Ubetænksomme bemærkninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

SoffiLine

Skulle med toget den anden dag & en vildt fremmede mand siger til mig: " Lever du godt eller skal du have små" 

Ja okay, min jakke strammer godt, men det er så tydeligt at jeg render rundt med stor gravid mave.

Svarede: "Jeg venter mig"

Men hvis jeg kommer ud for det igen, vil jeg sige: "Nææ venter mig ikke, er åbenbart bare lidt fed 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Isabella_mor

hmm.. jeg prøvede i sidste uge hvor jeg var på fisketorvet og juleshoppe med mine to venninder som begge har børn og de ligger i barnevogn begge to.. den ene var så kommet op på sin mors arm og jeg skubbede så rundt på den tomme barnevogn det er nemlig dejligt for mit bækken at jeg har noget at støtte mig til når jeg går,,

vi skulle så op med elevatoren og inde i denneher elevator står så to piger måske lige omkring 20 års alderen, og da vi så går ud hørte jeg den ene sige "hvor vildt hende der har lige født og nu skal hun have en til.." jeg vente mig om og gav dem de vildeste dræberøjne, og hun sagde "øhhh vi ssskkkaaal op, op på 3 ss.sal..!" havde jeg ikke haft problemer med mit bækken havde jeg gået tilbage i elevatoren og klappet hende en på siden af hovedet.. for jeg er VIRKELIG træt af at folk bare går ud fra ting er sådan når det ser ud til at være sådan... hvis i forstår... og siger det så man stadig kan høre det.. magen til fucking dumme tøser... 

har også prøvet hvor folk spørger mig "øhh, er du gravid" hvor jeg svarer, "næh, jeg skal bare tisse ENORMT MEGET......!!!"

Anmeld

7. december 2010

otlitrom

Maise skriver:

jeg blev sygemeldt pga. blødninger da jeg var i 5 måned. da jeg var ca. 8 måneder ville jeg besøge dem med kage og sige farvel til jeg igen og viser avlet frém. En kollega kommer hen til mig, klapper mig på maven(DON´T FUCKING TOUCH ME) og siger, Hej tykke og smiler, hvortil jeg siger : Hej fede og smiler.

Hadder at ens mave er allemandseje når man er gravid. sagde engang til en ekspidient i en gventetøjsbutik der lagde hånden på min mave, må jeg så tage dig på patterne og så grinte jeg. Hun skreg af grin og undskyldte. Hun synes bare det er så hyggeligt med alle de maver. Et fremmed menneske, utroligt altså.

Vi besgøte min mor (som jeg ser ca én gang om året) da jeg var i 9. uge = INTET at se endnu! Men alligevel skulle hun HELE TIDEN over og nusse mig på maven. jeg gik AMOK til sidst, og sagde højlydt (mellem de andre gæster) at jeg altså bare var lige så tyk som jeg plejede og være, om hun ikke kunne pille nallerne. Det var til en fødselsdag, og det ér bare ikke rart, meidt i lagkagen, at hun rejser sig, for at komme over og klappe mig på maven! ARGH! Mit p*s koger stadig!

Derudover har jeg en kollega der går og prikker mig i maven. Altså, bare sådan én finger, rigtig hårdt ind i maven. Det er på ingen måde rart! Jeg har prøvet at forklare hende det, men hun fatter det ikke. Så nu holder jeg mig på sikkerhedsafstand fra hende!

Maven er MIN! .... Og lidt farmands! Og jeg er stadig kun 12 uger henne.....

Anmeld

7. december 2010

otlitrom

Nå ja! Den her tager prisen indtil videre!

Vi har fået hjælp til at blive gravide. Jeg fik taget blodprøver om fredagen, og en positiv test herhjemme, så vi var i syvende himmel. I weekenden kommer vi til at tale om, hvornår jeg skal ringe til min egen læge og aftale en tid til 1. lægesamtale. Det hele er jo nyt, når man er 1.gangs gravid. Mig og kæresten aftaler, at det nok er smart at ringe til klinikken at spørge. Der er jo også læger derude, og de må ha fået spørgsmålet mange gange.

Mandag morgen ringer jeg, og får fat i en sygeplejerske. Jeg spørger til, hvordan jeg skal forholde mig til egen læge. Om jeg skal ringe nu, og så bare få en tid om et godt stykke tid. I uge 8-9 stykker, da jeg ved, at det er svært at få en tid hos min egen læge. Sygeplejersken siger "er du overhovedet konstateret gravid?" og jeg svarer at det blev jeg om fredagen. I stedet for at sige tillykke siger damen "Du må IKKE ringe før vi har scannet dig herude, det hele kan jo sagtens gå gelt endnu. Intet er sikkert!!"... Øh, AV! Lige i fjæset!

Jeg er godt klar over der er en abortrisiko, men for fan*en, det ved vi da allesammen. Og var det nødvendigt at gøre mig unødigt nervøs. (Mere end jeg var i forvejen!) USMAGELIGT!!

