Holdning til sort arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Low skriver:

Hvis de gør noget og så får en eller anden for form for betaling så er det sort arbejde men hvis man bare kalder det gaver så er det ikke sort arbejde. Hvis du kommer hjem til mig og gør rent så kan du sige at det var bare for hjælpe og hvis jeg giver dig 300kr for det eller en kasse vin så kan jeg også bare sige det er gaver ). Men om de hopper på den ved jeg ikke Jeg tror ikke de vil gøre noget ved sådan noget . Hvad så med børn der får lomme penge for at tage opvasken er det så også sort arbejde? Eller måske børnearbejde

det er ikke til at sige, det er svært at gennemskue.

men det der er vigtigst lige meget hvad er vel at man har sin samvittighed med sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

L.J.L

Pia. skriver:

Så mit er vel lovligt nok... det her er jo kun hygge avl... og jeg tjente ikke mange penge på det når alt var trukket fra med hvalpene...Og mine hunde er jo ikke købt som avls hunde - så det er vel ikke forretning... ?

Dit er helt lovligt, så længe du oplyser til skat hvis du tjener mere end det du må

Mht. det at drive forretning tænker jeg eks. på dem der køber billige varer på Ebay og så sælger de det til en god pris på Trendsales, og derved tjener de jo penge på en reel forretning. Der er stor forskel på om der er tale om ren forretning eller hobby.

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

Dinna88 skriver:

Haha, det var en måde at dreje det på! Et lidt sjovt indlæg, synes jeg. Er det ikke sådan en "Men i princippet....." hvor det så alligevel bare virker dumt for os danskere at det er sort arbejde at give vores børn lommepenge for at hjælpe til derhjemme  

Da jeg voksede op, fik jeg lommepenge, helt præcis 50kr om ugen, min far sagde altid, at jeg fik penge for at kunne lære og forstå hvad det ville sige, og IKKE fordi jeg gjorde huslige pligter, han sagde huslige pligter er noget der høre til at være en familie, og jeg (min far) får ikke penge for hver gang jeg tager opvasken eller tømmer skraldespand, så det gør du heller ikke. 

Men jeg fik lommepenge for at lære hvad det vil sige at have penge, og jeg måtte selv betale mit mobil telefon abbonnement og hvad jeg eller ville have for de lommepenge.

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

jeg har endnu ikke mødt et emne der får folk til at skrive så meget som dette emne!  

Anmeld

16. december 2010

Pia.

linselouise skriver:

Dit er helt lovligt, så længe du oplyser til skat hvis du tjener mere end det du må

Mht. det at drive forretning tænker jeg eks. på dem der køber billige varer på Ebay og så sælger de det til en god pris på Trendsales, og derved tjener de jo penge på en reel forretning. Der er stor forskel på om der er tale om ren forretning eller hobby.

Nååå okay på den måde... Så der er forskel på hobby og arbejde også når det gælder indkomst - men den kan jo så godt snyde lidt hvis man nu siger at frisøren også har sit job som en fritids hobby ! så må hun godt tjæne på sin hobby men ikke sit job... ? eller forstår jeg det forkert...

Anmeld

16. december 2010

Kats

Altså det er forholdsvis nemt for mig…
 Jeg forholder mig bare til at det er ulovligt - og derved kan jeg ikke argumentere for, at det på nogen måde er ok!

(At gradbøje hvor meget der skal til, førend der er tale om, at sort arbejde ikke skal accepteres, kan jeg ikke rigtig tage alvorligt…  
- Selvom det ikke er det samme, så bliver det vel lidt som at sige:
 du må ikke røve en bank, men det er ok at du småstjæler lidt i kiosken)

Anmeld

16. december 2010

Low

Dinna88 skriver:

Haha, det var en måde at dreje det på! Et lidt sjovt indlæg, synes jeg. Er det ikke sådan en "Men i princippet....." hvor det så alligevel bare virker dumt for os danskere at det er sort arbejde at give vores børn lommepenge for at hjælpe til derhjemme  

Hahah ja 

Anmeld

16. december 2010

Low

Fru. Skovrup skriver:

det er ikke til at sige, det er svært at gennemskue.

men det der er vigtigst lige meget hvad er vel at man har sin samvittighed med sig

Ja og at det ikke går ud over samfundet 

Anmeld

16. december 2010

Skovrup

18januar/kats skriver:

Altså det er forholdsvis nemt for mig…
 Jeg forholder mig bare til at det er ulovligt - og derved kan jeg ikke argumentere for, at det på nogen måde er ok!

(At gradbøje hvor meget der skal til, førend der er tale om, at sort arbejde ikke skal accepteres, kan jeg ikke rigtig tage alvorligt…  
- Selvom det ikke er det samme, så bliver det vel lidt som at sige:
 du må ikke røve en bank, men det er ok at du småstjæler lidt i kiosken)

det også lidt sådan jeg ser det, men da det er forskellen jeg vil have frem i folk holdninger, og ikke at pege fingre af hinanden.

det er rart at vide hvad folk synes

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

Fru. Skovrup skriver:

Da jeg voksede op, fik jeg lommepenge, helt præcis 50kr om ugen, min far sagde altid, at jeg fik penge for at kunne lære og forstå hvad det ville sige, og IKKE fordi jeg gjorde huslige pligter, han sagde huslige pligter er noget der høre til at være en familie, og jeg (min far) får ikke penge for hver gang jeg tager opvasken eller tømmer skraldespand, så det gør du heller ikke. 

Men jeg fik lommepenge for at lære hvad det vil sige at have penge, og jeg måtte selv betale mit mobil telefon abbonnement og hvad jeg eller ville have for de lommepenge.

Det lyder som en rigtig fornuftig far Jeg ved ikke om det har været meningen herhjemme, men sådan har det også fungeret for mig. Ville jeg have en barbiedukke så måtte jeg spare sammen. Og intet af det der: "du får 10 kr hver gang du har tømt skraldespanden" osv. Men det var også blot lige for at understrege yderligere hvor langt det sorte arbejde egentlig skal trækkes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.