Pension. hvad med jer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Chalala85

Maise skriver:

jamen jeg er lige fyldt 31 og er sygeplejerske og tjener imellem 25-27.000 før skat, afhængig af vagterne.pensionen igennem arbejdet er på 13%. jeg betaler 1/3del og arbejdet 2/3 dele. dertil betaler jeg til efterlønnen og jeg indbetaler 1000-, på min kapitalpension og har gjort det siden jeg var 25. skal du bruge flere oplysninger???

Er din pension i PKA? i så fald vil jeg høre om de har nogen investeringsmuligheder? Mange selskaber giver mulighed for at indbetale x antal % af indbetalingen til en fond hvor man investere og så forhåbentlig får et afkast. Det vil ikke være en dårlig ide.De 13% er ikke meget, men normalt i dit fag. Ved du om i vil stige på det område eller om der er mulighed for at forhandle?Hvor længe har du indbetalt 13% af din løn?Bliv ved med de 1000,- på din kapital, når den skal udbetales kan den laves om til en form for ratepension hvis i ikke står og skal bruge kapitalbeløbet med det samme. på den måde vil du stadig have en nogenlunde rente at hente ind.Dit efterlønsbidrag er egentlig det der stikker mest i øjet fordi du højest sandsynligt ikke vil bruge det. Er det en ordning du har mulighed for at melde til og fra på?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Maise

Baagøe skriver:

De fleste har flere penge som 50+ til både det ene og det andet og mange har en god friværdi eller lidt ressourcer fra evt. hussalg. Sådan er det i hvert fald med mine forældre...

ja men de er også fra generationen hvor husene var billige at købe  og er steget helt vildt også selvom der har været krise. men måske man burde eje en ejendom som så er ens pension., hmm

Anmeld

9. december 2010

dorthemus

Maise skriver:

så er hun da også blevet en stor pige. JA Clara var også frygtelig brystglad, men det regulerede hun pludselig selv i løbet af en måned og så toppede jeg amningen fordi jeg kun ammede hver 2-3 nat til sidst. nu er det alm. mad og flaske til natten. hun elsker sinflaske. er hun syg eller meget ræt giver jeg mig indimellem og hun får en ekstra flaske.

ja det er et fedt ord. har selv fundet på det

clara vejede 11.1 for 1,5 uge siden helt vildt som hun har taget på. amen hun er blevet rigtig tumling nu, ikke lille baby længere ( både skønt og lidt trist -elskede jo at amme) men jeg ser bare frem til alt hvad der skal ske og Jakob har lovet mig minimum 1 baby mere-Hurra. men vi venter lige et par år. synes det er hårdt for forholdet, man har jo ikke tid til et forhold. Clara sover stadig ikke igennem, men er de fleste nætter kun oppe 1 gang om ntten. hun laver bare noget rod om aftenen for tiden og andre gange er det først ved 4-5 tiden. meget mærkeligt og så hårdt.

Øv ja det kan jeg godt forstå  Jeg ville heller ikke have overskud til et forhold lige nu, så det er ist nok meget godt at jeg er alene

Hvornår regulerede hun det selv?? Runa kan ikke finde ud af flasken...prøvede vælling her til aften, men hun fatter ikke at hun skal sutte...gnaver bare i den og blir skide sur

Anmeld

9. december 2010

Pige2009

Maise skriver:

ja men de er også fra generationen hvor husene var billige at købe  og er steget helt vildt også selvom der har været krise. men måske man burde eje en ejendom som så er ens pension., hmm

Efter boligmarkedets kollaps er priserne nu nede på et stabilt niveau, og huspriserne vil jo også om 20 år være steget betragteligt de fleste steder, så man kan ikke sige de efter inflation osv. var meget billigere, end de er nu. Jeg agter i hvert fald at købe et hus, som en del af min pensionsopsparing

Anmeld

9. december 2010

Maise

StineL skriver:

Min arbejdsgiver indbetaler 16 % af min løn på min pensionsordning. Min mands arbejdsgiver indbetaler ligeledes 16 % af hans løn til hans pensionsordning.

Så vi er begge godt sikret - både hvis vi mister erhvervsvnen og når vi går på pension

ORV JA mand, super god ordning. har i så privatpension også??

Anmeld

9. december 2010

Maise

KaLee skriver:

"Jeg" betaler 12,5 % af lønnen til pensionsopsparing.. Hvilket jeg synes er fantastisk idet at jeg er elev (voksenelev) 

Jeg ville så småt have startet op på det, men blev alene med knægten, så den plan er skudt nogle år frem i tiden... 

ja jeg synes nemlig også at der hele tiden kommer et eller andet der gør at man ikke har råd til det.