Anmeld

7. december 2010

Benjamins'mor

Jeg har tit prøvet at folk kommer hen og spørger ''hvornår skal det være?'' hvor jeg så siger ''d. 28 dec.''. Så kigger de på min mave, så på mit ansigt og så min mave igen. Og siger ''hold da op''.

- De tror ikke altid på jeg er så langt henne som jeg faktisk er.

Anmeld

7. december 2010

oerbaek

Jeg har arbejdet i en børnehave indtil fornylig, og for ca 1 år siden (jeg var ikke gravid) Siger en af fædrene til mig, "ej hvornår skal det være"... jeg visdte jo godt hvad han mente og jeg sagde til ham, "hvad for noget?" Han blev helt flov og sagde at det var ikk esådan ment men han troede jeg var gravid...  hmmm...

Nu er jeg jo så gravid og for en uges tid siger min mor til mig " jeg syns godt nok du er stor denne her gang" hvortil jeg siger "jamen jeg er jo ikke større end sidst" og hun svarer. " er du helt sikker på at der ikke er to denne gang, du ligner jo en der er meget længre henne end du er så der er jo nok 2"    Jeg blev faktisk lidt sur og sagde " Nej der er ikke to og jeg er lige som jeg skal være..." Ja det var min egen mor der sagde det jeg er i dag i 25+5 og syns ikke jeg er voldsom stor har kun taget 2,5 kg på men jo maven er da rund men ikke mere end den har været de to andre graviditeter.

Det irriterer mig at man skal have alle mulige FEDE bemærkninger fordi man skal have en baby... man bliver jo ikke FED men rund fordi der er et elevende væsen inde i maven

Anmeld

7. december 2010

Kildebakken

kitty skriver:

Nå ja! Den her tager prisen indtil videre!

Vi har fået hjælp til at blive gravide. Jeg fik taget blodprøver om fredagen, og en positiv test herhjemme, så vi var i syvende himmel. I weekenden kommer vi til at tale om, hvornår jeg skal ringe til min egen læge og aftale en tid til 1. lægesamtale. Det hele er jo nyt, når man er 1.gangs gravid. Mig og kæresten aftaler, at det nok er smart at ringe til klinikken at spørge. Der er jo også læger derude, og de må ha fået spørgsmålet mange gange.

Mandag morgen ringer jeg, og får fat i en sygeplejerske. Jeg spørger til, hvordan jeg skal forholde mig til egen læge. Om jeg skal ringe nu, og så bare få en tid om et godt stykke tid. I uge 8-9 stykker, da jeg ved, at det er svært at få en tid hos min egen læge. Sygeplejersken siger "er du overhovedet konstateret gravid?" og jeg svarer at det blev jeg om fredagen. I stedet for at sige tillykke siger damen "Du må IKKE ringe før vi har scannet dig herude, det hele kan jo sagtens gå gelt endnu. Intet er sikkert!!"... Øh, AV! Lige i fjæset!

Jeg er godt klar over der er en abortrisiko, men for fan*en, det ved vi da allesammen. Og var det nødvendigt at gøre mig unødigt nervøs. (Mere end jeg var i forvejen!) USMAGELIGT!!

Hun har nok fået et kursus i hvad man ikke skal sige til gravide og så misforstået det lidt?

Anmeld

7. december 2010

otlitrom

Kildebakken skriver:

Hun har nok fået et kursus i hvad man ikke skal sige til gravide og så misforstået det lidt?

Ja, det tænker jeg også! Jeg har overvejet at sende en klage, men gæt hvor langt jeg er kommet!

Anmeld

7. december 2010

Kildebakken

oerbaek skriver:

Nu er jeg jo så gravid og for en uges tid siger min mor til mig " jeg syns godt nok du er stor denne her gang" hvortil jeg siger "jamen jeg er jo ikke større end sidst" og hun svarer. " er du helt sikker på at der ikke er to denne gang, du ligner jo en der er meget længre henne end du er så der er jo nok 2"    Jeg blev faktisk lidt sur og sagde " Nej der er ikke to og jeg er lige som jeg skal være..." Ja det var min egen mor der sagde det jeg er i dag i 25+5 og syns ikke jeg er voldsom stor har kun taget 2,5 kg på men jo maven er da rund men ikke mere end den har været de to andre graviditeter.

Jeg tror min mor har glemt, hvordan det føltes at være gravid - hun drillede mig i hvert fald i starten, fordi jeg sagde jeg havde det dårligt...det er hun så holdt op med nu, men har også ørglet næsten hver dag hele graviditeten:-)

Anmeld

7. december 2010

Benjamins'mor

Jeg har også lige en mere som jeg fik smidt i hovedet idag.

Jeg var oppe på ydelseskontoret for at hente blanketter til at søge om forsørgerkontanthjælp. Da hun så siger: ''Jeg skal bruge din vandrejournal før jeg kan være sikker på du rent faktisk er gravid.'' WHAT! Jeg er f*cking 37 uger henne, jeg har pænt stor mave på. Og så tror hun ikke på jeg er gravid. OMG!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.