Din mening om racisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

mama09

STN skriver:

Én gang for alle - racisme er et udtryk for udvidenhed eller naivitet! Der er ingen undskyldning for det i dagens Danmark - alle har mødt en person, som ikke var af kaukasisk afstamning, så jeg tror vidst lige, at alle, som taler grimt om andre hudfarver, skal klappe kaje! De burde vide bedre.. Jeg kan forstå, hvis man aldrig har mødt eller set en person med en anden hudfarve, men det kan ikke lade sig gøre i Danmark i dag... Alle mennesker har ret til forståelse og kærlighed, om du så er sort, hvid, brun, gul eller rød..

Forskellige hudfarver er med til at gøre verden et smukkere sted!

Nå... jeg er selv kærester (og venter barn) med en mand, som er halvt dansker, halvt afrikaner... har også altid synes, at mørke mænd er flottere, end hvide, så ja.. også en smagssag for mig!

Smukt skrevet....

Folk burde lærer at hilse på naboen og vi kunne lærer så meget af hinanden.. Dk er et multiland.... En dansker kan være mørk, hvid, gul eller grøn mm 

Håber vores børn går end mere fornuftig fremtid i møde, end den vi lever i pt..

Og ja kan kun giv dig ret i din smag af mænd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Sitrani

Trinehw skriver:

Smukt skrevet....

Folk burde lærer at hilse på naboen og vi kunne lærer så meget af hinanden.. Dk er et multiland.... En dansker kan være mørk, hvid, gul eller grøn mm 

Håber vores børn går end mere fornuftig fremtid i møde, end den vi lever i pt..

Og ja kan kun giv dig ret i din smag af mænd

Jo tak da.. Hehe..

Ja, Danmark er smukkest med alle de farver vi har.. Eller hele verden er smukkest sådan!

Håber også, at vores børn vokser op i en bedre verden, men synes nu ikke at der er meget der tyder på det.... når nu man kan sidde i folketinget og være dybt racistisk, så giver det lidt "bad influence", for at sige det mildt...

Anmeld

11. december 2010

mama09

STN skriver:

Jo tak da.. Hehe..

Ja, Danmark er smukkest med alle de farver vi har.. Eller hele verden er smukkest sådan!

Håber også, at vores børn vokser op i en bedre verden, men synes nu ikke at der er meget der tyder på det.... når nu man kan sidde i folketinget og være dybt racistisk, så giver det lidt "bad influence", for at sige det mildt...

ja den regering vi har, gør sgu ikke Danmark til et nemt land at være i, når man ikke er bleg

Anmeld

11. december 2010

Minmio

Jeg fatter generelt ikke at der er nogle mennesker der hader nogle helt uden grund.

At hade på grund af hudfarve er ikke okay.

Jeg er personligt ligeglad med om folk er sorte, brune, gule eller blege. Om de har store, små eller skæve øjne.

Hvis alle her på jorden var næsten ens, ville verden være sååååå kedelig.

Anmeld

11. december 2010

sarahb

Jeg kan ikke HA det, det er et tegn på dumhed og ignorance.
FØJ!!!!

vi oplever det desværre MEGET ofte, da min mand er pakistaner.. Det er virkelig til at brække sig over.

Anmeld

11. december 2010

mama09

Anneiris skriver:

Ja, netop.
Nu har jeg været sammen med en muslim, men det var ikke så besværligt hvis man kan kalde det fo dét, for jeg har altid være meget nyserrig omkring Islam osv det er spændende at lære nye ting, men nu har vi så heller ikke et barn sammen, og Gudskelov for det!! - Men ja, det er meget nemmere med samme religion tror jeg. Men respekt til dem som klare den, uden at konvertere, også at konvertere, den ene eller den anden vej Det sku sejt!

