Alt det julehjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2010

eElak

Baagøe skriver:

Det eneste tilskud man får som enlig er 2000 kr. ekstra pr. kvartal Men hvorom alting er, kan jeg tale for mig selv...

Jeg har været enlig mor på dagpenge og vi har klaret os så ganske glimrende og intet manglet og gør det stadig ikke. Tværtimod har jeg kunne spare ca. 2000 kr. op hver eneste måned SÅ nej. Jeg forstår heller ikke klagesangen fra andre enlige forældre...

De fleste får også børnebidrag fra faren..
(jeg gør ikke...)

Jeg glæder mig til at jeg kan smide så mange penge til side om måneden.... For det kommer til at ske på et tidspunkt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

Pige2009

Jyden skriver:

Her følger jeg også lige med, jeg har nemlig samme undren ...

Så kan jeg med mit indlæg på side 7 måske fortælle lidt som enlig mor på dagpenge og komme fordommene til livs

Anmeld

4. december 2010

Pige2009

Dinna88 skriver:

Jeg følger også lige med for jeg undrer mig også over det. Der må da findes alternativer til det dyre.

Så læs mit indlæg på side 7

Anmeld

4. december 2010

Pige2009

Mie A skriver:

Jamen, synes du så også at det er fair at "andre" skal betale for din jul - når nu du SELV har valgt denne prioritering?

Nu er det en meget stringent udvælgelse blandt ansøgerne, og der er mange der bliver skuffede. Derfor synes jeg da det er op til folk selv om de vil søge eller ej, da der netop sidder kompetente mennesker og bedømmer, hvem der skal have

Anmeld

4. december 2010

Pige2009

A. skriver:

ja men jeg kan godt forstår dem som har brug for juehjælp hvis man nu får får ca 9-10.000 udbetalt hver mdr og betaler husleje og regninger så har man måske 2-3000 til alt andet mad tøj medicin så kan godt se at det er ikke nemt at holde ordenlig jul for det

Men oveni indkomsten er der jo så friplads, boligsikring, evt. bidrag fra faderen/moderen og børnefamilieydelse. Det er betragtelige beløb, vi her taler om

Anmeld

4. december 2010

Pige2009

Sees. skriver:

Lige præcis - Hvis de vurdere at man har brug for det, så er det nok noget om det.
Men jeg bliver sgu lidt ked af det, når folk spørg om jeg synes det er iorden at andre betaler for min jul.
For det første er det ikke MIN jul, men MIN SØNS jul, og for det andet, så synes jeg den sætning så hurtigt kommer til at lyde som om at man udnytter systemtet, og DET er absolut ikke min hensigt!

Du skal da også være fløjtende ligeglad, hvad andre mener, da det jo er kompetente mennesker, der sidder og bestemmer, hvem der skal have hjælp og hvem der ikke skal

Anmeld

4. december 2010

Pige2009

Louise mortil4 skriver:

jeg har undret mig over det samme. Vi er 6 her hjemme hvor af de 2 bruger ble om natten og 1 er så lille hun bruger ble heletiden. Vi hr i denne månede 4000 kr der skal dække ALT ud over de faste udgifter og den disel vi bruger frem og tilbage på job. Vi har ikke søgt noget nogen steder, selv om vi lever stramt og det kun lige kan rende rundt og ungerne får en meget lille julegave (de er de eneste der får gaver i år af os) og vi ikke giver hinanden gaver, så er der nok nogen der har det værre end os. Ungerne her er heldigvis ikke vant til store dyre ting, bare der er en gave til dem så er de mere end lykkelige. Det behøver ikke koste mange penge fordi det er jul, det er hyggen og nærheden ungerne er mest glade ved og som betyder noget for dem, ikke kæmpe gaver.

Dog bliver jeg lidt hmm... knotten (mangler et bedre ord) over at de der julehjælps tråde hvor det mere eller mindre forventes at man vil donere penge fordi der er en familie der mangler penge til jul. F..... om jeg vil det da. Om det er uforudsete regninger, en enlig mor  eller hvordan det er jeg egentlig lige glad med for de fleste steder er til at snakke med så man kan få lov til at betale over 2 eller 3 gange i stedet for hele beløbet på en gang hvis man bare ringer og snakker med dem om det. Der ud over så kommer julen ikke som en overraskelse hvert år, der er 11 andre måneder man kan lægge bare en smugle penge til side i om det så bare er 25 kr om måneden, så er der da lidt ekstra i december månede. Det må sgu respekteres at folk ikke vil tage del i sådanne indsamlinger her på nettet også uden at de skal ponkes i hovedet for at sige nej tak.

Bare min mening

Yes!

