Pension. hvad med jer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.476 visninger
85 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Maise

Kæresten og jeg lagde bugdet i aftes da vi igennem året har fået en del efterregninger og reguleringer. Utroligt som el, vand, varme, inbo og andre er steget. Dertil det skræmmende institutionsbeløb:2744 -YYYYYRK mand. Nå men det løber rundt, så det er jo fint.

Jeg betaler 1000-, ind på min kapitalpension om måndeden, udover det jeg betaler af min løn til min pension igennem arbejdet som sygeplejerskejeg er sådan i tvivl om det overhovedet er nok .

Hvis man lytter til de kloge som siger 15 % af det man får udbetalt skal man sættes ind på pensionen, men hvem dælan har råd til det.

Min kæreste har pt ikke råd til at spare op til pensionen, så jeg er et par år forud for ham , så han skal til og igang når vi har fået budgettet helt på plads.

Så var det jeg tænkte hvad i andre mon har af pension(type) og hvad i indbetaler på jeres om måneden???

Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Carina1977

Maise skriver:

Kæresten og jeg lagde bugdet i aftes da vi igennem året har fået en del efterregninger og reguleringer. Utroligt som el, vand, varme, inbo og andre er steget. Dertil det skræmmende institutionsbeløb:2744 -YYYYYRK mand. Nå men det løber rundt, så det er jo fint.

Jeg betaler 1000-, ind på min kapitalpension om måndeden, udover det jeg betaler af min løn til min pension igennem arbejdet som sygeplejerskejeg er sådan i tvivl om det overhovedet er nok hvis man lytter til de kloge som siger 15 % af det man får udbetalt skal man sættes ind på pensionen, men hvem dælan har råd til det.

Min kæreste har pt ikke råd til at spare op til pensionen, så jeg er et par år forud for ham , så han skal til og igang når vi har fået bugdetet helt på plads.

Så var det jeg tænkte hvad i andre mon har af pension(type) og hvad i indbetaler på jeres om måneden???

Maise

Jeg har simpelthen bare ikke råd til at betale ret meget til pensions-opsparinger. Jeg har en ratepension ved banken, hvor jeg indbetaler 100 kr. i måneden. jeg har pt. omkring 14.000 kr. på den. Så har jeg 2 pensions-opsparinger igennem kommunen. Altså noget der bliver trukket ud af min førtidspension....den ene er vist en tvunget pensions-opsparing og den anden en frivilligt. Kan ikke huske hvor meget jeg betaler til det, men betaler vist kun selv 1/4 og kommunen betaler så 3/4....jeg tror det er sådan, men har ikke helt styr på det. Har så kun indbetalt til det i ca. 2½ år.

Jeg synes det er fornuftigt at spare op til det, og så må man jo bare spare det op man har råd til. Lidt er jo bedre end slet ingenting

Anmeld

9. december 2010

Maise

Carina1977 skriver:

Jeg har simpelthen bare ikke råd til at betale ret meget til pensions-opsparinger. Jeg har en ratepension ved banken, hvor jeg indbetaler 100 kr. i måneden. jeg har pt. omkring 14.000 kr. på den. Så har jeg 2 pensions-opsparinger igennem kommunen. Altså noget der bliver trukket ud af min førtidspension....den ene er vist en tvunget pensions-opsparing og den anden en frivilligt. Kan ikke huske hvor meget jeg betaler til det, men betaler vist kun selv 1/4 og kommunen betaler så 3/4....jeg tror det er sådan, men har ikke helt styr på det. Har så kun indbetalt til det i ca. 2½ år.

Jeg synes det er fornuftigt at spare op til det, og så må man jo bare spare det op man har råd til. Lidt er jo bedre end slet ingenting

ja uden tvivl lidt er bedre end intet. ja igennem mit arbejde er det også noget med at enten jeg eller arbejdet betaler 1/3 del og den anden part 2/3 dele, men kan ikke huske hvem der indbetaler hvad . ved bare at det er 13 % af min løn.

