Holdning til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Mullebergen

Loa skriver:

Det lyder måske dobbeltmoralsk, men jeg syntes faktisk det er okay lufte hund eller babysitte ind i mellem for et mindre beløb, men jeg syntes ikke det er okay, hvis man som sit hoved"erhverv" lever af sorte penge.

Jeg er enig her, det samme gælder rengøring hvis det er i et privat hus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Znuzke skriver:

Jeg ville jo meget gerne være politisk korrekt og sige at det går jeg bestemt ikke ind for, men jeg må jo indrømme at kunne jeg finde en som gad filse mit hus op eller lægge sten i indkørslen uden jeg behøvede at betale moms af det, så ville jeg da slå til med det samme. Vi kender bare overhovedet ikke nogen som er til nogen hjælp.....

Og selvfølgelig er der grænser! Modtager man overførselsindkomst, så er det bare ikke ok. Og dog, hvis man får 200 kr. for at skifte naboens dæk eller hjælper en bekendt med at lave bil og får lidt for det, så ville jeg egentlig nok ikke blive forarget....

Min moral er vist flosset.....

det der er vigtigst er jo bare man selv kan leve med det man selv beslutter.

Det jeg kunne forstille mig er et problem i sorte penge er, at man kommer "nemt" til pengenen, selvfølgelig har man arbejdet for pengene og gjort et reelt stykke håndværk, men havde man gjort det samme stykke arbejde for en arbejdsgiver, havde man jo "kun" fået det halve udbetalt, så man kan i princippet købe dobbelt så mange ting til sig selv for sorte penge end for almindelige hvide penge.

Hvilket nok gør at man vænner sig til at have penge ved hånden, uden at rigtig arbejde for dem?

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Stumpen skriver:

Jeg synes det er ok sålænge det ikke er firmaer der yder det... Men at en tømre-ven hjælper sin kontorven med at lægge gulv og får en plovmand for det, jamen så kan jeg ikk ehave ondt i røven over det...

hehe det er sjovt at se hvad alle har af meninger

min måde at se det her på er måske også præget lidt af at jeg ved fx. at det koster penge for samfundet at uddanne folk, til fx tømmer. og den måde vi betaler en uddannesle på er måske ved at betale skat af den uddannesle man har fået, ved det arbejde man udføre gennem tiden?

jeg ved ikke om man kan vende den sådan?

Anmeld

16. december 2010

Den lykkelige

Stumpen skriver:

Jeg synes det er ok sålænge det ikke er firmaer der yder det... Men at en tømre-ven hjælper sin kontorven med at lægge gulv og får en plovmand for det, jamen så kan jeg ikk ehave ondt i røven over det...

Helt enig

Anmeld

16. december 2010

Pia.

Jeg håber tonen forbliver pæn her inde når sådan en tråd kommer op...

Men ja her vil jeg sige alt med måde... jeg syntes det er fedt at have en god ven som er mekaniker som kan hjælpe mig når det virkelig brænder på - skifte dæk på bilen fra sommer til vinter m.m - han tjener ikke som sådan på mig, men noget skal han selvfølgelig have for at skaffe matrialer hjem til min bil og lidt arbejdsløn...

Syntes også det er super fedt at kende en frisør som klipper lidt i sin fritid - jeg spare mange penge på alle tre børn plus mig selv...

Jeg ser det ikke som de gør noget ulovligt, jeg ser det som lidt ekstra lomme penge til dem selv og deres familie... Fred være med det...

Syntes der sker være ting her i livet end sort arbejde...

Anmeld

16. december 2010

Stumpen

Fru. Skovrup skriver:

hehe det er sjovt at se hvad alle har af meninger

min måde at se det her på er måske også præget lidt af at jeg ved fx. at det koster penge for samfundet at uddanne folk, til fx tømmer. og den måde vi betaler en uddannesle på er måske ved at betale skat af den uddannesle man har fået, ved det arbejde man udføre gennem tiden?

jeg ved ikke om man kan vende den sådan?

Ja det kan du have ret i og staten går glip af mange skattepenge pga. sort arbejde... Men jeg er nok bare af den holdning at det skal der også være plads til...

Anmeld

16. december 2010

Diana...

Pia. skriver:

Men ja her vil sige alt med måde... jeg syntes det er fedt at have en god ven som er mekaniker som kan hjælpe mig når det virkelig brænder på - skifte dæk på bilen fra sommer til vinter m.m - han tjener ikke som sådan på mig, men noget skal han selvfølgelig have for at skaffe matrialer hjem til min bil og lidt arbejdsløn...

Syntes også det er super fedt at kende en frisør som klipper lidt i sin fritid - jeg spare mange penge på alle tre børn plus mig selv...

Jeg ser det ikke som de gør noget ulovligt, jeg ser det som lidt ekstra lomme penge til dem selv og deres familie... Fred være med det...

Anmeld

16. december 2010

twinny

Nalle skriver:

Jeg synes det er okay, alt med måde.

Enig....

Anmeld

16. december 2010

Low

Fru. Skovrup skriver:

lidt som at give en gave som tak for hjælpen, eller når man besøger nogen gode venner har en god flaske rødvin med, eller noget i den dur.

elsker at få gaver af gæster men det også lidt noget andet synes jeg

Ja netop. Men i princippet er det sort arbejde 

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Pia. skriver:

Men ja her vil sige alt med måde... jeg syntes det er fedt at have en god ven som er mekaniker som kan hjælpe mig når det virkelig brænder på - skifte dæk på bilen fra sommer til vinter m.m - han tjener ikke som sådan på mig, men noget skal han selvfølgelig have for at skaffe matrialer hjem til min bil og lidt arbejdsløn...

jeg håber også tonen forbliver pæn herinde, da jeg på ingen måde ønsker at der er nogen der skal komme med sure opstød og andre ting.

ideen er som sagt at høre andres meninger, og ikke at dømme hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.