Stumpen skriver:
Nu mindes jeg heller ikke at have læst at du for mig at se har trådt på dem med få penge..
Nej julen behøver bestemt ikke være dyr, men dem med børn i skolealderen tror jeg det er svært, for der ligger jo visse forventninger hos børn, der ved at andre børn får nitendo DSi, lego politistation og hvad der ellers er af dyre ting... Eller måske ikke en forventning, men et pres på disse børn fra andre børn der praler med deres gaver og ting...
Hmm min søn er 10 år og han forventer da ikke at få noget stort i julegave. Han bliver da glad for det han får ligegyldigt hvad. Synes man er alt for forkælet et barn, hvis man ikke kan blive glad for en gave til 200-300 kr. eller 100 kr. for den sags skyld.
Min søn får for max 300 kr.....og det har han det faktisk fint med 
Vi lever for 4000 kr. i måneden, men vi har så heller ingen bil. Vi mangler aldrig noget. men jeg er jo så heller ikke typen, der køber mere end højst nødvendigt...d.v.s. jeg køber kun tøj når der er brug for det (ikke mærkevare-tøj), gaver til andre ligger på max 100-150 kr. og vi behøver ikke fornemt mad. Vi kan sagtens spise pitabrød, frites m. kylling osv samt årstidens grønt. det hele behøver ikke blive så dyrt, når man handler og levestandarden kan også sagtens være fin nok. I perioder kan jeg sagtens leve for meget mindre. Har da præsteret at leve for 1600 kr. i måneden og endda med et blebarn, dengang hvor der ikke var dobbelt su til enlige. Det var hårdt ja, men det gik.
tror måske vi et eller andet sted er lidt forkælede...altså os voksne
Jeg tror ikke det er børnene der forventer dyre gaver/ting, men det er os forældre der gør dem til det.
Anmeld