Forstår det ik....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

LouiseNielsen

Jildes skriver:

Altså, tror du en teenager piger gider at sidde og lægge makeup med sin gamle mor og lære det på en kedelig måde når nu det ikke er sådan veninderne synes er fedt...når man er teenager er det heldigvis ikke mor der er rollemodellen mere og pyt da med det de viser iudenpå når man ved atb de indeni er fantastiske mennesker der selv er i stand til at tage nogle gode og rigtige valg.

Må indrømme jeg slet ikek kan forstå dit behov for at skulle rette på hende ud fra hvad du mener er pænt og rigtigt i din verden....noget andet er at jeg tror du risikerer at skubbe en teenager væk hvis du på den måde blander dig. Det er jo det de skal lære, at blive voksne.

Det ydre er da så uendeligt ligegyldigt og skal teenagere finde sig selv så tror jeg på de skal have lov til det uden en mor der står med en pegefinger.

Du så sikkert også forfærdelig ud i din mors øjne da du var teenager, men dupassede sikkert godt ind hos de mennesker der havde betydning i dit liv, nemlig dine venner.-

Ved jeg ikke om hun syntes.. men nu er jeg nu engang hendes mor og skal hun gå med make up, så skal det se ordenlig ud.. Hun er trods alt ikke ældre end jeg stadig bestemmer over hende til den tid...

Og jeg vil ikke have min 12-14 årige datter render rundt uden for hjemmet og udsender de signaler som jeg syntes det gør at rende rundt med sådan en make up...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Diana...

LouiseNielsen skriver:

Ved jeg ikke om hun syntes.. men nu er jeg nu engang hendes mor og skal hun gå med make up, så skal det se ordenlig ud.. Hun er trods alt ikke ældre end jeg stadig bestemmer over hende til den tid...

Og jeg vil ikke have min 12-14 årige datter render rundt uden for hjemmet og udsender de signaler som jeg syntes det gør at rende rundt med sådan en make up...

Hvordan vil du kunne styre det? 

Anmeld

8. december 2010

Aves..

LouiseNielsen skriver:

Jeg kan sagtens høre hvad du siger,  jeg ville bare aldrig være sådan over for min teenager, men jeg går nok heller ikke så meget op i at se pæn ud som du gør.

Hvis min teenager er en skøn, fri og fornuftig pige så kan hun for min skyld fylde sig med bruncreme fra øverst til nederst....det ville jeg hverken finde pinligt eller som et problem på anden vis.

Og så skal man huske at teenagere gerne har det med at gøre præcis det som ens mor synes er træls, alene af den grund.

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Diana... skriver:

Hvordan vil du kunne styre det? 

kan ikke styre hvordan hun ser ud når hun ikke er hjemme.. men jeg kan styre hvordan hun ser ud når hun går hjemmefra...

Også vil jeg allerede når hun begynder at syntes make up er spændende forklare hende hvordan reglerne for hende er... Også må jeg jo håbe på hun tager det til sig.....

Anmeld

8. december 2010

slettet_7530

Hvis det kun handlede om bruncreme kunne jeg leve med det, synes der er mange andre ting jeg ville reagere mere på

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Jildes skriver:

Jeg kan sagtens høre hvad du siger,  jeg ville bare aldrig være sådan over for min teenager, men jeg går nok heller ikke så meget op i at se pæn ud som du gør.

Hvis min teenager er en skøn, fri og fornuftig pige så kan hun for min skyld fylde sig med bruncreme fra øverst til nederst....det ville jeg hverken finde pinligt eller som et problem på anden vis.

Og så skal man huske at teenagere gerne har det med at gøre præcis det som ens mor synes er træls, alene af den grund.

Er ikke kun det med at det ser grimt ud... Men det sender nogen forkerte signaler som jeg ikke bryder mig om min datter skal sende.... Ligesom jeg heller ikke vil have hun skal fise rundt i udfordrende tøj før hun er gammel nok til at tage ansvar for det tøj hun går i, og det syntes jeg ikke man er gammel nok til som 12-14 årige.....

Anmeld

8. december 2010

Aves..

kan ikke styre hvordan hun ser ud når hun ikke er hjemme.. men jeg kan styre hvordan hun ser ud når hun går hjemmefra...

Også vil jeg allerede når hun begynder at syntes make up er spændende forklare hende hvordan reglerne for hende er... Også må jeg jo håbe på hun tager det til sig.....

Så hellere hun ikke gør det når du ser det og hun så går bag din ryg end at respektere hende som hun er. Jeg tænker at hvis man ønsker respekt fra et andet menneske så skal man også udvise det selv og er der noget jeg ønsker så er det da at min teenager respekterer mig og at jeg på den måde har et tillidsfuldt forhold til denne...det tror jeg er vejen frem. Ikke forbud og formaninger og mors meninger om hvad der er pænt proppet ned over sig. Men ja, vi er langt fra hinanden i vores syn, kan jeg fornemme.

Anmeld

8. december 2010

Diana...

LouiseNielsen skriver:

Ok. For så vidt jeg husker og ved fra min egen lille søster på 15 så sminker de sig ofte sammen de unge pige hvor deres mor ikke er i nærheden. 

Puha jeg tror godt nok også min mor må ha grint lidt af mig en gang i mellem. Jeg så forfærdelig ud men for pokker det er jo bare sminke og man lære det jo med tiden, det jo det gode ved at vi udvikler os hele tiden. de lære at lægge make up af hinanden og ikke af sine forældre. 

Forældre er kedelige på det punkt 

Anmeld

8. december 2010

Aves..

LouiseNielsen skriver:

Er ikke kun det med at det ser grimt ud... Men det sender nogen forkerte signaler som jeg ikke bryder mig om min datter skal sende.... Ligesom jeg heller ikke vil have hun skal fise rundt i udfordrende tøj før hun er gammel nok til at tage ansvar for det tøj hun går i, og det syntes jeg ikke man er gammel nok til som 12-14 årige.....

Hvilke signaler er det at det udsender? For jeg tænker om det ikke er dig der se noget der ikke er der ud fra dine tanker og mening til feks makeup?

Når jeg ser en teenager med makeup i hele hovedet og mærkeligt tøj på så smiler jeg til hende og tænker på hvilken fantastisk og svær rejse det er at gå fra barn til voksen.

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Jildes skriver:

Så hellere hun ikke gør det når du ser det og hun så går bag din ryg end at respektere hende som hun er. Jeg tænker at hvis man ønsker respekt fra et andet menneske så skal man også udvise det selv og er der noget jeg ønsker så er det da at min teenager respekterer mig og at jeg på den måde har et tillidsfuldt forhold til denne...det tror jeg er vejen frem. Ikke forbud og formaninger og mors meninger om hvad der er pænt proppet ned over sig. Men ja, vi er langt fra hinanden i vores syn, kan jeg fornemme.

Det er vi ja... Og har vi jo heldigvis ret til!

Jeg mener at jeg som mor har et ansvar overfor min datter. Og mit ansvar er at hun ikke sender signaler som hun ikke selv er klar over.....

(Men nu er det jo ik sikkert det er en datter jeg har i mavsen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.