Nu vil jeg sove, godnat og sov godt. Ih hvor vi skal sove længe i morgen
God weekend.

og det kan man sagtens - den eneste forskel der er på vores forhold, er at vores datter ikke er døbt, og ej skal konfimeres (men fik festen, og får festen når hun skal nonfirmes) og så at vi ikke spiser svinekød.. men jul osv ja tak. så besværligt er det ikke

Anmeld

11. december 2010

millesofie

Shibby skriver:

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

jeg citere kun dit første indlæg

det er et vigtigt emne du tager op, jeg synes det er vigtigt at lære sine børn at der ikke er forskel på mennesker

at vi alle har følelser..

jeg lære mine børn at vi alle er ens og at religion er en privat sag som man skal respektere og som man kan lære af, men som ikke skal diskuteres men som man godt må spørge til

jeg ville blive så ked hvis mine unger kom med en fremmed fjensk holdning, jeg har gjort mit bedste for at de skal forstå hvorfor vi ser forskellige ud

øv hvor er det bare øv øv øv ØV agtigt det der skete for jer jeg bliver helt ked af det i maven jeg håber du klare den uden at "skude" nogen

Anmeld

11. december 2010

Lillefe

Shibby skriver:

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

Jeg kan ikke snuppe folk som er det.. bliver nærmest hadsk overfor dem....

jeg mindes ikke vi har hørt noget grimt jeg er kun i tvivl om at jeg engang havde to som kom kørende i en bil (to brianer) og så sagde den ene vist (for jeg var ikke sikker) "perker elsker" til mig som kom kørende med min datter bag på, på cykel, desværre var jeg i tvivl om jeg hørte rigtigt...men eftersom jeg var i tvivl om det var det han havde sagt, kunne jeg kun gå og være sur over hvis nu han havde sagt det agtigt...

Jo nu jeg tænker mig om så var der i starten af min kærestes og mit forhold en som engang skrev inde på dating hvad jeg dog lavede med sådan en strandløve.. så sagde jeg til ham hvad han dog mente med det, for jeg forstod det ikke.. så saged han ja sådan en udlæning.. hvor efter jeg skrev et meget surt brev til ham og sagde hvad han bildte sig ind og han var ikke en udlæning, for han var dansk som ham og jeg.. men hans far var Amerikaner.. jeg hader racister...

Min kæreste har aldrig oplevet noget overhovedet.. sjovt nok.. kun hvor han her kommet ind på et pizzaria så har de måske sagt til ham "hvor kommer du fr" hvor han så har svaret "jeg kommer fra Danmark" LOL

Anmeld

11. december 2010

Lillefe

sarahb skriver:

Jeg kan ikke HA det, det er et tegn på dumhed og ignorance.
FØJ!!!!

vi oplever det desværre MEGET ofte, da min mand er pakistaner.. Det er virkelig til at brække sig over.

æv æv søde.. siger de også noget til dig?

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

Perl skriver:

Jeg kan ikke snuppe folk som er det.. bliver nærmest hadsk overfor dem....

jeg mindes ikke vi har hørt noget grimt jeg er kun i tvivl om at jeg engang havde to som kom kørende i en bil (to brianer) og så sagde den ene vist (for jeg var ikke sikker) "perker elsker" til mig som kom kørende med min datter bag på, på cykel, desværre var jeg i tvivl om jeg hørte rigtigt...men eftersom jeg var i tvivl om det var det han havde sagt, kunne jeg kun gå og være sur over hvis nu han havde sagt det agtigt...

Jo nu jeg tænker mig om så var der i starten af min kærestes og mit forhold en som engang skrev inde på dating hvad jeg dog lavede med sådan en strandløve.. så sagde jeg til ham hvad han dog mente med det, for jeg forstod det ikke.. så saged han ja sådan en udlæning.. hvor efter jeg skrev et meget surt brev til ham og sagde hvad han bildte sig ind og han var ikke en udlæning, for han var dansk som ham og jeg.. men hans far var Amerikaner.. jeg hader racister...

Min kæreste har aldrig oplevet noget overhovedet.. sjovt nok.. kun hvor han her kommet ind på et pizzaria så har de måske sagt til ham "hvor kommer du fr" hvor han så har svaret "jeg kommer fra Danmark" LOL

Jeps..det er ligesom folk har spurgt min familie: Hvor er I fra?
Danmark naturligvis....vi har været her siden 1200 tallet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.