Alt det julehjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Mormilla

Jeg har os tænkt på det samme.  Man skal jo ikke købe gaver for 500kr til ens børn man kunne os købe en lille gave. De fleste børn får jo os gaver fra andre... Hvis man ikke havde penge til gaver kan jeg ikke se hvordan man får penge til internet??? Der var da nogen penge som kunne spares...

Men jeg tror at det er forskelligt hvordan man ser på det med at ha lidt penge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Pige2009

N&J skriver:

Vi bruger nok mellem 3500- 4000 om mdr. (de 2000- 2500 på mad), syntes altid der er et eller andet der skal købes, tøj til Nikita, gaver, skolebøger eller ligende, og 1500-2000 til alt andet, det var også det jeg brugte før jeg fik hende, nu går alt tøjet bare til hende istedet.. hihi 

Ja, sådan er det. Vi bruger ca. 1500-1600 kr. på mad hver måned...

Anmeld

5. december 2010

Carina1977

Stumpen skriver:

Nu mindes jeg heller ikke at have læst at du for mig at se har trådt på dem med få penge..

Nej julen behøver bestemt ikke være dyr, men dem med børn i skolealderen tror jeg det er svært, for der ligger jo visse forventninger hos børn, der ved at andre børn får nitendo DSi, lego politistation og hvad der ellers er af dyre ting... Eller måske ikke en forventning, men et pres på disse børn fra andre børn der praler med deres gaver og ting...

Hmm min søn er 10 år og han forventer da ikke at få noget stort i julegave. Han bliver da glad for det han får ligegyldigt hvad. Synes man er alt for forkælet et barn, hvis man ikke kan blive glad for en gave til 200-300 kr. eller 100 kr. for den sags skyld.

Min søn får for max 300 kr.....og det har han det faktisk fint med

Vi lever for 4000 kr. i måneden, men vi har så heller ingen bil. Vi mangler aldrig noget. men jeg er jo så heller ikke typen, der køber mere end højst nødvendigt...d.v.s. jeg køber kun tøj når der er brug for det (ikke mærkevare-tøj), gaver til andre ligger på max 100-150 kr. og vi behøver ikke fornemt mad. Vi kan sagtens spise pitabrød, frites m. kylling osv samt årstidens grønt. det hele behøver ikke blive så dyrt, når man handler og levestandarden kan også sagtens være fin nok. I perioder kan jeg sagtens leve for meget mindre. Har da præsteret at leve for 1600 kr. i måneden og endda med et blebarn, dengang hvor der ikke var dobbelt su til enlige. Det var hårdt ja, men det gik.

tror måske vi et eller andet sted er lidt forkælede...altså os voksne  Jeg tror ikke det er børnene der forventer dyre gaver/ting, men det er os forældre der gør dem til det.

Anmeld

5. december 2010

N&J

Baagøe skriver:

Ja, sådan er det. Vi bruger ca. 1500-1600 kr. på mad hver måned...

Det er godt nok heller ikke meget, eller også så køber jeg bare ind det forkerte sted.. hihi

Anmeld

6. december 2010

Mullebergen

HVAD FOR NOGET... det hedder sgu da BØRNEPENGE ikke MOR PENGE..!! eller FAR PENGE...

Jeg bliver nød til at rette dig i dette citat. Det hedder ikke børnepenge men børnefamilieydelse 

-Dermed er det til hele familien og ikke kun til børnene. 

Lidt off topic men jeg synes bare ikke man kan sætte det sådan op. Selvfølgelig bør ungerne komme i første række når det omhandler tøj., bleer og den slags men vores børnefamilieydelse går da også af og til, til ting og tøj til mig da det er en ydelse til både mig og mine to børn 

Jeg køber masser af ting til dem på andre tidspunkter og derfor bliver ydelsen brugt til det både de og jeg mangler 

Dog kunne jeg selvfølgelig aldrig finde på at shoppe amok til KUN mig selv for 12.000 kr hver 3. måned, sådan skal det ikke forstås.  

Anmeld

6. december 2010

Pige2009

N&J skriver:

Det er godt nok heller ikke meget, eller også så køber jeg bare ind det forkerte sted.. hihi

Anmeld

6. december 2010

Isabella_mor

Jeg bliver nød til at rette dig i dette citat. Det hedder ikke børnepenge men børnefamilieydelse 

-Dermed er det til hele familien og ikke kun til børnene. 

det har jeg fået at vide een gang før allerede... (jeg er ikke selv modtager af denne ydelse endnu ) MEN da jeg var klejn hed det børnepenge. at det så er blevet lidt mere moderniseret syntes jeg i mit hovede at de penge stadig skal gå til at børnene kan få de nødvendige ting såsom tøj, bleer og skolemælk.. pengene går jo til bla den slags og som en hjælp til at det er til at overleve på den remedier mor og/eller far har tilbage når der er betalt institution osv i den dur....  

om det så hedder børnepenge eller børnefamilieydelse gør det jo ikke mindre forkert at pengene ikke kun skal gå til den enkelte forældres klædeskab ECt.. 

