Det ser frygteligt ud ....... både min kusine og lillesøster lignede nogen der MINDST havde en halv tube i ansigtet, og så ca. 2 cm pudder ..... dertil en frygtelig masse sort eyeliner og mascara, og nogen gange en heftig øjenskygge! Christ, hvor de lignede - jamen - CIRKUSKLOVNE?! 
Jeg fik dem overtalt til at jeg måtte prøve at ligge en pæn hverdags makeup og en pæn fest makeup - og siden den dag har der intet overforbrug været. For "skavankerne" kunne ingen se og de lignede de kønne piger de nu engang er
Og så hjalp det nok at hele familien roste dem for at være pæne uden alt det makeup - i stedet for de konstant skulle høre "som du dog ser ud" 
Jeg har tænkt mig at bruge samme strategi på min datter .... når interessen kommer for at bruge makeup dagligt (og til fest for den sags skyld), så kan vi gå hånd-i-hånd (eller bare ved siden af hinanden, nok de færreste teenage piger man ser holde mor i hånden) ned i matas og købe nogen ordentlige produkter! Og så vil jeg ydermere lære hende, at hvis hun skal gå i solarie, så er det altså kun liiiiige så det kan ses - og ikke så man ligner sådan en poletneger - det er nemlig heller ikke pænt!
Pyyyyh - godt hun kun er 2 år .... og der er lææææænge til den kamp skal tages
Anmeld