Betaler I licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Anonym

Mette+Mathias skriver:

For 5 år siden hed det ikke medielicens, men tv- eller radiolicens, så derfor kunne han stå med et joystick.

Ja men eftersom han kun betaler radiolicens, så er han jo stadig sortseer eftersom han har tv, og ser samt spiller på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

lisbethita

Anonym skriver:

Jeg er meget nysgerrig om, om I betaler licens hjemme ved jer? Hvorfor, hvorfor ikke?

Herhjeme betaler vi ikke licens, da vi synes det er noget pis (for at sige det lige ud) de har fundet på for at tjene ekstra penge ind på befolkningen, og hvis vi ser noget betaler vi for parabol, kabeltv, sputnik, nutv osv. osv., så vil vi sq ikke også betale licens.

Ja, jeg betaler licens....ikke med min gode vilje, men det skal man jo, så det gør jeg. Jeg indrømmer dog, at jeg ikke gjorde det som studerende, da jeg boede på kollegium. Det gjorde jeg altså bare ikke... det var der ingen der gjorde, men det retfærdiggør det jo ikke. Men nå... sådan valgte jeg dengang.

Jeg er faktisk ligeglad med, hvad andre gør. Det må de selv rode med!! Det har jeg ikke ondt af, hvis de ikke gør. Jeg gør det....og så må de andres valg stå for deres egen regning ;-)

Ha en fantastisk fredag!

Anmeld

3. december 2010

L.J.L

Er der egentlig ikke noget med at man fremover hvis man køber et tv eller en radio automatisk bliver tilmeldt Licens betaling? Ellers burde man da gøre det på den måde ihvertfald

Men ja jeg betaler medie-licens. Ikke med min egen frie vilje, for synes det er mange penge, så kunne da godt undvære at skulle betale det også når man betaler kabelTV.

De der vogne de kører rundt med jo se om du har tv eller andet medie i hjemmet, så det ville da være super pinligt hvis der kom en licens mand og bankede på døren og man så prøvede at benægte det

Anmeld

3. december 2010

Shibby

Ja vi betaler licens. Jeg startede med at betale da jeg fyldte 18 og fik mit eget tv. Der var dog en periode hvor jeg frameldte licens da jeg ikke ejede tv,pc,radio eller tlf med adgang til tv. Man skal jo ikke betale for noget man ikke har! Men..man skal betale for det man har..Ja..det sucks..Men lortet skal betales..

Anmeld

3. december 2010

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Syntes det er total barnligt du nærmest sidder og tager pis på os der følger lovgivningen!!!! Du kan ikke engang stå ved at du ikke gør ved at denne tråd er startet anonymt!! Stå dog ved dine meninger og handlinger!!!

Jeg vil altså lige sige at det du citerer IKKE er skrevet af mig (trådstarter), der er andre anonyme i denne tråd, da jeg har valgt at folk kan vælge at skrive som anonyme, så det der kan du ligeså godt droppe.

Og ligesom at JEG ikke vil rakkes ned fordi jeg ikke betaler licens, så rakker jeg selvfølgelig heller ikke jer der gør ned, det har aldrig været meningen med denne tråd, og det har jeg bestemt heller ikke gjort. Det eneste jeg ville med tråden var at se/høre hvor mange der betalte licens og hvorfor eller hvorfor ikke man gør!

Anmeld

3. december 2010

Astrid P

Mie A skriver:

Ja  - synes ikke om at snyde - og heller ikke andre der gør det!!!

Anmeld

3. december 2010

Shibby

Syntes det er total barnligt du nærmest sidder og tager pis på os der følger lovgivningen!!!! Du kan ikke engang stå ved at du ikke gør ved at denne tråd er startet anonymt!! Stå dog ved dine meninger og handlinger!!!

