Forstår det ik....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

LouiseNielsen

Jildes skriver:

Hvilke signaler er det at det udsender? For jeg tænker om det ikke er dig der se noget der ikke er der ud fra dine tanker og mening til feks makeup?

Når jeg ser en teenager med makeup i hele hovedet og mærkeligt tøj på så smiler jeg til hende og tænker på hvilken fantastisk og svær rejse det er at gå fra barn til voksen.

Når jeg ser en teenager med for meget make up, så tænker jeg med det samme at hun ligner en lille luder....

Ikke at det er det hun forsøger at ligne... Men sådan ser jeg det!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Aves..

LouiseNielsen skriver:

Det er vi ja... Og har vi jo heldigvis ret til!

Jeg mener at jeg som mor har et ansvar overfor min datter. Og mit ansvar er at hun ikke sender signaler som hun ikke selv er klar over.....

(Men nu er det jo ik sikkert det er en datter jeg har i mavsen)

Men dine drenge kan da gøre det samme, sende uheldige signaler, det har du ikke tænkt over?

For mig er det så ikke min pligt at fortælle mine børn hvad der er smart, det ved de bedst selv. Men jeg ville da naturligvis altid spørge ind til dem og høre om de har overvejet hvilken signalværdi deres beklædning har, omend jeg mener det er andet der sender signaler. Jeg har set kvinder i samme slags tøj og hvor den ene ligner en luder og den anden ser raffineret ud, det kommer jo an på hvad du udsender som menneske, altså det indre.

Anmeld

8. december 2010

Aves..

LouiseNielsen skriver:

Når jeg ser en teenager med for meget make up, så tænker jeg med det samme at hun ligner en lille luder....

Ikke at det er det hun forsøger at ligne... Men sådan ser jeg det!!!!

Og det fortæller jo så i virkeligheden mere om dig end om teenageren.

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

Det ser frygteligt ud ....... både min kusine og lillesøster lignede nogen der MINDST havde en halv tube i ansigtet, og så ca. 2 cm pudder ..... dertil en frygtelig masse sort eyeliner og mascara, og nogen gange en heftig øjenskygge! Christ, hvor de lignede - jamen - CIRKUSKLOVNE?!  

Jeg fik dem overtalt til at jeg måtte prøve at ligge en pæn hverdags makeup og en pæn fest makeup - og siden den dag har der intet overforbrug været. For "skavankerne" kunne ingen se og de lignede de kønne piger de nu engang er  Og så hjalp det nok at hele familien roste dem for at være pæne uden alt det makeup - i stedet for de konstant skulle høre "som du dog ser ud"

Jeg har tænkt mig at bruge samme strategi på min datter .... når interessen kommer for at bruge makeup dagligt (og til fest for den sags skyld), så kan vi gå hånd-i-hånd (eller bare ved siden af hinanden, nok de færreste teenage piger man ser holde mor i hånden) ned i matas og købe nogen ordentlige produkter! Og så vil jeg ydermere lære hende, at hvis hun skal gå i solarie, så er det altså kun liiiiige så det kan ses - og ikke så man ligner sådan en poletneger - det er nemlig heller ikke pænt!

Pyyyyh - godt hun kun er 2 år .... og der er lææææænge til den kamp skal tages

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

Jildes skriver:

Er du ikke liiiiiige lovlig skarp i tonen?

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Jildes skriver:

Men dine drenge kan da gøre det samme, sende uheldige signaler, det har du ikke tænkt over?

For mig er det så ikke min pligt at fortælle mine børn hvad der er smart, det ved de bedst selv. Men jeg ville da naturligvis altid spørge ind til dem og høre om de har overvejet hvilken signalværdi deres beklædning har, omend jeg mener det er andet der sender signaler. Jeg har set kvinder i samme slags tøj og hvor den ene ligner en luder og den anden ser raffineret ud, det kommer jo an på hvad du udsender som menneske, altså det indre.

Joo men nu snakkede vi jo piger og deres make up og ikke drenge...

Voksne kvinder er jeg fuldstændig ligeglade med majer sig ud og ligger en fuldstændig vild make up, det er deres eget valg...

Men så længe min datter bor hos mig er det mig som har ansvar for hvordan hun ser ud... Ogjeg syntes ikke en så ung pige skal rende rundt og ligne en der udstråler :KOM OG TA MIG!

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

StephanieJ skriver:

Personligt syntes jeg ikke børn og make up hænger sammen overhovedet. En mascara og neutral øjenskygge er maks. Men syntes stadig ikke at det er børn der skal gå med det!

Jeg er ved at kaste op når jeg se de der små 12-13 årige tøser rende rundt i ingen tøj eller også meget nedringet tøj og hovedet proppet med make up som nærmest ligner at pudderdåsen er eksploderet!
Det er meget muligt at de selv syntes det er smart og at alle andre gør det. Men får jeg en pige, så får hun ikke lov til at rende rundt og udstille sig selv på den måde. Hun er barn!

Kan godt være nogen syntes jeg måske lyder sippet, men syntes ikke unge teenagere skal rende rundt og lege voksne og ligne forvoksede duller (ikke for at støde nogen  så håber jeg ikke jeg gør)

Jeg er enig med dig

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Jildes skriver:

Den kommentar vælger jeg helt at undlæde og svare på.

Anmeld

8. december 2010

Aves..

M&F skriver:

Er du ikke liiiiiige lovlig skarp i tonen?

Nej, så tror jeg det misforståes, lavede endda et blink...det jeg mener er at det vores øjne ser og det vi dømmer på, det er jo gerne ud fra eget syn og ikke det vi faktisk ser. At man synes en teenager ligner en luder er jo ud fra egne fordomme elleer syn og ikek fordi hun på nogen måde er sammenlignelig med en eller ønsker at se sådan ud...giver det mening.

Tror alle mennesker har det i sig, men meget godt lige at tænke over om det er den virkelige verden man ser eller om man ser den verden man selv har skabt...giver det mening og nej, det var som ikke hårdt eller noget, håber jeg har forklaret mig nu.

Anmeld

8. december 2010

Aves..

LouiseNielsen skriver:

Den kommentar vælger jeg helt at undlæde og svare på.

Nå, men du kan læse min forklaring ovenover, du misforstod, tror jeg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.