tror i på ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

Dinna88

Znuzke skriver:

Jeg har ikke læst tråden, og har heldigvis kun en lille bitte bitte skærm, hvor man ikke kan se så meget.....

SÅ STOP DOG..... Jeg skal snart ned i kælderen for at hænge tøj op, og efter de her tråde, tør jeg ikke gå derned i et par uger....

Jeg synes der skal laves en ny kategori der hedder "Hokus pokus og humbug" og så kan i dele alle jeres spøgelseshistorier derinde, og jeg kan komme i kælderen...

Hahahahaha! Hvis du er bange, så få et medie til der hvor du bor, så kan I finde ud af om der er nogle hemmeligheder og du kan (forhåbentlig) gå i kælderen uden at være bange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

BabyThilde

absolut ja

Min far døde pludseligt i januar, da var jeg gravid med hans første barnebarn. Vi valgte at holde vores datters dåb i samme kirke som han var blevet begravet i, for han havde glædet sig til at møde hende og så var han ligesom "med". Inde i kirken bliver jeg pludselig helt kold og lidt efter går alt lyset og strømmen derinde, skal lige siges min far var elektrikker

så er 100% sikker på at det var ham der lige ville vise os at han var der.

Har også efter hans død oplevet at lyset pludselig slukker/tænder, fjernsynet bliver tændt igen efter man har slukket det, radion tænder/slukker.

Så HELT klart ja jeg tror på det.

Anmeld

9. december 2010

SiLiMiMa

Low skriver:

Jeg vil ikke svare ja men vil bestemt heller ikke sige nej. Det er svært at forklare. Jeg TROR ikke selv jeg har oplevet noget. Men jeg kender nogle som er overbevist om der er noget... for mig er det et svært spørgsmål. Jeg er en som tror på den biologiske og naturlige forklaring men på den anden side så er jeg næsten sikker på der er et eller andet mellem himmel og jord.... ihh det er svært

præcis sådan har jeg det også!

Ville dog ønske at min mormor ville sende mig en form for besked... savner hende for vildt......... vil så gerne fortælle hende hvor ked af det jeg er fordi jeg ikke fik sagt farvel til hende....

Anmeld

9. december 2010

SiLiMiMa

Dot D skriver:

Ja det gør jeg. Jeg var ikke ret gammel, da jeg så mit første "spøgelse", en gammel mand, der engang boede på den gård, vi så boede på. Lidt spookie, men har siden oplevet rigtigt mange ting indenfor den verden, kan se ting og nogle gange finde ting, så er lidt disponeret for den slags. Var til clairvoiant, og det første hun sagde til mig, da jeg kom ind var: Hvorfor kommer du her? Du kan jo godt selv...

så kan du måske fortælle mig, hvor jeg har lagt de handsker, som jeg lånte af min mor.... kan ikke finde dem

Anmeld

9. december 2010

SiLiMiMa

Kay skriver:

puh... en historie kan jeg ikke komme med... men mange...

da jeg var barn var min mor til "heks" blev hun kaldt, en dame der spår ud fra kort... og hun sagde at min mor kunne mærke overnaturlige ting, men at hendes datter kunne mere...

min mor valgte ikke at sige det til mig før jeg en dag fortalte min mor de ting jeg havde oplevet...

jeg er vågnet op med en "mand" ved siden af min seng, vågned ved følelsen af kvælertag og mærker på halsen uden mennesker i min lejlighed.

jeg drømmer ting, og om steder jeg ikke kender og aldrig har set og så ser jeg dem nogle gange efter et par dage nogle gange efter 1 år... ikke altid noget der har med mig at gøre.

fx. drømte jeg en nat om en skaldet mand med en speciel tatovering, der faldt.... og ramdte hårdt...  ikke sådan som en film men mere tåget... men jeg kunne huske tatoveringen klart og tegnede den, i en time i gymnasiet... min side kammerat spurtge hvor jeg havde set den, og jeg sagde bare noget jeg drømte... hun fortalte at hendes gudfar havde lige netop den... samme eftermiddag, faldt han ned fra det tag han var igang med at reperere... og brækkede rykken

jeg har et spejl der nogle gange bare er fuldstændig tåget, og hjemme ved mine forældre er der en dør til et rum der smækker uden grund (intet vindue i rummet så det er ikke træk)

har møde en "hvid dame" med en økse i hånden, og et blodig baghoved, på en højskole, og fandt senere historien om hvordan hun døde....

ja det var lidt af det... jeg har oplevet... og en lille sjov ting.... har arvet et gammelt ægge ur fra min mormor... og selvom jeg stiller det forskelligt fra gang til gang... er æggene helt perfekt blødkogt hvergang... hård hvide og blød blommer

DET æggeur MÅ jeg ha!!!! har tit problemer med de æg !!

sikke nogle historier!!!

