Pension. hvad med jer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Maria-s

Maise skriver:

ja jeg startede også da jeg var 25 med at indbetale. ved du så når man bare starter ved de 30 hvor meget man skal indbetale, eller er det indkomstreguleret ??

Øhhhmmm må desværre være dig svar skyldig...  Men hvis jeg var dig ville jeg give min bank et ring. Tror de kan sige det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Maise

dorthemus skriver:

Ja det synes jeg

Der er kommet mere lyd på hende og flere fagter  Og så laver hun spyt/sprutte lege hele tiden...hmmm Og kysser med åben mund fuld af spyt....haha  Meget lækkert!

Hun sover stadig ikke igennem, men jeg tror jeg efterhånden har vænnet mig til det. Og så har jeg endelig fundet noget grød hun vil have...tak Nestlé!!!!!!

Går det godt hos jer?

uhhh ja det er så skønt når kommunikationen udvider sig hele tiden. jeg får havregrødsnys HVER morgen, så lækkert. ja maden er et kapitel for sig , jeg har været ved ta blive sindsyg, emn det går hele tiden den rigtige vej nu. hun spiser selv med fingrene små soldatermadder, frugt og andet, samt tager singaffel med mad ind i munden selv som jeg har sat på gaflen. Meeen hun er stadig lidt konsistensforskrækket, men det bliver bedre og bedre, nu er det ikke alt det skal masse længere.

og og og hun har gået et par skridt selv et par gange med legetøj i hånden og så opdager hun det og uhhhhhhhh så er det farligt. hun er vokset heeeeelt vildt 79 cm. hvor stor er runa ?? nu siger hun også oooob ooooob når hun vil op til mig. hun er så klar til vuggestue, lille ballademager. starter 3 januar. tror det bliver godt for hende at få tumlet med de andre børn. hun elsker andre børn, skal røre ved dem hele tiden.

Anmeld

9. december 2010

Maise

Baagøe skriver:

Jeg tror ikke, der er ret mange unge, der betaler særlig meget ind til deres pension, og det er heller ikke nødvendigt endnu. De fleste venter og sparer rigtig megt op, når de er 50+, hvilket jeg også selv synes er god ræson i og selv vil gøre

ja både og synes jejg, for man kan aldrig vide hvad livet bringer og på den måde kan jeg godt lide at man ikke skal tænke for meget over det ved at man løbende har sparet op. men ja regner også selv med at om 20 år når ungerne er smuttet eller på vej til det, at så skal der spares op, men vil nok også gerne rejse en del. hmmmm men man kan måske ikke få det hele. eller måske kan man få lidt af begge dele

Anmeld

9. december 2010

dorthemus

Maise skriver:

uhhh ja det er så skønt når kommunikationen udvider sig hele tiden. jeg får havregrødsnys HVER morgen, så lækkert. ja maden er et kapitel for sig , jeg har været ved ta blive sindsyg, emn det går hele tiden den rigtige vej nu. hun spiser selv med fingrene små soldatermadder, frugt og andet, samt tager singaffel med mad ind i munden selv som jeg har sat på gaflen. Meeen hun er stadig lidt konsistensforskrækket, men det bliver bedre og bedre, nu er det ikke alt det skal masse længere.

og og og hun har gået et par skridt selv et par gange med legetøj i hånden og så opdager hun det og uhhhhhhhh så er det farligt. hun er vokset heeeeelt vildt 79 cm. hvor stor er runa ?? nu siger hun også oooob ooooob når hun vil op til mig. hun er så klar til vuggestue, lille ballademager. starter 3 januar. tror det bliver godt for hende at få tumlet med de andre børn. hun elsker andre børn, skal røre ved dem hele tiden.

