Holdning til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Stumpen skriver:

Ja det kan du have ret i og staten går glip af mange skattepenge pga. sort arbejde... Men jeg er nok bare af den holdning at det skal der også være plads til...

som en anden også siger, så er der større problemer i verden end sort arbejde... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Diana...

Fru. Skovrup skriver:

hehe det er sjovt at se hvad alle har af meninger

min måde at se det her på er måske også præget lidt af at jeg ved fx. at det koster penge for samfundet at uddanne folk, til fx tømmer. og den måde vi betaler en uddannesle på er måske ved at betale skat af den uddannesle man har fået, ved det arbejde man udføre gennem tiden?

jeg ved ikke om man kan vende den sådan?

Altså de FLESTE der arbejder sort har jo fast arbejde ved siden af så de betaler jo skat. Det er jo bare lidt ekstra ved siden af. 

Jeg tvivler på at alle dem der har en uddannelse som også kan bruges på at lave lidt sort at de ikke gør det. Jeg tror virkelig det er de færeste. 

Min holdning er at jeg er lige glad om folk laver sort eller ikke det kan jeg ikke få ond i røven over. Der er være ting end sort arbejde. 

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Low skriver:

Ja netop. Men i princippet er det sort arbejde 

lige netop med det aner jeg faktisk ikke om det er sort arbejde, da det vel egentlig bare er gaver?

ligesom man invitere familien på mad?

eller er det? 

jeg kender ikke selve reglerne i lige præcis det. Men måske jeg skulle undersøge hvad regelsættet er i forhold til gaver

Anmeld

16. december 2010

Pia.

Fru. Skovrup skriver:

jeg håber også tonen forbliver pæn herinde, da jeg på ingen måde ønsker at der er nogen der skal komme med sure opstød og andre ting.

ideen er som sagt at høre andres meninger, og ikke at dømme hinanden

nemlig .... denne slags tråde kan bare tit ende ud i en masse ballade fordi der er så mange forskellige holdninger..

men jeg elsker de debatter hvor man kan diskutere (på den gode måde) om holdninger og meninger og så lærer jeg en masse af at høre hvad I andre mener og siger....

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Pia. skriver:

nemlig .... denne slags tråde kan bare tit ende ud i en masse ballade fordi der er så mange forskellige holdninger..

men jeg elsker de debatter hvor man kan diskutere (på den gode måde) om holdninger og meninger og så lærer jeg en masse af at høre hvad I andre mener og siger....

det var også mit mål, da det reélt set interessere mig meget!

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Diana... skriver:

Altså de FLESTE der arbejder sort har jo fast arbejde ved siden af så de betaler jo skat. Det er jo bare lidt ekstra ved siden af. 

Jeg tvivler på at alle dem der har en uddannelse som også kan bruges på at lave lidt sort at de ikke gør det. Jeg tror virkelig det er de færeste. 

Min holdning er at jeg er lige glad om folk laver sort eller ikke det kan jeg ikke få ond i røven over. Der er være ting end sort arbejde. 

Har hørt om nogen, der beder om fyreseddel for at få sort arbejde, og gå på dagpenge.

dømmer ingen, (vil jeg lige understrege ) men som sagt, møder MANGE holdninger

forsøger ikke at komme frem til en enighed men en nyttefuld debat

Anmeld

16. december 2010

Pia.

Nu bliver jeg nysgerrig - hvad må man tjene om året uden at betale skat af det ? - her tænker jeg som mig der foreksempel laver et kuld hundehvalpe og sælger dem til en pris - Er det sort ? - jeg betaler jo ikke skat af de tjente penge som jeg får ind på hvalpene ? selvfølgelig skal man lige trække det fra de har kostet mig med dyrlæge m.m men hvor går grænsen ...

Nu var/er mit bare hygge avl og "billige" hunde, men hvordan med andre...? jeg har købt en hund til 10.000 kr og der var 10 hvalpe i det kuld - de fik gerne to kuld om året - betaler de så skat af de penge ?

Knus Pia.

Anmeld

16. december 2010

Diana...

Fru. Skovrup skriver:

Har hørt om nogen, der beder om fyreseddel for at få sort arbejde, og gå på dagpenge.

dømmer ingen, (vil jeg lige understrege ) men som sagt, møder MANGE holdninger

forsøger ikke at komme frem til en enighed men en nyttefuld debat

Men dem tror jeg altså ikke på der er mange af. De fleste er det jo lige en time ekstra efter arbejde eller lidt weekend arbejde eller for venner osv osv osv. 

Jeg kender ikke nogen som ikke laver sort arbejde hvis de har et fag der kan gøre det. Men jeg kender så ikke nogen af den type du nævner der :) Men hvis jeg gjorde ville jeg også være lige glad. 

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Pia. skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig - hvad må man tjene om året uden at betale skat af det ? - her tænker jeg som mig der foreksempel laver et kuld hundehvalpe og sælger dem til en pris - Er det sort ? - jeg betaler jo ikke skat af de tjente penge som jeg får ind på hvalpene ? selvfølgelig skal man lige trække det fra de har kostet mig med dyrlæge m.m men hvor går grænsen ...

Nu var/er mit bare hygge avl og "billige" hunde, men hvordan med andre...? jeg har købt en hund til 10.000 kr og der var 10 hvalpe i det kuld - de fik gerne to kuld om året - betaler de så skat af de penge ?

Knus Pia.

jeg aner ikke hvad lovgivningen siger, i lige det tilfælde, men det kunne da være spændende at se hvad den siger, om det.

Jeg har aldrig selv anskaffet mig hund, så aner ikke om reglerne

Anmeld

16. december 2010

Diana...

Pia. skriver:

Knus Pia.

Ja det er sort. Man må tjene 50000 om året på en hobby som ikke er inde for ens uddannet fag mener jeg det er. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.