Din mening om racisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

wamse

Jeg lærer ikke mine børn at vi er ens, for det er vi ikke. Vi er alle dybt forskellige, men at det skal der være plads til. Mine børn er jo ikke blinde, og de ser da selvfølgelig at der er forskel på vores hudfarver, men så snakker vi om det, og om at komme fra andre steder, og at have andre traditioner og lignende. 

Jeg oplever desværre at min teenagesøn har nogle ret trælse holdninger omkring mennesker af anden etnisk herkomst, og jeg fortæller ham hver gang, at jeg ikke vil høre ham omtale andre mennesker som han gør, men jeg forsøger at vende hans syn, og beder ham tænke over, om det måske kunne ses på en anden måde, end det han nu gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Dinna88

Anneiris skriver:

Hmm..

Altså.. Selvfølgelig har jeg haft danske kærester osv, men jeg er mest til mørke, ''fremmede'' fyre. Jeg har intet imod ''hvide'' fyre, overhovedet. Det er vel bare en smagssag. Ligeså vel som nogen mænd tænder mest på tykke damer, andre mest blondiner, osv osv osv.
Jeg vil så helst være sammen med en mørk fyr, og har nemmere ved at forelske mig i den type. Men igen, det er en smagssag. Og nu har jeg en kæreste, han er araber og ham faldte jeg for ved første øjekastnærmest, og nu har vi en datter på 8 uger, og vi har selv kun været sammen siden 1 November 09

Ved ikke om det var svar nok?

Knus Anne og Jasmina.

Der var der jeg også gerne ville hen med mit spørgsmål. Jeg har godt nok spurgt om det uden at du har nået at svare, men er din mand ikke dansk statsborger?? For så er han da dansker! Du forvirrer mig totalt For så er det jo ikke at du "ikke er til danske mænd" men at du er til dem med en mørkere hudfarve - for SÅ er det en smagssag, men så er du vel også til danskere, bare ikke hvilken som helst.

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

qp skriver:

Hvis vi ser bort fra ordet racisme, så synes jeg da der er en vis lighed omkring din opfattelse af racister og racisme i det hele taget?

Et menneske som er racist uden, at udøve den racistiske del af sin ideologi er vel ikke værre end dig selv og den overbevisning som du har ifht andre mennesker ( racister)?

Der er racister i vores verden og masser af dem - de tror deres ideologi er den rette såvel som du synes din er den rette. Hvis de nu ikke udøver racisme, så ville jeg jo godt kunne mene at din udtalelse her er uvidende og underudviklende?

Det er ikke racisme min ven...jeg var racist, hvis jeg havde noget imod hvor de er fra eller hvordan de ser ud...og det understreger jeg i starten af mit indlæg.
Derforfor er jeg ikke racist, men modstander af deres mening.
Der er en hårfin grænse imellem respekt for menneskehedens ret til ikke at blive undertrykt og respekt for menneskers ret til at undertrykke.
Hvis man kan respektere andre menneskers ret til at udøve racisme, kan man også respektere pædofili, vold, mord og terror. Der er ingen forskel.

Anmeld

11. december 2010

Anneiris

Dinna88 skriver:

Der var der jeg også gerne ville hen med mit spørgsmål. Jeg har godt nok spurgt om det uden at du har nået at svare, men er din mand ikke dansk statsborger?? For så er han da dansker! Du forvirrer mig totalt For så er det jo ikke at du "ikke er til danske mænd" men at du er til dem med en mørkere hudfarve - for SÅ er det en smagssag, men så er du vel også til danskere, bare ikke hvilken som helst.

Jo, min mand bor i DK, og han er dansk statsborger.
- Men okey, til dem som ikke rigtig forstår hvad jeg skriver
Jeg er mest til de fyre som er mørke! - Det var ikke så svært at forstå.

God weekend.

Anmeld

11. december 2010

ønskebørn74

Shibby skriver:

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

Jeg hader racisme, som jeg allerede har nævnt... Har selv været ude for det...