Runa er også konsistensforskrækket...godt ord  Hvis grødog mos kunne komme ud af brysterne havde vi ingen problemer, haha

Hun er 68 cm og vejer ligeud 8 kg...totalt gennemsnitlig

Vildt altså, at Clara er blevet så stor...det er altid sjovt at læse om hvad hun kan nu

Anmeld

9. december 2010

Maise

Chalala85 skriver:

hvor gammel er du nu?Du havde også en pension igennem dit arbejde ik? hvad er satsen der?og hvad indbetaler du privat hvis jeg må spørge selfølgelighttps://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png

jamen jeg er lige fyldt 31 og er sygeplejerske og tjener imellem 25-27.000 før skat, afhængig af vagterne.pensionen igennem arbejdet er på 13%. jeg betaler 1/3del og arbejdet 2/3 dele. dertil betaler jeg til efterlønnen og jeg indbetaler 1000-, på min kapitalpension og har gjort det siden jeg var 25. skal du bruge flere oplysninger???

Anmeld

9. december 2010

Pige2009

Maise skriver:

ja både og synes jejg, for man kan aldrig vide hvad livet bringer og på den måde kan jeg godt lide at man ikke skal tænke for meget over det ved at man løbende har sparet op. men ja regner også selv med at om 20 år når ungerne er smuttet eller på vej til det, at så skal der spares op, men vil nok også gerne rejse en del. hmmmm men man kan måske ikke få det hele. eller måske kan man få lidt af begge dele

De fleste har flere penge som 50+ til både det ene og det andet og mange har en god friværdi eller lidt ressourcer fra evt. hussalg. Sådan er det i hvert fald med mine forældre...

Anmeld

9. december 2010

StineL

Min arbejdsgiver indbetaler 16 % af min løn på min pensionsordning. Min mands arbejdsgiver indbetaler ligeledes 16 % af hans løn til hans pensionsordning.

Så vi er begge godt sikret - både hvis vi mister erhvervsvnen og når vi går på pension

Anmeld

9. december 2010

Maise

Maria-s skriver:

Øhhhmmm må desværre være dig svar skyldig...  Men hvis jeg var dig ville jeg give min bank et ring. Tror de kan sige det

Chalala 85 kigger vist lige på det.

Anmeld

9. december 2010

eElak

"Jeg" betaler 12,5 % af lønnen til pensionsopsparing.. Hvilket jeg synes er fantastisk idet at jeg er elev (voksenelev) 

Jeg ville så småt have startet op på det, men blev alene med knægten, så den plan er skudt nogle år frem i tiden... 

Anmeld

9. december 2010

Maise

dorthemus skriver:

Runa er også konsistensforskrækket...godt ord  Hvis grødog mos kunne komme ud af brysterne havde vi ingen problemer, haha

Hun er 68 cm og vejer ligeud 8 kg...totalt gennemsnitlig

Vildt altså, at Clara er blevet så stor...det er altid sjovt at læse om hvad hun kan nu

så er hun da også blevet en stor pige. JA Clara var også frygtelig brystglad, men det regulerede hun pludselig selv i løbet af en måned og så toppede jeg amningen fordi jeg kun ammede hver 2-3 nat til sidst. nu er det alm. mad og flaske til natten. hun elsker sinflaske. er hun syg eller meget ræt giver jeg mig indimellem og hun får en ekstra flaske.

ja det er et fedt ord. har selv fundet på det

clara vejede 11.1 for 1,5 uge siden helt vildt som hun har taget på. amen hun er blevet rigtig tumling nu, ikke lille baby længere ( både skønt og lidt trist -elskede jo at amme) men jeg ser bare frem til alt hvad der skal ske og Jakob har lovet mig minimum 1 baby mere-Hurra. men vi venter lige et par år. synes det er hårdt for forholdet, man har jo ikke tid til et forhold. Clara sover stadig ikke igennem, men er de fleste nætter kun oppe 1 gang om ntten. hun laver bare noget rod om aftenen for tiden og andre gange er det først ved 4-5 tiden. meget mærkeligt og så hårdt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.