Pension. hvad med jer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

dorthemus

Maise skriver:

meget der er både fordele og ulemper ved at være to.

jeg må i seng, trænger til søvn, vi snakkes lige ved

Jeps..nat nat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Chalala85

Maise skriver:

ja jeg er i PKA. ja det er da muligt jeg kan høre havde de har af investeringsmuligheder. nej 13,13% er ikke meget. vil undersøge om det står til forhandling, men det tror jeg bestemt ikke det gør. jeg har indbetalt 13% af min løn( er på fuldtid) i snart 6 år.( jeg får fuld pension under hele min barsel)

hvornår kan man få udbetalt efterløns fra og til ?? hvad sker der med dem hvis man ikke bruger dem??

De fleste søger om efterløn når de er 60-61år. Andre gemmer deresw bevis i ca. 2 år for at få en højere udbetaling.

du må gerne arbejde når du får udbetalt din efterløn, så længe din a-kasse ved besked Så det er lidt op til dig selv hvad du mener er rigtig for dig/jer.

dog skal man huske at hvis man holder ferie med feriepenge så modregnes det i efterlønnen.

du kan sagtens får din efterløn udbetalt, så bliver den bare beskattet istedet. Du kan også vælge at få den overført til en anden pensionsordning

det er flot du får fuld pension i din barsel.

andet jeg kan hjælpe med?

Anmeld

10. december 2010

Chalala85

Maise skriver:

ja tror godt jeg kan melde den fra, uhhh men tør jeg ??

Det er helt op til dig selv om du vil vælge den fra. Der er heldigvis flere muligheder. udbetaling før tid, som nævnt før, arbejde selvom der er udbetaling.

Du har et hårdt fysisk arbejde så om det vil være en god ide er op til dig og din krop

Anmeld

10. december 2010

Ni-ko-li-ne

hejsa

jeg indbetaler intet! det er der slet ikke luft til endnu, kæresten indbetaler heller ikke udover det som arb. pladsen sørger for...

jeg tænkte bare lige om det ikke var en ide at du og din kæreste/mand delte de 1000kr? så i betalte 500kr hver om måneden ind til pension?

Anmeld

10. december 2010

Maise

Chalala85 skriver:

De fleste søger om efterløn når de er 60-61år. Andre gemmer deresw bevis i ca. 2 år for at få en højere udbetaling.

du må gerne arbejde når du får udbetalt din efterløn, så længe din a-kasse ved besked Så det er lidt op til dig selv hvad du mener er rigtig for dig/jer.

dog skal man huske at hvis man holder ferie med feriepenge så modregnes det i efterlønnen.

du kan sagtens får din efterløn udbetalt, så bliver den bare beskattet istedet. Du kan også vælge at få den overført til en anden pensionsordning

det er flot du får fuld pension i din barsel.

andet jeg kan hjælpe med?

tak for svarene, jeg skal vist tænke lidt kan jeg høre, hmmm jeg vender tilbage hvis jeg kommer i tanke om noget. ved du hvad en gennemsnitsdansker indbetaler på sin kapital eller rate pension ??

Anmeld

10. december 2010

Zafir

Altså jeg har 15% arbejdsgiver betalt pension, med det arbejde jeg har nu. Jeg er vild med mit arbejde, men regner da ikke med at blive i det, de næste 30 år Så det bliver jo nok ikke ved.

Derudover har jeg en lille kapital pension, på 25000 kr, som jeg ikke indbetaler til mere. Dem har jeg besluttet at sætte i aktier, for hvis de skal stå der til jeg er 70, så med alm bankrenter er de INTET værd og med aktier kan de potientielt blive noget værd - med lidt held og lidt lykke

Men udover det, så betaler jeg IKKE til efterlønnen og jeg tror for den sags skyld heller ikke på pension, når vi bliver gamle. Vi lever simpelthen for længe, med vores voksende gennemsnitslevealder, vil der simpelthen ikke være råd til at vi skla kunne blive passivt forsørget i 20-30-40 år alle sammen - udover den tid, hvor vi var børn og unge og under uddannelse. Det regnestykke går simpelthen ikke op.

Så jeg tror på seniorordninger, at vi selv sørger for at prøve at gøre noget, så vores alderdom bliver fin og ellers så bare krydse fingre og håbe på at det går Men efterløn - den har jeg sku aldrig hoppet på. Det er jo så simpelt at det ikke kan lade sig gøre.