Jeg oplever nemlig at der er mange der ikke har råd til at betale noget ind overhovedet.

Anmeld

9. december 2010

Valle81

Maise skriver:

Jeg betaler 1000-, ind på min kapitalpension om måndeden, udover det jeg betaler af min løn til min pension igennem arbejdet som sygeplejerskejeg er sådan i tvivl om det overhovedet er nok .

Hvis man lytter til de kloge som siger 15 % af det man får udbetalt skal man sættes ind på pensionen, men hvem dælan har råd til det.

Min kæreste har pt ikke råd til at spare op til pensionen, så jeg er et par år forud for ham , så han skal til og igang når vi har fået budgettet helt på plads.

Maise

Hejsa.

Pt sidder vi så stramt i det at vi ikke har råd til at betale ekstra ind på pension så har kun gennem arbejde.

Men når luften kommer når gæld er ude af verdenen er det bestemt et punkt der skal prioriteres:0)

Christina

Anmeld

9. december 2010

Carina1977

Maise skriver:

ja uden tvivl lidt er bedre end intet. ja igennem mit arbejde er det også noget med at enten jeg eller arbejdet betaler 1/3 del og den anden part 2/3 dele, men kan ikke huske hvem der indbetaler hvad . ved bare at det er 13 % af min løn.

Jeg oplever nemlig at der er mange der ikke har råd til at betale noget ind overhovedet.

åhh ja det er 1/3 man indbetaler......det er dit arbejde, der betaler størsteparten af det....så meget ved jeg hehe

Ja det er ærgelig når folk ikke har råd til at indbetale til det, for det er godt nok ikke meget man får udbetalt i folke-pension...så er det jo rart med lidt ekstra penge til den tid

Anmeld

9. december 2010

Moar'en

Vi har kun igennem arbejdet. Min er 13% og min mands er 18,5%

Anmeld

9. december 2010

dorthemus

Uha!

Jeg betaler en procentdel via mit arbejde og så betaler jeg til efterlønnen....ikke at jeg tror der er noget der hedder efterløn til den tid, men det er jo ikke spildte penge.

Alt for lidt ja, men aner ikke hvordan jeg skulle få det til at løbe rundt i hverdagen hvis jeg skulle indbetale mere

Anmeld

9. december 2010

SiLiMiMa

vi har investeret i udlejningsejendomme og når vi skal på pension er de betalt ( af lejerne ) og så kan vi leve af lejeindtægterne eller sælge...

men det kan også kun betale sig, fordi min mand er tømrer og kan lave alt vedligehold selv.

heise

Anmeld

9. december 2010

Maria-s

Jeg sætter lidt over 1000 kr om måneden ind på pension gennem arbejdet og hvor de så betaler 2000 et eller andet, 1/3 til mig og 2/3 fra dem.

Så har jeg også en kapital pension, men jeg indbetaler pt ikke noget på den... Og kommer heller ikke til det i hvert fald ikke lige mens jeg er på barsel, da jeg allerede fra dag et af går væsentligt ned i løn.

Men ja man burde nok indbetale noget mere end vi er mange der gør.... JEg har dog hørt noget om at bare man kommer igang senest ved 30 år så er det ok (Jeg er 28 og startede for knap 3 år siden, så så er det vel ok at starte lidt roligt ud )

Anmeld

9. december 2010

Maise

Valle81 skriver:

Hejsa.

Pt sidder vi så stramt i det at vi ikke har råd til at betale ekstra ind på pension så har kun gennem arbejde.

Men når luften kommer når gæld er ude af verdenen er det bestemt et punkt der skal prioriteres:0)

Christina

ja jeg bliver måske nødt til at gå lidt ned for at han kan få noget ind på sin. ja det er ikke nemt at man hele tiden skal prioritere hvad man nu skal betale og spare på og op til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.