Der var den sætning igen og ihh hvor jeg hader den! Den anonyme del af siden er tilgængelig fordi nogle mennesker (sjovt nok) vil forblive anonyme. Brugeren skal ikke stå frem når brugeren ikke ønsker det -og desuden det ikke er påkrævet at man personligt skal stå ved sine holdninger og meninger bag et kendt brugernavn-Den anonyme del af det er skam helt i orden. Såvidt jeg kan læse mig til har den anonyme trådstarter ikke brudt et reglement,men dit er på grænsen til det med måden du formulere og angriber en anden bruger på.. Bare en tanke.. 

Anmeld

3. december 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg betaler både multimedie licens og multimedie skat, så mig får de masser af penge af

Anmeld

3. december 2010

Zafir

Helt sikkert. Jeg holder meget af public relations tv, eller hvad man nu kalder det. Kan også godt lide DR på nettet Såman skal betale for det man bruger

Anmeld

3. december 2010

lauras*mor*

Jeg har svaret ja.. men er nu alligevel modstander af det... og specielt konceptet i det..

Jeg har ikke læst alle svarene... så på forhånd undskyld hvis der kommer gentagelser...

Jeg synes det er unfair at jeg skal betale licens for noget der i grundloven står beskrevet som folketv, det er altså ikke inkl talent, x-faktor osv osv... Mine licens penge burde gå til programmer som obs og nyderne... ikke andet fis og pjat... Så som aftenshowet... Lad nu være med at klatte mine penge væk... En del af dem går også til regional programmerne, og de bliver også brugt fint synes jeg...

DR er danmarks kanal dvs det er den vi skal se hvis der bliver krig eller lign.. men hey, jeg tror nok lige at tv2 også sender noget i det tilfælde.. Så er der nogen der siger at de også går til koncerter??? what!!! hvad er det for nogle koncerter? for jeg vil da gerne til gratis koncerter, for går da ud fra at indgangen er gratis nu når jeg betaler licens... eller hvad?!

Og til trådstarter... Skulle licensmanden komme forbi skal du huske de ingen ret har til at kigge indenfor.. heller ikke ind af vinduer, for det må man nemlig ikke ifølge lov..

og hvis man endelig skulle få en regning (alm størrelse) så bare lad være at betal, så går den til sidst videre til skat, og så spare man faktisk et par hundrede om året...

Konceptet at man skal betale for noget du har MULIGHED for at bruge synes jeg er helt til grin.. det ville være det samme som at opkræve min veninde benzin, forsikring osv fordi hun har mulighed for at låne min bil... eller hvad med at alle i verden skulle betale til den danske stat fordi de har MULIGHED for at bruge vores veje, bygninger osv... så skal de da betale till brugen af det ikk?

Jeg er godt klar over jeg sætte det på spidsen, men tænk over det.. du har muligheden for noget, og det skal du så betale for.. Vi ser aldrig dr's kanaler det er simpelthen så kedeligt og ofte ret plat... Jeg hører aldrig deres radioprogrammer, og regionaltv kan jeg også sagtens undvære hvis det var det... Jeg synes de skulle gøre sådan at der var kode på deres hjemmesider (som jeg heller aldrig bruger) så brugernavnet var ens licensnummer, og tv kanalerne skulle være frit valgs kanaler som fx disney channel er.. Så er problemet med sortseer forsvundet... så er der lige radioen men så er det vel bare at sige at de skaal gi radiolicens som i gamle dage... det tror jeg ikke nogen ville brokke sig højlydt over.. det er 160 om året...

Det skulle ikke undre mig at DR så ville bukke under, men det er måske et hint om at det ikke er så interesant som det kunne være.. Jeg kan ikke lide at jeg er tvunget til bestemte tv kanaler... heller ikke tv2 osv... Ville gerne at jeg havde helt frit valg!!! og kan faktisk ikke se problemet med det... Tv2 klarer det fint med at være privat, så burde DR sq også kunne  klare det...

Ja det var bare min mening.. eller noget af den, det er et emne jeg kan tale meget længe om... hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.