Alt det julehjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Mie A

Sees. skriver:

Jeg er nok en af dem du henvender dig til - Jeg får nemlig boligstøtte, ekstra tilskud osv, og det kører lige rundt.

Jeg har søgt julehjælp ET sted, og det har jeg fordi det kunne være dejligt med lidt ekstra her i julen - Fordi jeg ikke har råd til at købe noget, anderledes end andre måneder.
Altså ingen slik, og godter, advendtgaver osv.

Jeg har noget gæld jeg skal have kørt ned, og det afdrager jeg meget på, netop for at vi måske næste år faktisk har råd til at "fejre" december måned

Jeg kan jo ikke lade være med undre mig over at du afdrager så meget på din gæld, hvis du ikke har råd til julen.

Måske skulle du vælge at betale lidt mindre af på din gæld, så du ikke behøvede at søge julehjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Hansen97

Mie A skriver:

Jeg kan jo ikke lade være med undre mig over at du afdrager så meget på din gæld, hvis du ikke har råd til julen.

Måske skulle du vælge at betale lidt mindre af på din gæld, så du ikke behøvede at søge julehjælp?

Julehjælp er vel vitterligt for dem der på ingen måder har råd til at kunne gøre det anderledes??

Anmeld

3. december 2010

Shibby

Mie A skriver:

banken forstår godt at gælden nedsættes eller sættes i bero i dec..

Anmeld

3. december 2010

Benjamins'mor

Altså i denne måned har vi kun 4000 kr efter skat og regninger osv. Men vi har da heller ikke søgt noget, vi ved vi kan få det til at løbe rundt. Vi har bare valgt i år ikke at give hinanden julegaver, men det er kæresten også indforstået med da jeg føder lige efter jul.

Måske lyder 4000 kr som meget når man kun er 2, men så kommer julegaver og det. Så det er det jo egentligt ikke. Men undrer mig da også lidt hvorfor så mange søger hjælp selvom de faktisk har mange penge.

Anmeld

3. december 2010

Sees

Mie A skriver:

Det er nu den måde jeg har valgt at gøre det på, så vi hurtigst muligt kan komme til at leve lidt mere "normalt" eller hvad man siger ..

Det er fint du undre dig, men jeg vil hellere stå om ½ år og være gældsfri og have det væk fra mine skuldre, end jeg vil blive ved med at have det hængende 1½+ år endnu.

Anmeld

3. december 2010

Hansen97

Sees. skriver:

Det er nu den måde jeg har valgt at gøre det på, så vi hurtigst muligt kan komme til at leve lidt mere "normalt" eller hvad man siger ..

Det er fint du undre dig, men jeg vil hellere stå om ½ år og være gældsfri og have det væk fra mine skuldre, end jeg vil blive ved med at have det hængende 1½+ år endnu.

Der bliver jo nok bare stillet spørgsmål ved hvorfor du ikke lige sætter det i bero denne december måned. Ingen snakker om at forlænge din gæld med et år...

Anmeld

3. december 2010

Mie A

Sees. skriver:

Jamen, synes du så også at det er fair at "andre" skal betale for din jul - når nu du SELV har valgt denne prioritering?

Anmeld

3. december 2010

Hansen97

Mie A skriver:

Jamen, synes du så også at det er fair at "andre" skal betale for din jul - når nu du SELV har valgt denne prioritering?

Anmeld

3. december 2010

Sees

112233 skriver:

Der bliver jo nok bare stillet spørgsmål ved hvorfor du ikke lige sætter det i bero denne december måned. Ingen snakker om at forlænge din gæld med et år...

Nu er situationen den at jeg har snakket med banken om at sætte det i bero, og det var et nogo.

Anmeld

3. december 2010

Sees

Mie A skriver:

Det var mødrehjælpen selv der forslog at jeg skulle søge, så det gjorde jeg.
Får vi afslag jamen så er det sådan det er, får vi lidt hjælp, jamen så er det da dejligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.