Holdning til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Hansen97

Jeg syntes det er ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Nalle

Jeg synes det er okay, alt med måde.

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Rockertand skriver:

Jeg bor i en del af Danmark, hvor sort arbejde bare er en del af hverdagen og betalingen ofte er Uganda-dollars, jep, jeg er jyde, og jeg har selv benyttet mit af sort arbejde i et vist omfang, så det vil være dobbeltmoralsk af mig at fordømme det.

Jeg kan fortælle så meget, at vores sorte arbejde er noget, vi har betalt for at få udført, men som vi selv ville have gjort ellers - så der er altså ikke tale om, at skattefar som sådan er gået glip af noget, - ikke at jeg på nogen måde skal retfærdiggøre det, men blot for at forklare, at der er forskellige grader af sort arbejde. Jeg kender én, der har fået bygget et helt hus af sorte håndværkere (han kunne fagligt selv have gjort det, men det havde så bare taget flere år, så der er ikke stillet spørgsmål ved det), det er så i en helt anden liga.

det er meget forskelligt hvordan man ser på det hele, hatten af for du siger din ærlige mening

som sagt er jeg bare nysgerrig

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Low skriver:

Jeg synes det er iorden at give en god ven et beskeden beløb for at vande blomster eller gå tur med sine hunde men lige frem at tjene flere mil. beløb i en stor virksomhed synes jeg bestemt ikke er okay

lidt som at give en gave som tak for hjælpen, eller når man besøger nogen gode venner har en god flaske rødvin med, eller noget i den dur.

elsker at få gaver af gæster men det også lidt noget andet synes jeg

Anmeld

16. december 2010

Loa

Fru. Skovrup skriver:

det er det jeg mener, hvor går grænsen.

jeg vil ikke være uenig med nogen af jer, overhovedet, jeg vil var komme frem til den generelle holdning.

man har hver sine holdninger og man står selv inden for de valg man tager, og så kan jeg jo være ligeglad om jeg er enig eller ej, hvis i forstår.

jeg dømmer ikke hvad andre mener er rigtig eller forkert. jeg er bare nysgerrig

Jeg syntes nemlig selv det lyder dobbeltmoralsk at sige ok til noget men ikke til andet.....

Men jeg kender nemlig folk i begge lejre, dem der har tjent en lille skilling på at lave en lille "tjeneste" for andre, og så dem der har decideret lavet 37 timers sort arbejde om ugen, og levet af det... Og det sidste syntes jeg ikke er ok, for der bliver slet ikke betalt skat eller bidraget til samfundet, det gør der trods alt i første tilfælde da vedkommende der laver den "lille smule" sorte arbejde har et alm. arbejde ved siden af hvor der bliver betalt skat.....

Det er på den måde jeg adskiller hvad der er ok, og hvad der ikke er.... I min verden....

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

112233 skriver:

Jeg syntes det er ok.

holder meget af folk der tør sige sin mening  

mener du der er en grænse? skal man kunne leve af det, eller skal det være et supplement?

Anmeld

16. december 2010

Stumpen

Jeg synes det er ok sålænge det ikke er firmaer der yder det... Men at en tømre-ven hjælper sin kontorven med at lægge gulv og får en plovmand for det, jamen så kan jeg ikk ehave ondt i røven over det...

Anmeld

16. december 2010

eElak

Loa skriver:

Det lyder måske dobbeltmoralsk, men jeg syntes faktisk det er okay lufte hund eller babysitte ind i mellem for et mindre beløb, men jeg syntes ikke det er okay, hvis man som sit hoved"erhverv" lever af sorte penge.

Anmeld

16. december 2010

ekzunz

Jeg ville jo meget gerne være politisk korrekt og sige at det går jeg bestemt ikke ind for, men jeg må jo indrømme at kunne jeg finde en som gad filse mit hus op eller lægge sten i indkørslen uden jeg behøvede at betale moms af det, så ville jeg da slå til med det samme. Vi kender bare overhovedet ikke nogen som er til nogen hjælp.....

Og selvfølgelig er der grænser! Modtager man overførselsindkomst, så er det bare ikke ok. Og dog, hvis man får 200 kr. for at skifte naboens dæk eller hjælper en bekendt med at lave bil og får lidt for det, så ville jeg egentlig nok ikke blive forarget....

Min moral er vist flosset.....

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Loa skriver:

Jeg syntes nemlig selv det lyder dobbeltmoralsk at sige ok til noget men ikke til andet.....

Men jeg kender nemlig folk i begge lejre, dem der har tjent en lille skilling på at lave en lille "tjeneste" for andre, og så dem der har decideret lavet 37 timers sort arbejde om ugen, og levet af det... Og det sidste syntes jeg ikke er ok, for der bliver slet ikke betalt skat eller bidraget til samfundet, det gør der trods alt i første tilfælde da vedkommende der laver den "lille smule" sorte arbejde har et alm. arbejde ved siden af hvor der bliver betalt skat.....

Det er på den måde jeg adskiller hvad der er ok, og hvad der ikke er.... I min verden....

jeg synes heller ikke der er nogen forskel på om man gør det i de små, eller om man gør det til levebrød.

Jeg ser det sådan her:

stjæler man en lille pose slik er det ikke mindre kriminelt end at stjæle en stor pose slik, sådan er jeg vokset op, men møder mange mennesker af andre holdninger, som står på deres holdning og det respektere jeg selvfølgelig. Men jeg vil ikke tage del i kagen, hvis man kan sige det sådan

Jeg fik engang en blomst i gave som tak for at jeg ville gå tur med hunden i 2 dage, for en nabo. det synes jeg er ok, da jeg jo ikke kan leve af en blomst, og får den som taknemmeligheds gave??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.