Nå ja! Den her tager prisen indtil videre!
Vi har fået hjælp til at blive gravide. Jeg fik taget blodprøver om fredagen, og en positiv test herhjemme, så vi var i syvende himmel. I weekenden kommer vi til at tale om, hvornår jeg skal ringe til min egen læge og aftale en tid til 1. lægesamtale. Det hele er jo nyt, når man er 1.gangs gravid. Mig og kæresten aftaler, at det nok er smart at ringe til klinikken at spørge. Der er jo også læger derude, og de må ha fået spørgsmålet mange gange.
Mandag morgen ringer jeg, og får fat i en sygeplejerske. Jeg spørger til, hvordan jeg skal forholde mig til egen læge. Om jeg skal ringe nu, og så bare få en tid om et godt stykke tid. I uge 8-9 stykker, da jeg ved, at det er svært at få en tid hos min egen læge. Sygeplejersken siger "er du overhovedet konstateret gravid?" og jeg svarer at det blev jeg om fredagen. I stedet for at sige tillykke siger damen "Du må IKKE ringe før vi har scannet dig herude, det hele kan jo sagtens gå gelt endnu. Intet er sikkert!!"... Øh, AV! Lige i fjæset!
Jeg er godt klar over der er en abortrisiko, men for fan*en, det ved vi da allesammen. Og var det nødvendigt at gøre mig unødigt nervøs. (Mere end jeg var i forvejen!) USMAGELIGT!!
Anmeld