Alt det julehjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

jannebjerre

Kruse90 skriver:

Husk den gode tone piger

Jeps

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
jannebjerre skriver:

Jeps

Super
God weekend

Anmeld

3. december 2010

Vingummien

Sees. skriver:

Hvor fedt at du har fået det - Stort tillykke med det !
Og tak, for de krydsede fingre.
Får vi det ikke, så er der ingen sure miner, og får vi det, så er det da bare dejligt

Ja sådan har jeg det også. Og jeg har på ingen måde dårlig samvittighed over jeg har fået det, for ved jeg har brug for det. Og har de så også vurderet at jeg har

Anmeld

3. december 2010

Mie A

jannebjerre skriver:

Ja det synes jeg bestemt det er! Hvad hjælper det dig at vide hvorfor hun ikke har så mange penge og hvorfor hun vælger at afdrage på sin gæld??

Jeg vidste jo godt hvorfor hun ikke har så mange penge til julen - Det er jo fordi hun skal afdrage på sin gæld. 

Jeg UNDEREDE mig bare over denne prioritering... 

Kan altså ikke se hvorfor du farer sådan op med sure smileys...

Jeg har jo ikke sagt noget dårligt om hende... har jo også fået konstateret at det ikke var muligt for hende at få hendes lån sat i bero i december... så hun har jo selv tænkt som jeg gjorde....

Anmeld

3. december 2010

Sees

Tulipan skriver:

Ja sådan har jeg det også. Og jeg har på ingen måde dårlig samvittighed over jeg har fået det, for ved jeg har brug for det. Og har de så også vurderet at jeg har

Lige præcis - Hvis de vurdere at man har brug for det, så er det nok noget om det.
Men jeg bliver sgu lidt ked af det, når folk spørg om jeg synes det er iorden at andre betaler for min jul.
For det første er det ikke MIN jul, men MIN SØNS jul, og for det andet, så synes jeg den sætning så hurtigt kommer til at lyde som om at man udnytter systemtet, og DET er absolut ikke min hensigt!

Anmeld

3. december 2010

Vingummien

Sees. skriver:

Lige præcis - Hvis de vurdere at man har brug for det, så er det nok noget om det.
Men jeg bliver sgu lidt ked af det, når folk spørg om jeg synes det er iorden at andre betaler for min jul.
For det første er det ikke MIN jul, men MIN SØNS jul, og for det andet, så synes jeg den sætning så hurtigt kommer til at lyde som om at man udnytter systemtet, og DET er absolut ikke min hensigt!

Det er da helt oki, er jo ikke sådan at man får alt muligt bare for at få det, det er jo for barnet skyld. Og syntes man skal være bedre til at lade dem der står for det, vre dem der dømmer hvem der skal have. Her igennem, ja så kan man jo ikke se hvordan det står til hos folk.

Anmeld

3. december 2010

Sees

Tulipan skriver:

Det er da helt oki, er jo ikke sådan at man får alt muligt bare for at få det, det er jo for barnet skyld. Og syntes man skal være bedre til at lade dem der står for det, vre dem der dømmer hvem der skal have. Her igennem, ja så kan man jo ikke se hvordan det står til hos folk.

Kunne ikke være mere enig

Anmeld

3. december 2010

Kruse90

Sees. skriver:

Forstår dig godt.
Der er heldigvis folk der der er ansat til at finde ud af hvem der skal have hjælp og hvem der ikek skat

Anmeld

3. december 2010

Sees

Kruse90 skriver:

Forstår dig godt.
Der er heldigvis folk der der er ansat til at finde ud af hvem der skal have hjælp og hvem der ikek skat

Lige præcis - Og hvor er det da dejligt at folk, uden særlig meget på kontoen, har den mulighed at de kan søge om lidt hjælp, her i december måned!

(Og lige for at dække helt ind - Jeg ville også synes det var dejligt, selv om jeg ikke selv havde brug for det!)

Anmeld

3. december 2010

Frk. Himmelblå

Kære alle 

Kan altså ikke lige lade være med at kommentere:

Hvorfor har folk så "ondt i måsen" over hvem der får hvad?

Hvis man aldrig selv kunne drømme om at bede andre om hjælp, - jamen så fred være med det.

Og hvis man selv har prøvet at være fattig, - jamen tillykke.

Og hvis man selv ikke synes, man har penge til at hjælpe andre, - jamen så lad være, der er ingen, der kan tvinge nogen til noget.

Forstår simpelthen ikke, hvordan man kan få sig til at snage sådan i andre folks privatøkonomi, at man føler det på sin plads nærmest at få tilsendt et regneark med budget fra de personer, der er kommet til at røbe, de søger julehjælp i år.

Jer, der ikke føler, I har behov for hjælp: Glæd jer dog over det! 

Lad os nu få de små, skeptiske sko af og få iført os nogle nissehuer i stedet! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.