Anonym skriver:
Så du mener at hans måde at fortælle os på han har haft en hård dag i bh er at spytte maden ud på bordet og lave grimasser?! Det mener jeg jo bestemt ikke.. ja man skal kunne se barnets verden osv, men det er bestemt også min pligt som forældre at lære ham hvad der er respekt for andre og hvad der ikke er. Man respektere ike nogen ved at gøre sådan.. hvis han nu var 12 år.. hvas så.. ville det så være en reaktion på han havde en dårlig skoledag?!
Jeg snakker skam med min søn hver evig eneste dag.. går op i hvad han laver, føler osv.
Kærlighed til et barn er også at lære dem hvad konsekvens er.
Næ, jeg tror det er en reaktion på det stressende liv som små børn har ved at flyve rundt mellem to forældre...elsk mig mest når jeg fortjener det mindst, det synes jeg er meget rigtigt.
Fik ikke læst det med at han er skilsmissebarn, men det giver altså reaktioner for mange børn....han ville ikke spise, du sagde han skulle...og så reagerede han. Hvad hvis du havde sagt til ham om han ikke ville sidde og kramme lidt inden i spiste da han sagde han ikke ville have maden....ingen børn ønsker at blive sendt væk, børn vil bare elskes, men mangler de opmærksomhed eller bliver de ikke set som de vil ses eller læst som meningen var, så er det bedre med en negativ kontakt...
Var det min søn, så ville jeg gå ind til ham og sige til ham at jeg kunen se han trængte til et kram...for mig at se handler det helr ikke om mad, men om at det er svært at være 4 år og bo lidt her og der. De skift små børn og ikke mindst skilsmisse børn skal manøvre i, det kræver en reaktion, som i min verden er et sundhedstegn.
Anmeld