Det er som om, det kommer meget bag på mange mennesker, at juleaften falder den 24. december hvert år

Anmeld

4. december 2010

Pige2009

isabellamor skriver:

jeg tror det er fordi at der er nogle mennesker der ikke lære at administrere deres økonomi ordenligt, der er så mange ting man kan gøre i det danske samfund for ikke at ende som fattig..

1 man har et job (og hvis ikke er punkt 2 måske gældende)

2 man får penge fra kommunen/eller dagpenge fra a kassen!

3 man kan få boligstøtte om man er på KH eller ej... 

4 (hvis man har barn/børn) man får børnepenge til hjælp med udgifter til tøj, bleer, hvad man nu bruger penge på til sit barn..

5 man kan tage sig sammen og få fingeren ud og komme i omdrejninger...! 

skal jeg være ærlig så BRÆKKER jeg mig i LÅRTYKKE stråler om de kvinder ( og jeg kender nogle stykker af dem og det er derfor jeg VED det eksistere) som siger, tænker og gør således... "når der kommer børnepenge, så skal mor rigtig ud og shoppe tøj til mig selv.."  mums mums mums..!!   HVAD FOR NOGET... det hedder sgu da BØRNEPENGE ikke MOR PENGE..!! eller FAR PENGE... og så kan det være undskyldningen for den slags er "jaaamen, bleer er så dyre, institutionerne er så dyre, tøj til børnene er så dyrt" JA DET ER DET!!! men man har fanme fucking selv valgt at få det/de børn, og det har man ligesom haft med i beregningerne at der er nogle ting der koster så meget at mor IKKE lige har råd til hver måned at gå en tur op og ned af strøget med favnen fuld af poser fra de forskellige tøjbutikker, fordi at så er der ligesom en udgift som er langt vigtigere end at pleje ens shopaholisme.  derfor har vi JUL og Fødselsdage... til at få tøj og ting man ikke normalt selv ville gå ud og købe...  

man går ikke lige ud og køber nyt tøj til SIG SELV for børnepenge og så klager over at man har en rådden økonomi... HVOR HÆNGER DET LIGE SAMMEN.!!!!

man kan jo også lade være med at bruge sine penge på DYRE mærkevarer som molo og katvig og hvad de ellers hedder de skide moderne tøjmærker som næsten alle unger render rundt i nu til dags...

hvad skete der for at gå lidt på tilbudsjagt, og gå en tur i genbrug. at holde sig hjemme når shoppelysten melder sig.. bryg din egen kaffe i stedet for at tage på café med vennerne... brug dog året på at spare op til julen... hvis den er SÅ VIGTIG... 

undskyld mit sure opstød, slå mig over nallerne og kald mig for en møgso!! men jeg er virkelig træt af at folk nærmest står og føler sig tvunget af selvmelidenhed til at skulle tigge og bede fremmede folk om hjælp, og når man så som fremmed er blevet bedt om hjælp tilbyder hjælpen, så hører man INTET fra den/dem som har bedt om hjælpen  og så TILLADER nogle der får sure opstød over at folk ikke hjælper nok. og skriver grimme og latterlige tråde om at folk går i små sko og folk er nærrige og folk er sure og tvære.. så er det sgu KLART at man ikke gider hjælpe når man får den sviner da den menes som en general sviner mod dem som måske ikke lige deler den samme entusiasme for at lege Mother Theresa og glædeligt giver over halvdelen af sine egne surt optjente penge fra et job som hårdtarbejdende eks. kontordame, kassedame, pædagog, jordemoder, mekaniker, malermester, ect. for måske at glæde folk som ikke har så meget og så modtage den form for sviner i et forum hvor jeg oplever folk nærmest ikke kan HIVE nok ud af folk, for så snart der bliver givet en lillefinger så tager man hele hånden eller hvad...!  

man har et ÅR til at samle penge sammen til julen.. og man har et år til at planlægge julen.. man VED at til december får man gaver og folk giver også en gaver, og ens børn måske skal prøve at opleve julen.. 

en forbandet tradition som coca cola og alle i industrien buisness har fundet på med julemand og gaver, flæskesteg og artige børn og jeg skal komme efter dig, traditioner og helvede i butikkerne.. 

sådan så de kan tjæne penge på os mennesker som slaver på arbejde dag ud og dag ind, betaler diverse regninger og lever livet i luxus for lånte penge, og så står man gudhjælpemig og rækker hånden ud til dem som har lidt bedre styr på økonomien og som har råd og mulighed for at fejre den forbannede traditionelle lortejul med hele familien samlet selvom man hader det halve af den, fordi at nu er det jo jul og det er børnenes fest og det er kærlighedernes og hjerternes fest og det er synd for dem der ikke har noget... julen er noget vi pådutter os selv år efter år, OG det er noget vi selv holder i hævd år efter år... og julen er en endagsforestilling som år efter år gør at folk næsten begår selvmord hvis ikke de kan give ungerne den perfekte gave.. eller bare mord i køen i butikken hvis ekspidienten kommer til at hygge sig lidt med kunden der står foran en selv..

julen er ikke en givende festivitas, det er et helvede...

