Kære trådstarter.
Der vil sikkert være forskellige lejre i denne sag. Derfor skal du ikke tænke så meget på, om du er en "dårlig" mor fordi du fik de svar du gjorde i starten. Men jeg fornemmede selv, at du måske ikke selv synes det var det helt rigtige at gøre.
Men det er bare SÅ svært at være forældre når barnet prøver grænser af. For man vil jo ikke finde sig i hvad som helst. Ikke fra sin mand, ikke fra sin chef og slet ikke fra sin 4 årige søn. Så det er helt naturligt at man nogle gange (og det gør vi jo alle sammen) reagerer på en måde hvor man tænker, om der mon var en mere hensigtsmæssig måde.
Og det med om man skal have rygbrød eller ej, er jo ikks så relevant, for det har I allerede gjort op med jer selv, at det skal han ikke.
Det er ikke noget vi praktiserer men jeg er hverken fanatisk med det ene eller anden. Hun kan sagtens få en rygbrødsmad i ny og næ, det går der ingen skår af fra mig. Og hvis jeg VED det er noget hun ikke kan lide (f.eks er hun inde i en fase hvor hun ikke spiser kød) jamen så vil jeg ikke tvinge hende til at spise det, fordi jeg ved hvordan jeg selv ville have det ved at skulle spise noget, jeg ikke kan lide. MEN det jeg gør, er så at lave en masse grøntsager jeg ved hun ofte spiser. Og måske noget agurk og gulerod osv og når hun så ikke vil spise kødet (som jeg altid prøver at ligge lidt af på hendes talerken) så siger jeg hun skal spise det andet. Det er ikke altid hun så lige gider det. Jamen så må man jo konstaterer at hun ikke er sulten nok og så er det tak for mad ud med talerkenen og ikke mere mad den aften.
Men som sagt, i jeres tilfælde er det jo slet ikke det der er spørgsmålet med mere hvad man mon gør i en situation hvor drengen er så flabet og med vilje prøver at få negativ opmærksomhed. Jeg tror at jeg ville, lige som jer, havde været meget konsekvens. Dog ikke ind i seng,men bare NED FRA BORDET og ikke mere mad.
Ingen barn dør af at ikke af spise i 8 timer, så selv om du måske er ked af at I gjorde som i gjorde, så havde man sikkert også været ked af det, hvis man IKKE havde reageret på den ene eller anden art.
Men det ER jo svært når de prøver en af. Nogle gange lykkes det man gør, nogle gange tænker man, at det må man gøre anderledes næste gang. Men så længe man bagefter (når begge er kølet ned) lige får sat sig ned og snakket igennem hvad der skete stille og roligt, så tror jeg også det hele går.