Anmeld

9. december 2010

Tystys14

Tror ikke selv helt på det.  Men det svært at sige. Har altid sagt at jeg tror den dag jeg selv oplever noget.

Min mor påstår dog hun har oplevet noget, den gang hun boede i stenlille.  Og min mor tror bestemt ikke på ånder og den slags, så hun har mange teorier om hvorfor de ting hun oplevede skete.

F.eks. i 1993, (jeg var kun 1 år.) døde min oldemor, som min mor havde et meget, meget tæt forhold til, så hele min mors værden gik lidt i grus. En uge efter, begyndte alle billederne i huset at hænge skævt om morgenen når hun kom ned.

Min mor siger, at hvis det var en ånd der var i huset, så må det havde været min oldemor, pga. min mor ikke kunne give slip på hende. (Min oldemor var også en drillepind da hun levede, ifølge min mor.)

Kan ikke huske hvad hun ellers har fortalt, hun oplevede, men det synes jeg lyder mærkeligt.

Håber jeg selv kommer til at opleve noget en dag  (Det skal bare ikke gå ud over mine børn, til den tid hihi.)

Anmeld

9. december 2010

eElak

Æhm... fortælle fortælle...

Mange af tingene foregik på den efterskole jeg gik på..

Bl.a. kunne jeg fornemme hængte mennesker - ikke decideret SE med øjnene, men bare mærke at det var der - det var fandme klamt!!! En lærer kom ind, hvor jeg stod og kunne se at jeg kunne "se" et eller andet, som ikke var der... Hvis i kan følge mig.

Desuden har jeg oplevet at kunne gå fra den ene ende af skolen til den anden, og alle dørene åbnede sig for mig.. skide praktisk - og det var ikke pga vind.

Min mor døde i mit barndomshjem (som min far stadig bor i), imens jeg gik på efterskolen.. Jeg havde på fornemmelsen i et stykke tid at hun snart ville dø (det var ikke pga sygdom hun døde, det var pludseligt).

samme tidspunkt som hun dør, prøver jeg at ringe hjem - ingen tager telefonen. Jeg ved hvad der er sket, men prøver at bevare et realistisk syn på tingene. Senere blev skolen ringet op at min far at jeg skulle hjem. Der gik det op for mig at jeg havde ret.

Flere af mine veninder har kunnet snakke eller fornemme min mor i huset efterfølgende, og jeg har kunnet høre hende, selvom jeg havde høj musik. Når jeg var ked, kunne jeg mærke at hun krammede mig (skete 1 gang).

Tvet hos min far lever sit eget liv indimellem - både når jeg er der og når jeg ikke er der. Det samme med radioen.

Det var lige lidt fra mig... jeg har flere, men skal også arbejde

Anmeld

9. december 2010

Sees

Åh, hvor er det spændende at læse om alle jeres oplevelser..

Jeg kan dog også fortælle om et par stykker.

Min farfar døde da jeg var 3-4 år gammel, og han havde et gammelt ur, som min far arvede. Sådan et "mini-bornholmer" som hænger på væggen og skal trækkes op.

Dette ur fik min søster med i sin lejlighed da hun flyttede hjemmefra, og det hang i hendes soveværelse.

En novemberdag havde hun haft travlt hele dagen. Hun kigger på uret og opdager at klokken er kvart over tre, så nu skal hun altså ud af døren og ned og hente min nevø i børnehaven.
Lige da de kommer hjem igen, og hun sætter nøglen i døren, kigger på hun lige på sin mobiltelefon for at se hvad klokken er, og der er klokken præcis 16.00.
De kommer ind af døren, og min søster går ind i soveværelset for at smide overtøjet osv. Hun kigger på uret og det går ikke længere. Det er gået i stå præcis kl. 16.00.
Hun tænker ikke videre over det, og går ud i stuen til min nevø igen.

Lidt tid efter skal hun ind i soveværelset og hente noget, og hun kigger igen på uret (af vane) og sørme så om det ikke går igen - Lige så fint som det gjorde da hun tog hjemmefra tidligere.
Dette undre hende meget da det jo skal trækkes op, for at komme til at gå igen.

