Alt det julehjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.724 visninger
129 svar
0 synes godt om
3. december 2010

Kvindemin

Jeg syntes godt nok der er meget med fattigdom, dårlig økonomi, julehjælp til børn osv.
Tager hatten af for dem der vil hjælpe, og havde jeg nogle i min familie/venner der manglede hjælp.. Ville jeg også hjælpe.
Vi har heller ikke mange penge, men for mig kommer julegaven da ikke an på beløb eller andet, men tanken - at barn på 1 eller 3 bliver da bestemt lige så glad for at få noget til 50 kr. som at få noget man bare syntes de må eje.
Hvordan kan man som enlig ikke få det til at fungere, med boligstøtte, masser af børnepenge, ekstra tilskud osv osv? Jeg forstår det ikke, men vil i fortælle mig det?
I står da næsten lige så godt som os andre...
Jeg bliver nok trumfet nu, men det er bare et spørgsmål og så syntes jeg vi skal smile lidt folkens

God weekend til jer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Jyden

Her følger jeg også lige med, jeg har nemlig samme undren ...

Anmeld

3. december 2010

Dinna88

Jeg følger også lige med for jeg undrer mig også over det. Der må da findes alternativer til det dyre.

Anmeld

3. december 2010

LinLin

Jeg kan godt forstå du spørger! Har selv været enlig mor på su og har da ikke haft problemer med at kunne køber gaver og andre "Mindre nødvendige" ting til David...

Anmeld

3. december 2010

Koen.

Nu er jeg lige blevet enlig mor, og må give jer ret, har aldrig haft flere penge til mig selv som jeg har nu og det er endda på trods af en dyre husleje Får ikke boligstøtte!

Anmeld

3. december 2010

Hansen97

For dem som selv mener de er fattige men som egentlig ikke er det så er det vel et spørgsmål om prioritering...

Jeg er så helt uforstående overfor at man ikke indberegninger børnepenge, tilskud og diverse når man skal bedømme om en har ret til julehjælp eller ej.

Jeg mener en enlig mor til 3 ville have flere penge til fornøjelse end os, 2 voksne og 2 børn...

Men hun ville være kvalificeret til julehjælp og ikke os.. da hovedparten og hendes indkomst jo er de ting der ikke tages hensyn til!! Det er da bundforkert!!

Anmeld

3. december 2010

Sees

Jeg er nok en af dem du henvender dig til - Jeg får nemlig boligstøtte, ekstra tilskud osv, og det kører lige rundt.

Jeg har søgt julehjælp ET sted, og det har jeg fordi det kunne være dejligt med lidt ekstra her i julen - Fordi jeg ikke har råd til at købe noget, anderledes end andre måneder.
Altså ingen slik, og godter, advendtgaver osv.

Jeg har noget gæld jeg skal have kørt ned, og det afdrager jeg meget på, netop for at vi måske næste år faktisk har råd til at "fejre" december måned

Anmeld

3. december 2010

EliasMinDejligeSøn<3

ja jeg forstår det heller ikk må jeg indrømme jeg er alene , har lejlihed , får boligstøtte. børneåenge. og er på su med min søn, og det løber fint!

Anmeld

3. december 2010

Shibby

Havde ingen problemer i dec med alle de tilskud osv jeg fik! 10.000 et eller andet i kh, 1100 fra mikkels far, børnepengene fordelt på 1200 oveni istedet for at få alt udbetalt på en gang+boligstøtten som i mit snit har været 2000 kr..nå ja..og fri plads

Det er knap 14.500 kr efter skat pr måned jeg havde inden regninger som husleje og tlf regning mad og tøj. Det er altså meget!  Julen kom ikk som en surpriseeee for mit vedkommene..vi havde mere end rigeligt-selv hvis der skulle være uforudsete regninger

Anmeld

3. december 2010

Mie A

Jeg undrer mig også.

Da jeg var alene med min datter havde jeg da "mange" penge - trods at jeg kun fik elevløn. Nu hvor jeg bor sammen med min mand - har vi ikke lige så mange penge. Trods at min mand arbejder mindst 60 timer om ugen og jeg 37 timer...  

Vi har heller ikke råd til vilde julegaver  (Vi giver ikke engang hinanden julegaver) - dog får vores datter en dyr gave, men det har vi været klar over i meget lang tid, så vi har kunne lægge lidt til side, så det ikke bliver så dyrt i december.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.