Altså jeg har 15% arbejdsgiver betalt pension, med det arbejde jeg har nu. Jeg er vild med mit arbejde, men regner da ikke med at blive i det, de næste 30 år
Så det bliver jo nok ikke ved.
Derudover har jeg en lille kapital pension, på 25000 kr, som jeg ikke indbetaler til mere. Dem har jeg besluttet at sætte i aktier, for hvis de skal stå der til jeg er 70, så med alm bankrenter er de INTET værd og med aktier kan de potientielt blive noget værd - med lidt held og lidt lykke 
Men udover det, så betaler jeg IKKE til efterlønnen og jeg tror for den sags skyld heller ikke på pension, når vi bliver gamle. Vi lever simpelthen for længe, med vores voksende gennemsnitslevealder, vil der simpelthen ikke være råd til at vi skla kunne blive passivt forsørget i 20-30-40 år alle sammen - udover den tid, hvor vi var børn og unge og under uddannelse. Det regnestykke går simpelthen ikke op.
Så jeg tror på seniorordninger, at vi selv sørger for at prøve at gøre noget, så vores alderdom bliver fin og ellers så bare krydse fingre og håbe på at det går
Men efterløn - den har jeg sku aldrig hoppet på. Det er jo så simpelt at det ikke kan lade sig gøre.
Samtidig har vi jo IKKE været ude på arbejdsmarkedet som 14 årig og slidt og slæbt os flade, men kommet senere ud og blevet mere skånet i vores krop. Sååeee...
En hver må være sin lykkes smed, når vi bliver gamle tror jeg...
Anmeld