LouiseNielsen skriver:
Hejsa Piger
Da jeg har hentet Nicklas fra børnehave idag går vi forbi to helt unge piger... Og kan bare se fra laaaang afstand at de er total smurt ind i bruncrem... Ikke nok me det, man da vi så kom tættere på kunne man lige så tydeligt se en kandt hele vejen rundt ved kæben på de ellers to kønne piger...
Jeg syntes simpelthen det er så synd at de skal ødelægge ders ellers kønne ansigter på den måde? Og hvorfor siger forældrene ikke noget...
Hvis den lille spir i maven er en pige, og hun bliver en sminke dukke, vil jeg helt sikkert sætte mig ned og sige at det er okay hun går med make up, og at jeg gerne vil lære hende hvordan det er pænt.... For det er det der vi så idag, og ofte ser, jo bare slet ikke...
Ville du lade din pige gå sådan uden at blande dig???
Krammer
Jeg synes også at det er en yderst ucharmerende trend, al den make-up på flere cm´s lag og ca 1 dl bruncreme, så man skulle tro at det var fastelavn. Men når jeg tænker tilbage, så har jeg selv gået igennem mere og mindre frygtelige trend-perioder som teeneger mod mine forældres vilje. Og jeg har også gået så langt at skifte tøj og lægge make-up hjemme hos mine veninder for at undgå at diskutere med mine forældre. Heldigvis er man blevet så moden og livsklog at man nu kan prale af at være en nydelig ung dame der kan finde ud af at vælge rigtigt 
Nu ved jeg ikke hvor gamle disse piger har været, men jeg ville da også gøre mig mine tanker og dreje hovedet én gang el. to af disse to meget brunfarvede unge piger. Men som andre jo nævner, så er det en trend, uanset hvor grim denne trend desværre er. Det kan skam godt være at deres forældre har gjort store indsats på at få dem til at se mere "pæne" ud. Men når alle veninderne render rundt og gør det, så er den jo svær. Og forhåbentlig går det jo over. Det gjorde det ihvertfald for mit vedkommende, håber jeg skam 
Nu har jeg selv to bedårende piger på 3½ og 14 måneder og jeg vil uden tvivl gøre mit bedste for at hjælpe dem på rette vej, på alle mulige måder. Når de har den rette alder og ikke mindst psyke til at bruge make-up vil jeg hellere end gerne få lov til lære dem at lægge en pæn make-up, hvis de har lyst. Men det kan desværre også være at de synes at mor her er for u-moderne til at lære dem sådan noget. Puha, den tid den sorg.
Anmeld