En del af at blive voksen er at eksperimentere med flere apekter i livet.
ISÆR den del der handler om at finde ens egen personlighed, og hvordan man vil vise man er overfor verden..
Altså for pokker... Da jeg var 13 år (tror jeg) eksperimenterede jeg en smule med make-up. Det var ikke lag på lag, men føj nogle farvekombi jeg kunne sætte sammen... Eller... er nu overbevist om at hvid øjenskylle aldrig har klædt nogen.. 
Desuden skulle jeg plukke mine øjenbryn, så de blev tynde og fine - de blev pilskæve!!!!
Jeg havde ikke en mor som kunne lære mig om make-up, for det brugte hun ikke. jeg tog noget i ungdomsskolen (eller hvad det hed) hvor man sad sammen med nogle veninder, og så lærte man grund.basics i make-up/skønhed. En hobby på lige fod med springgymnastik osv. 
Jeg er helt enig i at dialog er vejen frem, og læring frem for "kæft, trit og retning". Nu har jeg kun en søn, men hvis jeg havde en datter, så ville jeg da lære hende ligesom mange af jer andre med hvordan man kan lægge en god make-up, samt hvordan man klæder sig, så man ikke sender de forkerte signaler.
Desuden vil jeg lade hende eksperimentere, så om hun har en lidt sjov periode i hendes liv - så længe det ikke tager overhånd (f.eks. bikini om vinteren midt på åben gade), så er det om at udvise tålmodighed som forældre..
Sådan noget som piercinger og lign, som en anden skriver, der vil jeg dog trække en grænse. horn i panden hører ikke hjemme til teenagere... (eller mennesker for den sags skyld) 
Uuh jeg mindes helt min teenagetid, som en hyldst til 60/70erne med flower power tøj, 2 forskellige strømper, masser af armbånd og halskæder, samt Buffalo-wannabees sko (find fejlen) 
Men dog, næsten intet make-up.. 
Så har haft mange forskellige stilarter i min tid men det har ikke skadet mig den dag i dag...