Anmeld

6. december 2010

Aves..

det har jeg fået at vide een gang før allerede... (jeg er ikke selv modtager af denne ydelse endnu ) MEN da jeg var klejn hed det børnepenge. at det så er blevet lidt mere moderniseret syntes jeg i mit hovede at de penge stadig skal gå til at børnene kan få de nødvendige ting såsom tøj, bleer og skolemælk.. pengene går jo til bla den slags og som en hjælp til at det er til at overleve på den remedier mor og/eller far har tilbage når der er betalt institution osv i den dur....  

om det så hedder børnepenge eller børnefamilieydelse gør det jo ikke mindre forkert at pengene ikke kun skal gå til den enkelte forældres klædeskab ECt.. 

Jamen, så går de andre penge man får jo til børnene. Og børnefamilieydelsen blev lavet som et tilskud til pasning mener jeg. Før dem var der et skattefradrag pr. barn så der gik de jo lige ind og dækkede det der var at dække.

Jeg ville ikke have problemer med at bruge mine på et weekendophold eller plastikkirurgi, for mine unger mangler intet.

Og jeg er nu sikker på detg altid har heddet børnefamilieydelse.

Anmeld

6. december 2010

Isabella_mor

Jildes skriver:

Jamen, så går de andre penge man får jo til børnene. Og børnefamilieydelsen blev lavet som et tilskud til pasning mener jeg. Før dem var der et skattefradrag pr. barn så der gik de jo lige ind og dækkede det der var at dække.

Jeg ville ikke have problemer med at bruge mine på et weekendophold eller plastikkirurgi, for mine unger mangler intet.

Og jeg er nu sikker på detg altid har heddet børnefamilieydelse.

hvis du læser et af mine senere indlæg i denne tråd har jeg også skrevet at det er i orden at pengene går til nogle ting som at familien kan tage ud og rejse eller sådan noget NÅR BARE MAN IKKE stiller sig op og brokker sig over at man ikke har råd til noget som helt og man måske som enlig mor eller enlig far eller bare som et par forældre skyder alle penge af på sig selv og så må børnene sgu bare gå i hinandens aflagte hullede eller grimme tøj og få bleer på fra den billigste discountbutik som måske giver dem udslæt og den slags... det er DEN slags jeg hentyder til..

har man derimod styr på sin økonomi og har penge til div ting til børnene iløbet af hver måned og når der så kommer den ekstra ydelse ind på kontoen så gør det jo ikke noget at pengene bliver brugt til at forsøde tilværelsen lidt for familien, så længe det er noget der gavner alle...

Anmeld

7. december 2010

NZ

Jeg tror at grunden til at det kan være rigtig stramt at være enlig er at der er mange, der netop fordi de er enlige føler sig særligt nødsagede til at "bevise" at de godt kan klare at være enlige overfor omgangskreds og familie og hvor den letteste måde (hvis man står dårligt socialt og ikke har meget overskud) er at vise, at man godt kan give børnene alt hvad de peger på, og at man ikke er hæmmet af en dårlig økonomi, hvilket selvsagt er en ond cirkel. Men der kan julehjælp jo være en rar ting. Selvfølgelig handler det jo også om, at er man enlig har man en meget mere krævende hverdag fordi man lige pludselig har dobbelt arbejdsbyrde + at man per person bruger langt flere penge på mad jo færre man er (et måltid til en person kan for eksempel koste 50 kroner, men havde man været to ville det have kostet 70 kroner for begge osv). Økonomisk støtte er jo en form for kompensation for alt det ekstra arbejde man så har, selvom det nok ikke reelt er det, man som enlig har brug for, men nærmere en at dele tilværelsen med.

Sådan kunne jeg ihvertfald godt forestille mig det.

Jeg er selv på SU ligesom min kæreste og vi sidder strammere i det end hvis jeg havde været enlig selvom vi er to. Men til gengæld har vi bare lige det ekstra overskud i hverdagen at en af os kan have et sommerjob og så er der lige råd til en blaffetur i Europa eller til at have varme på hele vinteren.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.