Forstår det ik....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

LouiseNielsen

wamse skriver:

Jeg har også leget med makeup, da jeg var 13 år, og jeg fjernede det inden jeg tog hjem igen

Hvis min datter kom hjem med en fed kant rundt, så ville jeg forsøge at guide hende i det i stedet for. Jeg tror ikke på der kommer noget godt ud af at forbyde det.

Jeg ville heller aldrig forbyde det.. Og hjemme hos mig måtte hun lege lige så meget med det hun har lyst til. Men skal hun ud så ville jeg helt sikkert "godkende" at hun måtte gå sådan ud....

Men ja er da ik sikkert min datter (hvis jeg får sådan en) bliver en mønster datter som jeg selv, og ikke gør noget uden mor og far ved det.. Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

wamse

LouiseNielsen skriver:

Jeg ville heller aldrig forbyde det.. Og hjemme hos mig måtte hun lege lige så meget med det hun har lyst til. Men skal hun ud så ville jeg helt sikkert "godkende" at hun måtte gå sådan ud....

Men ja er da ik sikkert min datter (hvis jeg får sådan en) bliver en mønster datter som jeg selv, og ikke gør noget uden mor og far ved det.. Hehe

Jeg tror at uanset hvad mine unger finder på, så er det alligevel vand i forhold til det jeg har lavet

Jeg tror bare generelt på at jeg kommer meget længere med dialog frem for at diktere noget for dem.

Anmeld

7. december 2010

Silvermist

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Da jeg har hentet Nicklas fra børnehave idag går vi forbi to helt unge piger... Og kan bare se fra laaaang afstand at de er total smurt ind i bruncrem... Ikke nok me det, man da vi så kom tættere på kunne man lige så tydeligt se en kandt hele vejen rundt ved kæben på de ellers to kønne piger...

Jeg syntes simpelthen det er så synd at de skal ødelægge ders ellers kønne ansigter på den måde? Og hvorfor siger forældrene ikke noget...

Hvis den lille spir i maven er en pige, og hun bliver en sminke dukke, vil jeg helt sikkert sætte mig ned og sige at det er okay hun går med make up, og at jeg gerne vil lære hende hvordan det er pænt.... For det er det der vi så idag, og ofte ser, jo bare slet ikke...

Ville du lade din pige gå sådan uden at blande dig???

Krammer

Jeg synes også at det er en yderst ucharmerende trend, al den make-up på flere cm´s lag og ca 1 dl bruncreme, så man skulle tro at det var fastelavn. Men når jeg tænker tilbage, så har jeg selv gået igennem mere og mindre frygtelige trend-perioder som teeneger mod mine forældres vilje. Og jeg har også gået så langt at skifte tøj og lægge make-up hjemme hos mine veninder for at undgå at diskutere med mine forældre. Heldigvis er man blevet så moden og livsklog at man nu kan prale af at være en nydelig ung dame der kan finde ud af at vælge rigtigt

Nu ved jeg ikke hvor gamle disse piger har været, men jeg ville da også gøre mig mine tanker og dreje hovedet én gang el. to af disse to meget brunfarvede unge piger. Men som andre jo nævner, så er det en trend, uanset hvor grim denne trend desværre er. Det kan skam godt være at deres forældre har gjort store indsats på at få dem til at se mere "pæne" ud. Men når alle veninderne render rundt og gør det, så er den jo svær. Og forhåbentlig går det jo over. Det gjorde det ihvertfald for mit vedkommende, håber jeg skam

Nu har jeg selv to bedårende piger på 3½ og 14 måneder og jeg vil uden tvivl gøre mit bedste for at hjælpe dem på rette vej, på alle mulige måder. Når de har den rette alder og ikke mindst psyke til at bruge make-up vil jeg hellere end gerne få lov til lære dem at lægge en pæn make-up, hvis de har lyst. Men det kan desværre også være at de synes at mor her er for u-moderne til at lære dem sådan noget. Puha, den tid den sorg.

Anmeld

7. december 2010

signe.