Samtidig har vi jo IKKE været ude på arbejdsmarkedet som 14 årig og slidt og slæbt os flade, men kommet senere ud og blevet mere skånet i vores krop. Sååeee...

En hver må være sin lykkes smed, når vi bliver gamle tror jeg...

Anmeld

10. december 2010

Chalala85

Maise skriver:

tak for svarene, jeg skal vist tænke lidt kan jeg høre, hmmm jeg vender tilbage hvis jeg kommer i tanke om noget. ved du hvad en gennemsnitsdansker indbetaler på sin kapital eller rate pension ??

så lidt da.. det er meget meget forskelligt hvad folk indbetaler. Indkomsterne svinger også. Men fra 25-40 er en indbetaling i gennemsnit ca. 2000kr om måneden på en kapitalpension og 1400 på en rate. Så stiger den så drastisk fra 40år og op.

Anmeld

10. december 2010

JonTri

Vi har begge indbetalt 1850 kroner hver måned indtil for ca et halvt år siden... synes vi havde brug for pengene, nu vi sku ha barn igen. Håber snart jeg kan indbetale bare 1000 kr til kapitalpensionen. Der står vel omkring 50.000 på min lige nu. 

Arbejdet som sygeplejerske giver en pension på 13% tror jeg... den har jeg SLET ikke styr på. Ved bare jeg er i PKA

Anmeld

10. december 2010

Maise

Ni-ko-li-ne skriver:

hejsa

jeg indbetaler intet! det er der slet ikke luft til endnu, kæresten indbetaler heller ikke udover det som arb. pladsen sørger for...

jeg tænkte bare lige om det ikke var en ide at du og din kæreste/mand delte de 1000kr? så i betalte 500kr hver om måneden ind til pension?

jo det kan man sige. men grunden til han ikke har råd er at han ejer ejerlejligheden. det er kun lånet jeg ikke betaler af på og så længe jeg ikke er medejer vil jeg ikke betale til hans pension heller, vi har fælles budget, men hver sin konto. For det ville svare til at han har ejendom og den er hans og dertil kan jeg så bridrage til hans pension. nej vi finder pengene i budgetet når vi efter jul har fået rettet det ordenligt til. han ryger for 1000-, om måneden, også en af grundene til at jeg ikke vil betale hans pension. har har lovet mig at stoppe. jeg stoppede et par måneder før jeg blev gravid for snart 2 år siden og da stoppede han også, men kunne ikke holde det.  så han ryger for 1000-, og så kan jeg betale hans pension -nej det vil jeg ikke. hans egen skyld han ikke har råd så.

Anmeld

10. december 2010

Maise

Zafir skriver:

Altså jeg har 15% arbejdsgiver betalt pension, med det arbejde jeg har nu. Jeg er vild med mit arbejde, men regner da ikke med at blive i det, de næste 30 år Så det bliver jo nok ikke ved.

Derudover har jeg en lille kapital pension, på 25000 kr, som jeg ikke indbetaler til mere. Dem har jeg besluttet at sætte i aktier, for hvis de skal stå der til jeg er 70, så med alm bankrenter er de INTET værd og med aktier kan de potientielt blive noget værd - med lidt held og lidt lykke

Men udover det, så betaler jeg IKKE til efterlønnen og jeg tror for den sags skyld heller ikke på pension, når vi bliver gamle. Vi lever simpelthen for længe, med vores voksende gennemsnitslevealder, vil der simpelthen ikke være råd til at vi skla kunne blive passivt forsørget i 20-30-40 år alle sammen - udover den tid, hvor vi var børn og unge og under uddannelse. Det regnestykke går simpelthen ikke op.

Så jeg tror på seniorordninger, at vi selv sørger for at prøve at gøre noget, så vores alderdom bliver fin og ellers så bare krydse fingre og håbe på at det går Men efterløn - den har jeg sku aldrig hoppet på. Det er jo så simpelt at det ikke kan lade sig gøre.

Samtidig har vi jo IKKE været ude på arbejdsmarkedet som 14 årig og slidt og slæbt os flade, men kommet senere ud og blevet mere skånet i vores krop. Sååeee...

En hver må være sin lykkes smed, når vi bliver gamle tror jeg...

JA jeg overvejer også at droppe efterlønnen. har kun betalt til den i et år. men synes det er rart at have noget i baghånden med f.eks. min kapital pension. hvis jeg bliver syg før tid eller bare til at kunne hygge mig lidt ekstra for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.