde, og kommer ikke til det.
men det er rart at vide om hvad andre synes 

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

9510 skriver:

Sort arbejde er sort om så det er for 50kr eller 50000kr efter min mening..

Jeg syns ikke det er i orden, at arbejde sort

jeg vil sige jeg er enig med dig...

Anmeld

16. december 2010

Rockertand

Jeg bor i en del af Danmark, hvor sort arbejde bare er en del af hverdagen og betalingen ofte er Uganda-dollars, jep, jeg er jyde, og jeg har selv benyttet mit af sort arbejde i et vist omfang, så det vil være dobbeltmoralsk af mig at fordømme det.

Jeg kan fortælle så meget, at vores sorte arbejde er noget, vi har betalt for at få udført, men som vi selv ville have gjort ellers - så der er altså ikke tale om, at skattefar som sådan er gået glip af noget, - ikke at jeg på nogen måde skal retfærdiggøre det, men blot for at forklare, at der er forskellige grader af sort arbejde. Jeg kender én, der har fået bygget et helt hus af sorte håndværkere (han kunne fagligt selv have gjort det, men det havde så bare taget flere år, så der er ikke stillet spørgsmål ved det), det er så i en helt anden liga.

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Loa skriver:

Det lyder måske dobbeltmoralsk, men jeg syntes faktisk det er okay lufte hund eller babysitte ind i mellem for et mindre beløb, men jeg syntes ikke det er okay, hvis man som sit hoved"erhverv" lever af sorte penge.

det er det jeg mener, hvor går grænsen.

jeg vil ikke være uenig med nogen af jer, overhovedet, jeg vil var komme frem til den generelle holdning.

man har hver sine holdninger og man står selv inden for de valg man tager, og så kan jeg jo være ligeglad om jeg er enig eller ej, hvis i forstår.

jeg dømmer ikke hvad andre mener er rigtig eller forkert. jeg er bare nysgerrig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.