VÆR KREATIVE. giv massage, giv snerydning, skriv et eventyr til mor og far, undersøg ting man kan gøre gratis (sådan en hjemmeside findes) giv manden et Blow job, vask bilen for naboen.. 

der findes sågar en hjemmeside der hedder noget så flot som www.storskrald.dk hvor folk FORÆRE møbler, legetøj you name it, væk over hele landet... GRATIST...

jeg ved ikke hvorfor men jeg er både irriteret på dem der tigger om hjælp og dem der som den gode samaritaner kommer hoppende og dansende for den "fattige" og hjælper med julegaver og julemad fordi at de skal få en bedre følelse med dem selv.. (nu er det jo kun jul en gang om året) 

MAN ER SIN EGEN LYKKES SMED.

man vælger selv...  

OG jo gu fanden har jeg da skide mega meget ondt af de familier som virkelig IKKE er særlig godt stillede, uden familie og venner til at komme og hjælpe og måske med en børneflok hvor faren for længst er daffet af med en eller anden tilfældig kvinde han mente hans liv ville blive bedre sammen med end med sin egne børn og kæreste/kone..  og jeg vil da også gerne støtte og give og åbne mit hjem for dem der virkelig trænger.. men danmark ER et af de lande i verden hvor vi har et af de laveste procenter for fattigdom, men et stort procenttal for dovenskab og ugidelighed.. så hvorfor skulle jeg bruge MINE recsourser (staveplade)!? på at fodre folks dovenskab og ugidelighed med penge jeg har knoklet i MANGE år for at kunne bruge på at holde jul for min familie og være den der åbner sit hjem for dem tæt på mig der ikke har andre at holde jul med, og der bare gerne vil have en hyggelig aften uden det vilde gaveræs, og uden et kæmpe juletræ der går helt op til loftet når det alligevel bare skal kastes ud over altanen og ligge og rådne i forhaven til når man nu engang gider fjerne det og køre det på lossepladsen.!!! 

sorry venner, men det gider jeg simpelthen bare ikke så længe jeg bor i Danmark... 

men glædelig jul, trods alt 

Nej her tager du såmænd grueligt fejl. Det hedder BØRNEFAMILIEYDELSE. Dvs. det er en hjælp til hele familien

Jeg har da ingen problemer med at skyde hele beløbet af på mig selv, hvis det var det, jeg ville. I sommer rejste Laura og jeg en uge sydpå for de penge... Hun får en masse lækkert nyt tøj i løbet af hele året og en masse andre fornødenheder, så jeg kan ikke se, at partout skal gå til noget direkte i forbindelse med barnet hver gang - sorry to say...

Anmeld

4. december 2010

Pige2009

hvor jeg glæder mig til decmber måned er slut her inde - for det er da til at kaste op over alt den ballade og undren...

Jeg er da glad for jeg klare MIG SELV og ikke har brug for hjælp... jeg er også enlig mor til 3 er bare så heldig at mine tre børn har den samme far og en intet mindre end fantasisk en af slagsen som hjælper hvor han kan så hans børn ikke mangler noget... ja eller mig for den sags skyld... !!!

Glædelig jul alle sammen - lige meget hvem I måtte være og hvor meget I har at gøre godt med... Bare glæd jer over I og jeres nærmeste er sunde og raske...

Lige sådan et indlæg der manglede her - pokkers godt skrevet, Pia

Det er mig ubegribeligt, hvorfor man gider gå op i andres økonomiske situation og kan fare sådan i flint over det, når man er sund og rask. Jeg tror desværre, der er en enorm tendens til, at man tager mange ting for givet... Eller er jeg helt galt på den?

Anmeld

4. december 2010

Mor til matilde og gustav

Baagøe skriver:

Det eneste tilskud man får som enlig er 2000 kr. ekstra pr. kvartal Men hvorom alting er, kan jeg tale for mig selv...

Jeg har været enlig mor på dagpenge og vi har klaret os så ganske glimrende og intet manglet og gør det stadig ikke. Tværtimod har jeg kunne spare ca. 2000 kr. op hver eneste måned SÅ nej. Jeg forstår heller ikke klagesangen fra andre enlige forældre...

nej jeg forstår skam hellere ikke folk har det så hårdt, jeg går hjemme på barsel, har en mand på su, har bil, hus og derved os gæld og vi har 3000kr til os selv når alt er betalt, men klare os da os, det er nok os et spørgsmål om hvordan man vælger at leve og bruge sine pengeog vi har altså ikke friplads til matilde eller noget, det er der tilgengæld mange enlige der har?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.