Pension. hvad med jer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

Maise

Chalala85 skriver:

så lidt da.. det er meget meget forskelligt hvad folk indbetaler. Indkomsterne svinger også. Men fra 25-40 er en indbetaling i gennemsnit ca. 2000kr om måneden på en kapitalpension og 1400 på en rate. Så stiger den så drastisk fra 40år og op.

ok.  ja min svigefar mener at jeg skal betale alt hvad jeg må om måneden firetusinde og et eller andet ind, så med fradraget svarer det til at jeg kun indbetaler det halve. er det korrekt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Maise

rikkekrogh skriver:

Vi har begge indbetalt 1850 kroner hver måned indtil for ca et halvt år siden... synes vi havde brug for pengene, nu vi sku ha barn igen. Håber snart jeg kan indbetale bare 1000 kr til kapitalpensionen. Der står vel omkring 50.000 på min lige nu. 

Arbejdet som sygeplejerske giver en pension på 13% tror jeg... den har jeg SLET ikke styr på. Ved bare jeg er i PKA

ja det er ikke altid man kan betale ind på den hele tiden. sådan er det når man får børn , hus ect. jeg er sygeplejerske og får 13 % vis job som dig og er i pka. hmm man burde være i det private.

Anmeld

10. december 2010

Chalala85

Maise skriver:

ok.  ja min svigefar mener at jeg skal betale alt hvad jeg må om måneden firetusinde og et eller andet ind, så med fradraget svarer det til at jeg kun indbetaler det halve. er det korrekt??

Det kommer an på om du har top skat mellem skat eller bund skat. Du kan kun benytte fradrag i bundskatten på kapitalpension. rate gælder det også topskatten.På din rate må dine indbetalinger ikke overstige 100.000 i 2010. på din kapital er det max. 46000 i 2010.

Anmeld

10. december 2010

Maise

Chalala85 skriver:

Det kommer an på om du har top skat mellem skat eller bund skat. Du kan kun benytte fradrag i bundskatten på kapitalpension. rate gælder det også topskatten.På din rate må dine indbetalinger ikke overstige 100.000 i 2010. på din kapital er det max. 46000 i 2010.

der er da ikke noget der hedder mellemskat mere ??? jeg betaler bundskat. er bundskatten og topskatten ikke bare udvidet ??? det er derfor jeg har kapital, pga jeg betaler bundskat.

Anmeld

10. december 2010

Pige2009

Maise skriver:

ja det er svært med det bolig marked og så med krisen og så snakker de om at der er en på vej igen og bla bla bla - det er svært synes jeg. ja vi ønsker også et hus på et tidspunkt. bor i ejerlejlighed og de er svære at sælge så det er lige om at ramme det rigtige tidspunkt uden at husene stiger for meget så vi ikke har råd til at købe det. pest eller kolera.

Det ene hænger jo unægteligt sammen med det andet, så det bliver svært at undgå

Personligt går jeg ikke op i om der er krise eller ej, da det intet som helst indflydelse har haft på min økonomiske situation, men jeg håber da huspriserne falder lidt mere næste år, når jeg skal ud og investere

Anmeld

10. december 2010

Chalala85

Maise skriver:

der er da ikke noget der hedder mellemskat mere ??? jeg betaler bundskat. er bundskatten og topskatten ikke bare udvidet ??? det er derfor jeg har kapital, pga jeg betaler bundskat.

nej det er der ikke.. men i fagsprog laver vi stadig udregninger med dem.. sorry..Jo det kan man godt kalde det for, altså udvidet grænser. Jeg tror bestemt også kapitalen er den rigtige for dig. Lige pt. ihvertfaldet. Det er super svært når ikke jeg sidder med alle dine papirer og kigger.. jeg hjælper gerne al hvad jeg kan. Men tror at det ville være en god ide at få kigget dine pensioner igennem:-)

Anmeld

10. december 2010

Zafir

Maise skriver:

JA jeg overvejer også at droppe efterlønnen. har kun betalt til den i et år. men synes det er rart at have noget i baghånden med f.eks. min kapital pension. hvis jeg bliver syg før tid eller bare til at kunne hygge mig lidt ekstra for

Helt sikkert!!.... Det er også derfor jeg vil invistere min Så jeg kan se hvad det bliver.

Derudover så regner vi jo memd at have betalt huset ud, når vi bliver gamle, så bliver vores leve-omkostninger også mindre

Anmeld

10. december 2010

Maise

Zafir skriver:

Helt sikkert!!.... Det er også derfor jeg vil invistere min Så jeg kan se hvad det bliver.

Derudover så regner vi jo memd at have betalt huset ud, når vi bliver gamle, så bliver vores leve-omkostninger også mindre

hmm ja det er om at få et hus og få det betalt ud. vi bor i ejerlejlighed, svære at sælge lige nu.

Anmeld

10. december 2010

Maise

Baagøe skriver:

Det ene hænger jo unægteligt sammen med det andet, så det bliver svært at undgå

Personligt går jeg ikke op i om der er krise eller ej, da det intet som helst indflydelse har haft på min økonomiske situation, men jeg håber da huspriserne falder lidt mere næste år, når jeg skal ud og investere

ja vi snakker også om at sætte legligheden til salg til sommer og så må vi bare se hvornår den bliver solgt og så bo til leje eller hos svigermor ( hun har en 1 sal) og så købe når vi finder noget.

Anmeld

10. december 2010

Maise

Chalala85 skriver:

nej det er der ikke.. men i fagsprog laver vi stadig udregninger med dem.. sorry..Jo det kan man godt kalde det for, altså udvidet grænser. Jeg tror bestemt også kapitalen er den rigtige for dig. Lige pt. ihvertfaldet. Det er super svært når ikke jeg sidder med alle dine papirer og kigger.. jeg hjælper gerne al hvad jeg kan. Men tror at det ville være en god ide at få kigget dine pensioner igennem:-)

ja har fået dem kigget igennem for nogle år tilbage. hmm kan man via pensionsinfo.dk få mere viden?? synes det er en god side.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.