Anmeld

9. december 2010

SussieThyssen

Maise skriver:

Kæresten og jeg lagde bugdet i aftes da vi igennem året har fået en del efterregninger og reguleringer. Utroligt som el, vand, varme, inbo og andre er steget. Dertil det skræmmende institutionsbeløb:2744 -YYYYYRK mand. Nå men det løber rundt, så det er jo fint.

Jeg betaler 1000-, ind på min kapitalpension om måndeden, udover det jeg betaler af min løn til min pension igennem arbejdet som sygeplejerskejeg er sådan i tvivl om det overhovedet er nok .

Hvis man lytter til de kloge som siger 15 % af det man får udbetalt skal man sættes ind på pensionen, men hvem dælan har råd til det.

Min kæreste har pt ikke råd til at spare op til pensionen, så jeg er et par år forud for ham , så han skal til og igang når vi har fået budgettet helt på plads.

Så var det jeg tænkte hvad i andre mon har af pension(type) og hvad i indbetaler på jeres om måneden???

Maise

Har ikke meget..det skal jeg ærligt sige, og betaler kun ind til en pensionsopsparing via min flexydelse, som kommunen har overtaget fra a-kassen da jeg overgik fra den til flex.
Jeg har ganske enkelt ikke råd til at indbetale til pension, og min mand er pt arbejdsløs, så han indbetaler kun et ringe beløb via sin a-kasse.
Det er sørgeligt, men sådan er det desværre for mange danskere.
Så der bliver ikke råd til ret mange flæskestege når den tid kommer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. december 2010

Maise

Chalala85 skriver:

Er din pension i PKA? i så fald vil jeg høre om de har nogen investeringsmuligheder? Mange selskaber giver mulighed for at indbetale x antal % af indbetalingen til en fond hvor man investere og så forhåbentlig får et afkast. Det vil ikke være en dårlig ide.De 13% er ikke meget, men normalt i dit fag. Ved du om i vil stige på det område eller om der er mulighed for at forhandle?Hvor længe har du indbetalt 13% af din løn?Bliv ved med de 1000,- på din kapital, når den skal udbetales kan den laves om til en form for ratepension hvis i ikke står og skal bruge kapitalbeløbet med det samme. på den måde vil du stadig have en nogenlunde rente at hente ind.Dit efterlønsbidrag er egentlig det der stikker mest i øjet fordi du højest sandsynligt ikke vil bruge det. Er det en ordning du har mulighed for at melde til og fra på?!

ja jeg er i PKA. ja det er da muligt jeg kan høre havde de har af investeringsmuligheder. nej 13,13% er ikke meget. vil undersøge om det står til forhandling, men det tror jeg bestemt ikke det gør. jeg har indbetalt 13% af min løn( er på fuldtid) i snart 6 år.( jeg får fuld pension under hele min barsel)

hvornår kan man få udbetalt efterløns fra og til ?? hvad sker der med dem hvis man ikke bruger dem??

Anmeld

9. december 2010

Maise

Chalala85 skriver:

ja tror godt jeg kan melde den fra, uhhh men tør jeg ??

Anmeld

9. december 2010

Maise

dorthemus skriver:

Øv ja det kan jeg godt forstå  Jeg ville heller ikke have overskud til et forhold lige nu, så det er ist nok meget godt at jeg er alene

Hvornår regulerede hun det selv?? Runa kan ikke finde ud af flasken...prøvede vælling her til aften, men hun fatter ikke at hun skal sutte...gnaver bare i den og blir skide sur

jamen det gjorde hun omkring 8,5 måned var hun. jeg tilbød hende bare mere og mere mad og så mindre og mindre bryst. da hun var 8mdr. tilbød jeg hende hver aften en flaske nan2 til natten, sad dets amme sted og gjorde det samme. og i starten var det også bare gnaveri, men så fandt hun ud af at der kom noget ud af den og så fik hun suget og så med tiden fik hun smag for det. og så suppplerede jeg med bryst efter flasken i starten. til sidst spiste hun mere og mere. det var en optrapning på omkring 3 uger og da begyndte hun nemlig at sove i gennem og det gjorde hun i 1 måned hele september. så har tænderne og udviklingen drillet hele oktober og november 6 tænder har hun og er så plaget af dem. plus 3 gange snottur i okt og nov og en gang hals virus igen, ligesom i sommer, hun var dog ikke lige så dårlig denne gang,men er jo også større.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.