Senere på dagen snakker hun med min far om denne underlige ting med uret, og min far spørg så om hun har tænkt over hvilken dag det er - Det var årsdagen for min farfars død - Han blev erklæret død kl. 16.00

Derudover mistede jeg min svoger i 2003.
Jeg havde været på besøg hos en veninde, hvor jeg skulle sove. Om natten inden vi skal sove ligger vi og snakker lidt om min svoger, for jeg er simpelthen så glad for ham. 
Klokken 02.17 beslutter jeg mig for lige at sende ham en sms, og fortælle ham at jeg elsker ham, meget højt, og at han altid vil være i mit hjerte.
Næste morgen bliver vi vækket af min venindes søster der grædende fortæller at hendes eks-kæreste Kim og hans kammerat Mike er kørt galt, og at Kim er død.
Jeg synes det er rigtig synd for hende, og selv om jeg ikke kender disse personer hun snakker om, får jeg ondt i maven af tanken.

Først på aftenen cykler jeg hjem. Da jeg kommer hjem kan jeg høre at min mor taler i telefon med min søster - Men det gør hun jo tit.
Jeg går ovenpå for at børste tænder, og pludselig står min mor bag mig med meget røde øjne - Jeg kan se hende i spejlet.
Hun når ikke at sige noget før jeg er brudt sammen på gulvet...
Kim, min svoger, er død - Han kørte galt i nat. Han døde kl. 02.20!

Jeg ved ikke hvorfor men den oplevelse sidder dybt i mig. Jeg nåede lige at sende ham en sms om at jeg elskede ham - Jeg tænkte på ham lige i dit minutter han kørte galt.
Og ikke nok med det, så havde jeg hele dagen vidst han var død, uden egentligt at vide at det VAR ham!

Anmeld

9. december 2010

LouiseNielsen

Hejsa

JA!!!! Jeg tror helt sikker på at der er mere mellem himmel og jord....

Min farmor døde da jeg var 13 år gammel. Og jeg har altid været farmors pige.... Kort efter hendes død købte mine forældre min farmor og farfars hus, fordi min farfar ville i noget mindre....

Da vi kom derned og bo vågnede jeg tit om natten ved at der gik en op og ned af trappperne, men til at starte med undskyldte jeg det egentlig med at det var vores kat. Lige indtil det en aften skete mens katten lagde under min dyne.. Gik og ud kiggede, men der var ingen på trappen...

Lige inden jeg blev gravid med Mathias havde jeg været i byen i ringkøbing og sku sove hos mine forældre. Og i løbet af natten var min far oppe flere gange for at kigge efter hvorfor jeg blev ved med at gå op og ned af trapperne. Men jeg var så slet ikke kommet hjem fra byen endnu.

Da min mor ventede mig, havde min farmor gået meget op i at in mor skulle stryge alle stofbleerene inden hun lagde dem i mit skab, for det sku jo se pænt ud... Det skal lige siges at den historie har jeg ALDRIG hørt. Da jeg så venter Nickals ringer min mor for at spørge hvad jeg laver og jeg forklare hende at det nok lyder skørt, men at der er "noget" som har sagt mig at jeg skal stryge stofbleerene inden de skal ligges i skabet, fordi det skal se pænt ud.. Min mor bliver helt stille i røret og fortæller så om det min farmor dengang havde sagt til hende....

Mår jeg er hos mine forældre oplever jeg ofte ting. Dog aldrig herhjemme. Og der er heller ikke noget derhjemme når jeg ikke er der.

Hos mine forældre kan der godt gå længe inden vandet bliver varmt når man skal i bad, så jeg tænder tit bruseren inden, men jeg så tager tøj af. Engang mens jeg så står og venter på vandet bliver varmt, ser jeg og min søster så at håndtaget til det varme vand bliver drejet og vandet blive slukket....

Andre ting er ting som er faldet ned, en vind der pludselig kommer hen over mig uden en dør er åben osv...

Jeg har 2 gange været med i færdselsuheld hvor jeg begge gange har fået afvide at det virkelig var mere held end noget andet at der ikke er sket mere, så hvis jeg troede på den slags så ku jeg være ret sikker på der sad en et sted og holdt hånden over mig...

Så ja jeg tror på den slags, jeg er helt hundrede procent sikker på at min farmor er med mig i alt hvad jeg laver... Og elsker at føle hendes tilstedeværelse!!

Anmeld

9. december 2010

JuelZ

uh hvor er det spændende historier, vil rigtig gerne fortælle nogen flere men det bliver bare ekstrem langt og tager sikkert flere timer, men har rigtig mange ting at fortælle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.