Heg er helt enig med dig.. synes ofte jeg ser at de unge piger( hmm og jeg er 23 hehe) men okay endnu yngre, at de simpelthen ikke har lært at lægge makeup ordentligt.. hvis jeg en dag får en pige håber jeg ikke hun begynder på det med makeup før, aj måske 15 års alderen.. men hvis tiderne er til at de begynder så tidligt, så tror jeg også at jeg vil lærer hende at gøre det ordentligt, og med måde vil helt sikkert ikke sende hende afsted med en kant, og hvis hun ligner kong gulerod!

Anmeld

7. december 2010

Hasselnødden

wamse skriver:

Jeg tror at uanset hvad mine unger finder på, så er det alligevel vand i forhold til det jeg har lavet

Jeg tror bare generelt på at jeg kommer meget længere med dialog frem for at diktere noget for dem.

Jeg er helt enig med dig her

Nu har jeg godt nok ikke en pige, men drenge kan såmænd også godt eksperimentere og hvad nu hvis - en dag min søn kommer og fortæller at han gerne vil være dragqueen eller... ja.. så kommer han nok til at lægge makeup på sin gamle mor istedet...  

Og med dialog, ærlighed og åbenhed mener jeg bestemt man får sine børn til at fortælle mere om sig selv og de tanker de har, en ved at diktere og sætte en dagsorden. Men regler og rammer, det skal der helt sikkert være... men er stadigvæk åben for dialog og samtale!

Anmeld

8. december 2010

Aves..

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Da jeg har hentet Nicklas fra børnehave idag går vi forbi to helt unge piger... Og kan bare se fra laaaang afstand at de er total smurt ind i bruncrem... Ikke nok me det, man da vi så kom tættere på kunne man lige så tydeligt se en kandt hele vejen rundt ved kæben på de ellers to kønne piger...

Jeg syntes simpelthen det er så synd at de skal ødelægge ders ellers kønne ansigter på den måde? Og hvorfor siger forældrene ikke noget...

Hvis den lille spir i maven er en pige, og hun bliver en sminke dukke, vil jeg helt sikkert sætte mig ned og sige at det er okay hun går med make up, og at jeg gerne vil lære hende hvordan det er pænt.... For det er det der vi så idag, og ofte ser, jo bare slet ikke...

Ville du lade din pige gå sådan uden at blande dig???

Krammer

Fantastisk. Rejsen til at blive voksen. Da jeg var 16 år havde jeg også et trip med bruncreme og har helt sikkert i voksne menneskers øjne set sjov ud, men i min verden var det sådan man gjorde. Så ja, selvfølgelig skal de da prøve det af også.

Jeg er i dag nok noget af det mest naturlige uden smykker, uden bruncreme og voldsom makeup, men jeg havde brug for som alle andre teenagere at finde mig selv og så længe det ikke skader min teenager så får han og hun da lov til at finde dem selv uden jeg som mor blander mig. Man har brug for at skille sig ud i den alder også selvom det fra andres side er lidt komisk.

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Jildes skriver:

Fantastisk. Rejsen til at blive voksen. Da jeg var 16 år havde jeg også et trip med bruncreme og har helt sikkert i voksne menneskers øjne set sjov ud, men i min verden var det sådan man gjorde. Så ja, selvfølgelig skal de da prøve det af også.

Jeg er i dag nok noget af det mest naturlige uden smykker, uden bruncreme og voldsom makeup, men jeg havde brug for som alle andre teenagere at finde mig selv og så længe det ikke skader min teenager så får han og hun da lov til at finde dem selv uden jeg som mor blander mig. Man har brug for at skille sig ud i den alder også selvom det fra andres side er lidt komisk.

Jeg syntes ikke det er komisk, jeg syntes det er GRIMT og noget så frygtelig og se på... Mine børn på prøve at finde sig selv på alle mulige måder, og må gerne gå med make up når de når den alder... Men kun hvis de kan finde ud af og lægge det ordenligt, og det ser jeg som mit job som mor og lære hende og fortælle hende om...

Anmeld

8. december 2010

Aves..

