hehe...mange sjove historier og kommentarer.
Jeg må med skam melde, at jeg hører til de, der ikke kan stå for en gravid mave..al min kærlighed kommer op i mig, og jeg vil så gerne lige klappe sådan en mave 
Det er jo ikke ondt ment..det skal I lige huske, men der kommer sådan et beskytterinstinkt op i en, kombineret med den moderlighed og kvindelighed I står der og udstråler, så bær lidt over med folk.
Meen liggefrem hive op i blusen på folk..det gør man altså ikke.
Personligt har jeg altid været glad for maveklap..jeg synes da kun det er hyggeligt.
Nå..til historierne.
Da jeg skulle føde nr 2 var jeg lige igennem en kort undersøgelse inden jeg kom ind på fødestuen. Min egen jordemoder, som havde fulgt mig gennem hele den første + nr 2 og som også havde taget imod min kusines 7 gigababyer og kendte til familiens gener omkring store børn, havde bedømt hende til ca 5 kg (hvad hun også vejede) Lægen undersøgte mig, kastede et blik på min vandrejournal og sagde hen over hovedet på mig, som om jeg var en død ting:
- Hende der (mig) skal sq ikke have så stor en baby...hun er bare fed! 
Og så skød han hende til max 3700g.
Kom han lige til at give lagkage 
Skal lige sige at jeg ikke havde taget noget på i mig selv, men vejede 9 kg mindre end før jeg blev gravid dagen efter fødslen.
Efter min sidste graviditet, hvor jeg gik tæt på 5 mdr hen, havde jeg lidt problemer med at få figuren tilbage, så min mave strittede lidt. Det var ca 14 dage efter jeg havde aborteret og vi skulle til barnedåb hos noget af min mands familie. Det var den 4. vi havde mistet og var blevet enige om at nu var det slut, vi ville ikke prøve mere, for jeg kunne også mærke på min krop, at jeg var blevet for gammel, men vi var jo lidt følsomme, dels pga tabet, men også pga beslutningen.
Jeg tog en ny kjole på med lidt vidde i, for jeg kunne endnu ikke helt holde ud at få snørret livvidden ind.
Min søde svigermor får uden for kirken kigget på mig, får jubellys i øjnene og marcherer direkte hen til mig..klapper mig på maven (der var den igen..hehe) og siger: Neeej er det rigtigt..skal jeg endelig være bedstemor??? Og selvfølgeligt så højlydt, at alle og enhver vender sig om 
Øhhja...jeg må indrømme at jeg krympede mig noget. Min mand blev helt paf, men jeg fik da sagt, at det skulle hun ikke, da det lige var gået galt og jeg endnu ikke havde fået figuren igen.
Selvfølgelig blev hun flov og ulykkelig, men hun har det med at være lidt spontan i sin væremåde. Men jeg ved også at hun bestemt ikke gjorde det i en ond mening. Desværre var der flere der havde hørt det, men ikke afslutningen, så igennem eftermiddagen, var der flere henne og spørge om hvornår det skulle være.
Da nr 20 havde været henne og spørge, sagde jeg til min mand, at nu ville jeg gerne hjem, hvilket han godt kunne forstå.
Men alt var forlængst tilgivet.
Mange gange er folks spontane handlinger jo ikke møntet på ondskab, blot på dårlig omtanke eller spontanitet.

Kærligst
Sussie