Pension. hvad med jer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Maise

Carina1977 skriver:

åhh ja det er 1/3 man indbetaler......det er dit arbejde, der betaler størsteparten af det....så meget ved jeg hehe

Ja det er ærgelig når folk ikke har råd til at indbetale til det, for det er godt nok ikke meget man får udbetalt i folke-pension...så er det jo rart med lidt ekstra penge til den tid

nej man  er jo småfattig som pensionist. er spændt på om de dropper efterlønnen, så vil jeg dælme have mine penge igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Maise

Moar'en skriver:

Vi har kun igennem arbejdet. Min er 13% og min mands er 18,5%

wow hvilket privaterhverv er han i??

Anmeld

9. december 2010

Hansen97

12 %...

Anmeld

9. december 2010

Moar'en

Maise skriver:

wow hvilket privaterhverv er han i??

det er ikke privat, men statsligt. Han er tjenestemandsligendes ansat, derfor en høj pension

Anmeld

9. december 2010

Maise

dorthemus skriver:

Uha!

Jeg betaler en procentdel via mit arbejde og så betaler jeg til efterlønnen....ikke at jeg tror der er noget der hedder efterløn til den tid, men det er jo ikke spildte penge.

Alt for lidt ja, men aner ikke hvordan jeg skulle få det til at løbe rundt i hverdagen hvis jeg skulle indbetale mere

ja jeg vil også have min efterløn tilbage hvis de dropper. så har vi da lidt der vi kan gemme går det godt med runa ??

Anmeld

9. december 2010

Maise

Heise skriver:

vi har investeret i udlejningsejendomme og når vi skal på pension er de betalt ( af lejerne ) og så kan vi leve af lejeindtægterne eller sælge...

men det kan også kun betale sig, fordi min mand er tømrer og kan lave alt vedligehold selv.

heise

Ja det er dælme smart, lidt a la hvad min svigerfar også har gjort i sin tid.

Anmeld

9. december 2010

Maise

Maria-s skriver:

Jeg sætter lidt over 1000 kr om måneden ind på pension gennem arbejdet og hvor de så betaler 2000 et eller andet, 1/3 til mig og 2/3 fra dem.

Så har jeg også en kapital pension, men jeg indbetaler pt ikke noget på den... Og kommer heller ikke til det i hvert fald ikke lige mens jeg er på barsel, da jeg allerede fra dag et af går væsentligt ned i løn.

Men ja man burde nok indbetale noget mere end vi er mange der gør.... JEg har dog hørt noget om at bare man kommer igang senest ved 30 år så er det ok (Jeg er 28 og startede for knap 3 år siden, så så er det vel ok at starte lidt roligt ud )

ja jeg startede også da jeg var 25 med at indbetale. ved du så når man bare starter ved de 30 hvor meget man skal indbetale, eller er det indkomstreguleret ??

Anmeld

9. december 2010

helora

Jeg betaler kun til den pensionsordning, der bliver trukket over lønnen (16,9%), og så betaler jeg til efterlønsordning , selvom jeg nok ikke kommer til at nyde godt af den.

Anmeld

9. december 2010

Maise

112233 skriver:

12 %...

via job??

Anmeld

9. december 2010

Maise

Moar'en skriver:

det er ikke privat, men statsligt. Han er tjenestemandsligendes ansat, derfor en høj pension

ahhh, ja for det er da en flot pension. dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.