Pension. hvad med jer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Chalala85

Maise skriver:

jamen jeg er lige fyldt 31 og er sygeplejerske og tjener imellem 25-27.000 før skat, afhængig af vagterne.pensionen igennem arbejdet er på 13%. jeg betaler 1/3del og arbejdet 2/3 dele. dertil betaler jeg til efterlønnen og jeg indbetaler 1000-, på min kapitalpension og har gjort det siden jeg var 25. skal du bruge flere oplysninger???

Er din pension i PKA? i så fald vil jeg høre om de har nogen investeringsmuligheder? Mange selskaber giver mulighed for at indbetale x antal % af indbetalingen til en fond hvor man investere og så forhåbentlig får et afkast. Det vil ikke være en dårlig ide.De 13% er ikke meget, men normalt i dit fag. Ved du om i vil stige på det område eller om der er mulighed for at forhandle?Hvor længe har du indbetalt 13% af din løn?Bliv ved med de 1000,- på din kapital, når den skal udbetales kan den laves om til en form for ratepension hvis i ikke står og skal bruge kapitalbeløbet med det samme. på den måde vil du stadig have en nogenlunde rente at hente ind.Dit efterlønsbidrag er egentlig det der stikker mest i øjet fordi du højest sandsynligt ikke vil bruge det. Er det en ordning du har mulighed for at melde til og fra på?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Maise

Baagøe skriver:

De fleste har flere penge som 50+ til både det ene og det andet og mange har en god friværdi eller lidt ressourcer fra evt. hussalg. Sådan er det i hvert fald med mine forældre...

ja men de er også fra generationen hvor husene var billige at købe  og er steget helt vildt også selvom der har været krise. men måske man burde eje en ejendom som så er ens pension., hmm

Anmeld

9. december 2010

dorthemus

Maise skriver: