Forstår det ik....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

Aves..

M&F skriver:

Joo - forstår godt hvad du mener ...... men så synes jeg måske den skulle være forklaret med det samme  Hvis du forstår? For den virker sådan lidt ......... ja træls ..... at få smidt lige i ansigtet?

Har lige læst debatten - og jeg er til dels enig med dig i at man ikke skal diktere sine børn og at de skal have lov til at udvikle sig. Men jeg vil så også holde med Louise - for der er stor forskel på at udvikle sig og udstille sig selv. Hermed ment at mange af de teenagepiger er slemme til at have alt for meget makeup ansigtet, sjældent er særlig tækkelig klædt - og der mener jeg at man som forældre skal støtte, men også lære sine børn hvilke signaler de sender til resten af omverdenen (både børn, teenagere, voksne og ældre mennesker!)

Men jeg tror bare det er deres kultur og verden...dermed ikek sagt jeg synes det er smart, men de piger som er uheldige og har brug for bekræftigelse og at udstille sig, der tror jeg der er noget helt andet og meget mere grundlæggende end det ydre i vejen.

Og ja, det skulle jeg måske, men troede som ikke at det kunen misforståes at hvis man synes en 14 årig ligner en luder så er det jo det man selvs er og ikke det der er virkeligheden.

Ved ikke om det giver mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

M&F&C

StephanieJ skriver:

Det er der efterhånden mange der er

Hehe  

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

Jildes skriver:

Men jeg tror bare det er deres kultur og verden...dermed ikek sagt jeg synes det er smart, men de piger som er uheldige og har brug for bekræftigelse og at udstille sig, der tror jeg der er noget helt andet og meget mere grundlæggende end det ydre i vejen.

Og ja, det skulle jeg måske, men troede som ikke at det kunen misforståes at hvis man synes en 14 årig ligner en luder så er det jo det man selvs er og ikke det der er virkeligheden.

Ved ikke om det giver mening.

Igen derfor at opbakning, støtte, bekræftelse og gode råd er alfa-omega, så de unge piger ikke skal bruge alle deres lommepenge på makeup  

Og som jeg skrev til at starte med, ville jeg støtte op om min datters interesse for make up, men jeg ville så sandelig pisse på egne principper hvis jeg ikke sørgede for at hun fik noget ordentligt, og lærte at bruge det. Og måske forklarer hende, at jo mere naturlig skønhed man udstråler (også fra sit indre), jo smukkere bliver man faktisk automatisk at se på  

Og når der skrives, at man er bange for signalerne - så tænkes der nok på dem der ser pigerne som "ofre", og vi kan altså ikke gå ud og lede efter alle de klamme typer.

Ååhh, det er sku svært at forklare på skrift

Anmeld

8. december 2010

Aves..

M&F skriver:

Igen derfor at opbakning, støtte, bekræftelse og gode råd er alfa-omega, så de unge piger ikke skal bruge alle deres lommepenge på makeup  

Og som jeg skrev til at starte med, ville jeg støtte op om min datters interesse for make up, men jeg ville så sandelig pisse på egne principper hvis jeg ikke sørgede for at hun fik noget ordentligt, og lærte at bruge det. Og måske forklarer hende, at jo mere naturlig skønhed man udstråler (også fra sit indre), jo smukkere bliver man faktisk automatisk at se på  

Og når der skrives, at man er bange for signalerne - så tænkes der nok på dem der ser pigerne som "ofre", og vi kan altså ikke gå ud og lede efter alle de klamme typer.

Ååhh, det er sku svært at forklare på skrift

Kan godt forstå dig og jeg må indrømme det aldrig ville bekymre mig, men jeg har også et meget naturligt forhold til mig selv. Jeg tror hvis man som mor går meget op i at se ud og sminker sig en masse osv, så kan det jo let overføres som en værdi i sig selv, altså at se ulastelig ud og vise at det er vigtigt...og det er nok der jeg stejler lidt. Men ja, jeg ville som nok være en meget rummelig pigeteenagemor fordi jeg er ret sikker på at en datte af mig ville være en gæv kælling som gik mere op i hjerne end indpakning.

Anmeld

8. december 2010

M&F&C

Jildes skriver:

Kan godt forstå dig og jeg må indrømme det aldrig ville bekymre mig, men jeg har også et meget naturligt forhold til mig selv. Jeg tror hvis man som mor går meget op i at se ud og sminker sig en masse osv, så kan det jo let overføres som en værdi i sig selv, altså at se ulastelig ud og vise at det er vigtigt...og det er nok der jeg stejler lidt. Men ja, jeg ville som nok være en meget rummelig pigeteenagemor fordi jeg er ret sikker på at en datte af mig ville være en gæv kælling som gik mere op i hjerne end indpakning.

Hehe

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Da jeg har hentet Nicklas fra børnehave idag går vi forbi to helt unge piger... Og kan bare se fra laaaang afstand at de er total smurt ind i bruncrem... Ikke nok me det, man da vi så kom tættere på kunne man lige så tydeligt se en kandt hele vejen rundt ved kæben på de ellers to kønne piger...

Jeg syntes simpelthen det er så synd at de skal ødelægge ders ellers kønne ansigter på den måde? Og hvorfor siger forældrene ikke noget...

Hvis den lille spir i maven er en pige, og hun bliver en sminke dukke, vil jeg helt sikkert sætte mig ned og sige at det er okay hun går med make up, og at jeg gerne vil lære hende hvordan det er pænt.... For det er det der vi så idag, og ofte ser, jo bare slet ikke...

Ville du lade din pige gå sådan uden at blande dig???

Krammer

Nix..og det har mine piger heller aldrig fået lov til eller gjort.
De har lært at klæde sig pænt og at bruge diskret makeup.
Ja..undrer også mig når jeg ser piger/kvinder sminke sig, så de kun dækker ansigtet, men ikke gnider det ud og ned, så det danner en glidende overgang fra ansigtet og ned ad halsen. Det andet ligner en maske de har taget på.
Generelt så synes jeg at folk ikke har meget kritisk sans.
Som fx nu det med tøjvalg. Det er bare så synd, når en lidt kraftig pige klæder sig i stramt tøj, der viser alle de overflødige pund kravle frem her og der. Jeg er selv en rund pige og har alle dage været det, men jeg har da lært af min mor, at man så ikke skal have tøj på, der viser alle dellerne, og i det hele taget ikke vælge tøj, der laver deller.
Man skulle også tro at mange ikke kigger sig bagfra, når de ser sig selv i spejlet i prøverummet

Selvfølgelig skal man ikke ligne en der kun bruger telt som tøj, men der er forskel på måden man vælger tøj, hvis man er en åleslank pige og så en med lidt på sidebenene. Ser jævnligt kvinder, selv i min alder iført strækbukser, BH der er for lille og så en t-shirt eller sweatshirt, sokker og kondisko, samt tæt på 100 kg 
Nå jeg siger ikke mere, kun at man da for pokker må have bare lidt selvkritik.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. december 2010

Aves..

Nix..og det har mine piger heller aldrig fået lov til eller gjort.
De har lært at klæde sig pænt og at bruge diskret makeup.
Ja..undrer også mig når jeg ser piger/kvinder sminke sig, så de kun dækker ansigtet, men ikke gnider det ud og ned, så det danner en glidende overgang fra ansigtet og ned ad halsen. Det andet ligner en maske de har taget på.
Generelt så synes jeg at folk ikke har meget kritisk sans.
Som fx nu det med tøjvalg. Det er bare så synd, når en lidt kraftig pige klæder sig i stramt tøj, der viser alle de overflødige pund kravle frem her og der. Jeg er selv en rund pige og har alle dage været det, men jeg har da lært af min mor, at man så ikke skal have tøj på, der viser alle dellerne, og i det hele taget ikke vælge tøj, der laver deller.
Man skulle også tro at mange ikke kigger sig bagfra, når de ser sig selv i spejlet i prøverummet

Selvfølgelig skal man ikke ligne en der kun bruger telt som tøj, men der er forskel på måden man vælger tøj, hvis man er en åleslank pige og så en med lidt på sidebenene. Ser jævnligt kvinder, selv i min alder iført strækbukser, BH der er for lille og så en t-shirt eller sweatshirt, sokker og kondisko, samt tæt på 100 kg 
Nå jeg siger ikke mere, kun at man da for pokker må have bare lidt selvkritik.

Kærligst
Sussie

Apropos tykke piger så synes jeg godt nok også der er kommet virkelig mange af dem. Så mange var der ikke da jeg var ung og det kan jeg synes er rigtig meget synd, at unge smukke kvinder spiser sig tykke og dermed udsætter sig selv for sundhedsfare samtidig med de jo ikke ligefrem får det bedre med dem selv. Der mener jeg man som forældre har et kæmpe stort ansvar, som er langt langt vigtigere end lidt bruncreme.

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Jildes skriver:

Apropos tykke piger så synes jeg godt nok også der er kommet virkelig mange af dem. Så mange var der ikke da jeg var ung og det kan jeg synes er rigtig meget synd, at unge smukke kvinder spiser sig tykke og dermed udsætter sig selv for sundhedsfare samtidig med de jo ikke ligefrem får det bedre med dem selv. Der mener jeg man som forældre har et kæmpe stort ansvar, som er langt langt vigtigere end lidt bruncreme.

ja, du har ret..og når man snakker om tykkelse, så er det jo ikke det at de vejer måske 80 kg, men nærmere 100 kg..og så er det at man synes det er synd. Det gælder iøvrigt også drenge.

I min familie har pigerne altid haft en tilbøjelighed til at blive lidt for runde..underligt nok ikke drengene. Åleslanke er vi ikke og ønsker heller ikke at være det, men man kan godt passe på sig selv ved ikke at bære rundt på for megen overvægt. Kan da huske at min far somme tider prikkede mig lidt i siden og sagde: Nå min pige, nu skal du da vist lidt på skrump! Mjaaa...sjovt var det jo ikke, men alligevel var og er jeg ham dybt taknemmelig, fordi han på den måde tog hånd om mig, for jeg vidste det jo godt, skulle bare lige mindes om det.
Mine egne to piger har også altid kæmpet med vægten, og de har fra små lært at passe på. Nu er de samtidigt meget høje piger med kraftig knoglebygning, så de kan godt bære noget vægt, men alligevel. Da min den mellemste var 14 år, tog jeg hende ganske enkelt i hånden og tog hende med til vægtkonsulenterne og så skal jeg love for hun fik lært noget. HUn kunne jo godt se at de sagde det samme som mor sagde, men det hjalp ligesom mere når andre sagde det. Hun er stadig en rund pige, men hun ved også hvad hun skal gøre for ikke at blive alt for tyk. SÅ vi går og holder lidt øje med hinanden og så smiler vi kærligt til hinanden og siger: Husk nu hvad morfar sagde!

Anmeld

9. december 2010

ekzunz

Jeg synes faktisk også at de ser forfærdelige ud! Og jeg kan egentlig også godt forstå at du synes de ser billige ud - det synes jeg også. Og det er ikke fordi jeg har en forkert tankegang eller er syg i hovedet, det er fordi de er majet ud og klædt som nogle der er på vej ud og tjene penge. Og det kan godt være de kun er 14, men det er der jo ingen der kan se med den påklædning og make-up.

Jeg synes det er at give fallit hvis man ikke sætter regler og grænser for sine børn, også når det kommer til make-up. Det er klart at når man har en 15-16 årig, så er der ikke længere så meget man kan gøre, men når vi taler om 12-13 årige piger, så skal forældrene da tage et ansvar!!

Vi har godt nok drenge, men jeg kan stadig finde på at nedlægge veto, når vi fx. skal til familiesammenkomster så er dårligt lavet slik-hår helt forbudt osv. Og vores store pige har jeg da også bedt om at tage mere tøj på hvis jeg synes hun var for nedringet når vi fx.skulle til farmor og farfar, man må altså gerne tænke lidt over hvordan man ser ud og hvilke signaler man sender.

Anmeld

9. december 2010

LouiseNielsen

Znuzke skriver:

Jeg synes faktisk også at de ser forfærdelige ud! Og jeg kan egentlig også godt forstå at du synes de ser billige ud - det synes jeg også. Og det er ikke fordi jeg har en forkert tankegang eller er syg i hovedet, det er fordi de er majet ud og klædt som nogle der er på vej ud og tjene penge. Og det kan godt være de kun er 14, men det er der jo ingen der kan se med den påklædning og make-up.

Jeg synes det er at give fallit hvis man ikke sætter regler og grænser for sine børn, også når det kommer til make-up. Det er klart at når man har en 15-16 årig, så er der ikke længere så meget man kan gøre, men når vi taler om 12-13 årige piger, så skal forældrene da tage et ansvar!!

Vi har godt nok drenge, men jeg kan stadig finde på at nedlægge veto, når vi fx. skal til familiesammenkomster så er dårligt lavet slik-hår helt forbudt osv. Og vores store pige har jeg da også bedt om at tage mere tøj på hvis jeg synes hun var for nedringet når vi fx.skulle til farmor og farfar, man må altså gerne tænke lidt over hvordan man ser ud og hvilke signaler man sender.

Fuldstændig enig.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.