LouiseNielsen skriver:

Jeg syntes ikke det er komisk, jeg syntes det er GRIMT og noget så frygtelig og se på... Mine børn på prøve at finde sig selv på alle mulige måder, og må gerne gå med make up når de når den alder... Men kun hvis de kan finde ud af og lægge det ordenligt, og det ser jeg som mit job som mor og lære hende og fortælle hende om...

Men det er jo dine øjne som 25 årig der ser det, det er ikke det de ser i den alder og de skal da ikke ligne en på 25 år eller 40 år når de er teenagere...de skal lige netop ligne teenagere...præcis som din mor sikkert kan ryste på hovedet af dig men vide at denm proces du er igennem nu, er en del af det at være ung kvinde..

Jeg mener ikke man som mor skal fortælle børnene hvad der er rigtigt ved at være teenager, det skal de nok selv finde ud af. Men man skal gennem livet lære dem om at have forståelse, udvise empati, sige til og fra osv...og det gøres jo bedst ved at man selv er rollemodeller. Men altså lige teenagere, de er jo lidt i en aden verden i de år. Under ombygning om du vil.

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Jildes skriver:

Men det er jo dine øjne som 25 årig der ser det, det er ikke det de ser i den alder og de skal da ikke ligne en på 25 år eller 40 år når de er teenagere...de skal lige netop ligne teenagere...præcis som din mor sikkert kan ryste på hovedet af dig men vide at denm proces du er igennem nu, er en del af det at være ung kvinde..

Jeg mener ikke man som mor skal fortælle børnene hvad der er rigtigt ved at være teenager, det skal de nok selv finde ud af. Men man skal gennem livet lære dem om at have forståelse, udvise empati, sige til og fra osv...og det gøres jo bedst ved at man selv er rollemodeller. Men altså lige teenagere, de er jo lidt i en aden verden i de år. Under ombygning om du vil.

Kan godt forstå hvad du mener....

Men jeg vil ikke tillade min datter ser sådan ud... Jeg syntes det sender et helt forkert signal, og det vil jeg ikke have hun skal.... Der skal være forkert på hver dag og fest. Og jeg vil til den tid lave en tøse aften med min datter hvor vi ligger make up og hygger omkring det, og samme tid lære hende hvordan man ligger en pæn dagligdags make up og en fest make up...

Vil ikke løfte pege finger for hende, for det tror jeg bestemt ikke hjælper... men jeg vil helt sikkert lære hende hvordan det er okay at se ud når man "kun" er teenager....

Anmeld

8. december 2010

Aves..

LouiseNielsen skriver:

Kan godt forstå hvad du mener....

Men jeg vil ikke tillade min datter ser sådan ud... Jeg syntes det sender et helt forkert signal, og det vil jeg ikke have hun skal.... Der skal være forkert på hver dag og fest. Og jeg vil til den tid lave en tøse aften med min datter hvor vi ligger make up og hygger omkring det, og samme tid lære hende hvordan man ligger en pæn dagligdags make up og en fest make up...

Vil ikke løfte pege finger for hende, for det tror jeg bestemt ikke hjælper... men jeg vil helt sikkert lære hende hvordan det er okay at se ud når man "kun" er teenager....

Altså, tror du en teenager piger gider at sidde og lægge makeup med sin gamle mor og lære det på en kedelig måde når nu det ikke er sådan veninderne synes er fedt...når man er teenager er det heldigvis ikke mor der er rollemodellen mere og pyt da med det de viser iudenpå når man ved atb de indeni er fantastiske mennesker der selv er i stand til at tage nogle gode og rigtige valg.

Må indrømme jeg slet ikek kan forstå dit behov for at skulle rette på hende ud fra hvad du mener er pænt og rigtigt i din verden....noget andet er at jeg tror du risikerer at skubbe en teenager væk hvis du på den måde blander dig. Det er jo det de skal lære, at blive voksne.

Det ydre er da så uendeligt ligegyldigt og skal teenagere finde sig selv så tror jeg på de skal have lov til det uden en mor der står med en pegefinger.

Du så sikkert også forfærdelig ud i din mors øjne da du var teenager, men dupassede sikkert godt ind hos de mennesker der havde betydning i dit liv, nemlig dine venner.-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.