Jeg har kommet sammen med en iransk mand i 9år, forlovet en del af tiden. Mange år siden nu... Men jeg har været ude for mange grimme kommentarer... Pærkerluder, pærkermadras... Blevet psykisk og fysisk mobbet ud af en skole... Til en privat klassefest, ender det i at en del af klassen stod rundt om mig og sagde jeg ikke hørte til på deres skole. Jeg var en pærkerluder der bare skulle gemme mig i et tørklæde så de ikke skulle glo på mig og finde en skole for landsforædere... De skubbede mig fra alle sider og jeg endte med en flænge i panden da de skubbede mig in i en vindeltrappe til førstesalen...

Vil sige at jeg aldrig igen vil være sammen med en med anden etnisk baggrund... Ikke fordi jeg ikke synes om dem... Men fordi jeg har prøvet hvor svært det er... Der er ikke kun de almindelige problemer som et par hvor begge kommer fra Danmark... Der kommer alle de kulturelle forskelle oveni... Og brudet dengang var hårdt og han forfulgte mig i mere end 5år efter... Ved godt det ikke er alle der er sådan... Jeg håber bare at mit parforhold med min danske mand holder til jeg engang ikke er her mere... Vi har været sammen i snart 12år... (ikke engang en md. til...)

Anmeld

11. december 2010

Anneiris

ønskebarn74 skriver:

Jeg hader racisme, som jeg allerede har nævnt... Har selv været ude for det...

Jeg har kommet sammen med en iransk mand i 9år, forlovet en del af tiden. Mange år siden nu... Men jeg har været ude for mange grimme kommentarer... Pærkerluder, pærkermadras... Blevet psykisk og fysisk mobbet ud af en skole... Til en privat klassefest, ender det i at en del af klassen stod rundt om mig og sagde jeg ikke hørte til på deres skole. Jeg var en pærkerluder der bare skulle gemme mig i et tørklæde så de ikke skulle glo på mig og finde en skole for landsforædere... De skubbede mig fra alle sider og jeg endte med en flænge i panden da de skubbede mig in i en vindeltrappe til førstesalen...

Vil sige at jeg aldrig igen vil være sammen med en med anden etnisk baggrund... Ikke fordi jeg ikke synes om dem... Men fordi jeg har prøvet hvor svært det er... Der er ikke kun de almindelige problemer som et par hvor begge kommer fra Danmark... Der kommer alle de kulturelle forskelle oveni... Og brudet dengang var hårdt og han forfulgte mig i mere end 5år efter... Ved godt det ikke er alle der er sådan... Jeg håber bare at mit parforhold med min danske mand holder til jeg engang ikke er her mere... Vi har været sammen i snart 12år... (ikke engang en md. til...)

Puha, det lyder forfærdeligt!!
Jeg har godt nok ikke oplevet vold er nogen i den stil, men ordet perkerluder, perker Anne, osv har jeg hørt masser af gange.

Jeg håber du og din mand holder evigt

Anmeld

11. december 2010

Dinna88

Anneiris skriver:

Jo, min mand bor i DK, og han er dansk statsborger.
- Men okey, til dem som ikke rigtig forstår hvad jeg skriver
Jeg er mest til de fyre som er mørke! - Det var ikke så svært at forstå.

God weekend.

Men du må da give mig ret i at det ikke var det du skrev først Men så er det da på plads.

God weekend

Anmeld

11. december 2010

Frøken J.

Jeg er adopteret fra Korea, min mor er dansker og min far islænding. Min mand er islænding. Så vores 2 bedårende smukke piger er derfor godt blandede

Rasisme er noget af det værste jeg ved. Jeg kan blive noget så ked, vred og chokeret. Og det er noget jeg vil gøre alt for at undgå at mine piger bliver udsat for. Selv har jeg oplevet en del rasisme, både i min barndom, men desværre også i min voksentid. Det er hårdt at blive mobbet som barn af andre børn, men det er uforskammet og chokerende at blive mobbet som voksen af andre voksne.

Jeg har som sagt 2 dejlige piger, den ene på 3½ og den anden på 14 måneder. Min ældste datter er jo kommet i den alder hvor hun kan se at vi mennesker er forskellige, nogle er mørke andre lyse. Hun har sommetider sagt at en vis person ser lidt anderledes ud (har en anden hudfarve). Jeg fortæller hende at alle jo er forskellige på hver sin dejlige måde og at det jo er godt. Hun har også peget på flere damer som måske ligner mig lidt (med sort hår og skæve øjne) og sagt "hun ligner mor hende der" og så får hun ofte et stort smil tilbage fra vedkommende.

