Ubetænksomme bemærkninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.561 visninger
67 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Kildebakken

Ubetænksomme bemærkninger under graviditeten - har I nogen i vil dele?

Her kan jeg lige nævne et par.

Den første var sårende lige da jeg stod der, men efterfølgende faktisk lidt komisk:

En ekspedient i matas fik liret denne svada af, efter at jeg i starten af min graviditet spurgte om de solgte nogen former for makeup til gravide: 

"Nej, det gjorde de da virkelig ikke, det var vel ikke meningen at vi alle sammen skulle gå rundt og ligne fotomodeller hele tiden"

En anden og faktisk ret ubehalig kom fra min kvindelige nabo - som vist bare ikke er en af Guds bedste børn og derfor nok ikke mente det så hårdt som det føltes: Til min mand: "Nu er det vel dit?" - tror bare det er hendes normale trucker jargon, men for mig er det en fornærmelse af rang.

Denne tråd har sikkert eksisteret før, kan nærmeste ikke forestille mig andet, men der er nok kommet nye historier til:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Mormilla

Min fys sagde sidste gang til mig: Er det først april du skal føde. Hold da op du ender dan med at blive så stor at du vælter forover....

Synes den var lidt hård at sluge...

Anmeld

6. december 2010

Vingummien

Kildebakken skriver:

Ubetænksomme bemærkninger under graviditeten - har I nogen i vil dele?

Her kan jeg lige nævne et par.

Den første var sårende lige da jeg stod der, men efterfølgende faktisk lidt komisk:

En ekspedient i matas fik liret denne svada af, efter at jeg i starten af min graviditet spurgte om de solgte nogen former for makeup til gravide: 

"Nej, det gjorde de da virkelig ikke, det var vel ikke meningen at vi alle sammen skulle gå rundt og ligne fotomodeller hele tiden"

En anden og faktisk ret ubehalig kom fra min kvindelige nabo - som vist bare ikke er en af Guds bedste børn og derfor nok ikke mente det så hårdt som det føltes: Til min mand: "Nu er det vel dit?" - tror bare det er hendes normale trucker jargon, men for mig er det en fornærmelse af rang.

Denne tråd har sikkert eksisteret før, kan nærmeste ikke forestille mig andet, men der er nok kommet nye historier til:-)

Din mand skulle da have sagt nej Så havde hun nok gloet lidt

Syntes ikke rigtig jeg fik nogle, men fik den med om jeg skulle have tvillinger rigtig tit. Og den jeg også blev irriteret over meget var alle dem der nu lige skulle høre om jeg ville kunne klare det

Anmeld

6. december 2010

DK

En (ellers rigtig sød veninde) fik sagt da jeg var en (16-20?) uger henne: "ihhh nu kan man rent faktisk SE at du er gravid og ikke bare blevet tyk!" Hun mente det helt sikkert på en sød måde, men altså.

Så er der jo bare de almindelige udbrud: "HOOOOOOOLD da op!!!" som det første folk siger, istedet for hej!

Da jeg var gravid med Kirstine, skulle vi til en julefrokost. Jeg var i uge 36, og havde fundet noget kluns som jeg faktisk selv synes jeg så okay smart ud. Vi ringer så på døren til der hvor julefrokosten bliver holdt, og værten åbner døren og kommer ved et uheld til at sige "tyk" istedet for "hej". Altså han sagde "tyk" i samme tonefald og udtryk som man siger hej, det var bare lige en freudiansk fortalelse... Altså....  Han prøvede sådan lidt at trække det tilbage, men han blev så flov at han bare kludrede rundt i det Sjovt i dag, men lige den aften der var han sgu lidt af en party pooper!

Anmeld

6. december 2010

Kildebakken

Tulipan skriver:

Din mand skulle da have sagt nej Så havde hun nok gloet lidt

Syntes ikke rigtig jeg fik nogle, men fik den med om jeg skulle have tvillinger rigtig tit. Og den jeg også blev irriteret over meget var alle dem der nu lige skulle høre om jeg ville kunne klare det

Ja, han er ellers lidt af en joker, så det kunne han godt have fundet på, men jeg tror bare jeg er lidt følsom for tiden. Tror også hun har haft et lidt godt øje til ham, så det gjorde det ikke rigtig bedre i mine øjne:-)

Anmeld

6. december 2010

Kildebakken

DK skriver:

Da jeg var gravid med Kirstine, skulle vi til en julefrokost. Jeg var i uge 36, og havde fundet noget kluns som jeg faktisk selv synes jeg så okay smart ud. Vi ringer så på døren til der hvor julefrokosten bliver holdt, og værten åbner døren og kommer ved et uheld til at sige "tyk" istedet for "hej". Altså han sagde "tyk" i samme tonefald og udtryk som man siger hej, det var bare lige en freudiansk fortalelse... Altså....  Han prøvede sådan lidt at trække det tilbage, men han blev så flov at han bare kludrede rundt i det Sjovt i dag, men lige den aften der var han sgu lidt af en party pooper!

Ej, stakkels dig... og ham for den sags skyld:-)

Anmeld

6. december 2010

Ryberg

Jeg glemmer aldrig engang hvor jeg trådte ind i et lokale, jeg var ca. i uge 32... og da jeg træder ind.. prustende og stønnende og med massive vandmængder i kroppen.. så hører jeg bare "HOLD DA KÆFT".... sådan...  

Fra en pige jeg aldrig havde mødt før.... Jamen.. tak ... jeg ved godt jeg er stor.. og er godt gravid... men den måtte hun godt have sagt lidt anderledes  

og så min svigerfar.. han gik konstant og spurgte mig "er der kommet mælk i æ pat" ... "for så skal lille bebs have patmælk"....  tossede gamle mand.....

Anmeld

6. december 2010

DK

Kildebakken skriver:

Ej, stakkels dig... og ham for den sags skyld:-)

He he he... ja altså i dag er det sjovt nok! Men liiiige den dag, der ødelagde han godt nok lige min aften. Også fordi jeg stod der og følte mig faktisk OK lækker, sådan uge 36+0 og det hele taget i betragtning, he he

Anmeld

6. december 2010

DK

KittyGirl skriver:

Jeg glemmer aldrig engang hvor jeg trådte ind i et lokale, jeg var ca. i uge 32... og da jeg træder ind.. prustende og stønnende og med massive vandmængder i kroppen.. så hører jeg bare "HOLD DA KÆFT".... sådan...  

Fra en pige jeg aldrig havde mødt før.... Jamen.. tak ... jeg ved godt jeg er stor.. og er godt gravid... men den måtte hun godt have sagt lidt anderledes  

og så min svigerfar.. han gik konstant og spurgte mig "er der kommet mælk i æ pat" ... "for så skal lille bebs have patmælk"....  tossede gamle mand.....

HA HA HA HA.... pat mælk.... Uhhh var han landmand? Min tidligere svigerfamilie brugte også  kun udtrykket : skal den lille have lidt pat? Og svigermor arbejde endda i en bank og han havde eget firma. Men man kan ikke lige tage bonden ud af alle folk! Jeg blev altid sådan snerpet og sagde "nej, hun skal have BRYST, nu!"

Hold da kæft.... altså bare ikke en kommentar man kan bruge til noget, vel?

Anmeld

6. december 2010

Kildebakken

KittyGirl skriver:

Uha, der ville jeg nok også have været lidt sart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.