Og som en tilføjelse, så er din Mikkel altså utrolig smuk

Min kæreste er også adopteret fra Korea, og han er også af og til træt af at være "anderledes", fordi folk stirrer sådan. Nogen kommer med dumme kommentarer som "skævøjer" osv. Tror også nogen gange han har svært ved at tro, at jeg synes han er lækker, fordi han føler, at mange andre ser ham som "forkert", og det synes jeg jo er helt sindssygt, for han er den lækreste mand, jeg har mødt. Han har en lækker solbrun farve, og de brune øjne kan jeg bare drømme mig væk i. Uanset om de så er "skæve" eller ej. Hvilket jeg så ikke vil kalde dem, nok mere små Han er også utrolig stødt over folks fordomme om, at asiatiske mænd er små forneden, hvis i ved hvad jeg mener. Fordi han føler, at folk betvivler hans maskulinitet. Men jeg skal da hilse og sige, at der ikke er nogle som helst problemer dernede, så har jeg ikke sagt for meget  Nej, jeg synes min mand er den lækreste, der findes, og jeg glæder mig som en sindssyg til at få børn med ham. Jeg håber faktisk, at de får et asiatisk look, fordi jeg synes, at han ser enormt godt ud. Så jeg ville ikke have noget imod et par sorthårede, brunøjede, "skævøjede" (lorteord) børn. Tvært i mod.

Jeg har da tænkt på, om vores fremtidige børn vil blive udsat for racisme, hvis nu de kommer til at se meget asiatiske ud. For jeg tror tit folk glemmer, at det ikke kun er "sorte" (undskyld ordet) eller arabere osv. der udsættes for racisme, det er også eksempelvis asiatere. Men jeg vil lære mine børn accept, og tolerence af andre mennesker, og lære dem, at de blot skal ryste på hovedet over onde kommentarer, fordi de mennesker, der kommer med dem, bare ikke er gode mennesker. Og dårlige mennesker skal man ikke spilde sin tid på!

Anmeld

11. december 2010

Sitrani

Én gang for alle - racisme er et udtryk for udvidenhed eller naivitet! Der er ingen undskyldning for det i dagens Danmark - alle har mødt en person, som ikke var af kaukasisk afstamning, så jeg tror vidst lige, at alle, som taler grimt om andre hudfarver, skal klappe kaje! De burde vide bedre.. Jeg kan forstå, hvis man aldrig har mødt eller set en person med en anden hudfarve, men det kan ikke lade sig gøre i Danmark i dag... Alle mennesker har ret til forståelse og kærlighed, om du så er sort, hvid, brun, gul eller rød..

Forskellige hudfarver er med til at gøre verden et smukkere sted!

Nå... jeg er selv kærester (og venter barn) med en mand, som er halvt dansker, halvt afrikaner... har også altid synes, at mørke mænd er flottere, end hvide, så ja.. også en smagssag for mig!

Anmeld

11. december 2010

mama09

Shibby skriver:

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

jeg har oplevet folk der siger til mig "hvem er den mørke unge" ? "hvor har du adopteret hende fra"?

Forklar dem altid pænt at det skam er mig der har lavet hende med min mand, så spørger de hvor min mand er fra - jeg svarer "somalia".

Og så begynder folk "hvordan tør du være sammen med en somaliaer"?

hehe i starten tog jeg det tæt til mig, det folk sagde og blev såret. Men nu griner jeg af dem, og lukker af! (eller dog nogen gange ryster folks bemærkninger mig stadig væk)!

Men er lidt skræmt for fremtiden for min datter, men håber folk nu om dage opdrager deres børn og lærer dem at en dansker også kan være mørk - at vi er et multi land..

Luk af for folk, ham der har skrevet det har ikke meget mellem ørerne... og er giga misundelig over din knægts skønhed...

Men forstår dig godt..

jeg har feks. Latifa med på arbejde en gang imellem, så hun kan se handicapper/spastiker og blinde - for jeg vil ha hun skal lærer ikke at kigge/pege på folk fordi de er anderledes... Men turde hilse - det samme gør jeg med mørke dansker... Men nu er hendes farmor jo også somalier, så tror og håber min datter får et åbent sind, og lærer med tiden at lukke af hvor andres dumme bemærkninger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.