Din mening om racisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

Brams

Alle mennesker - UANSET farve, seksualitet, religion osv. er lige efter min mening. Min vigtigste opgave her i livet, bliver at opdrage min datter i den tro

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Anneiris

Brams skriver:

Alle mennesker - UANSET farve, seksualitet, religion osv. er lige efter min mening. Min vigtigste opgave her i livet, bliver at opdrage min datter i den tro

Anmeld

10. december 2010

Anneiris

Louisiana28 skriver:

Jeg synes faktisk det er ret interessant, det du skriver: At du slet ikke er til danske fyrer - det må man vel tolke som, at du slet ikke er til "hvide" fyrer (og her går jeg helt uden om betegnelsen 'nydansker' osv, for det havde du vel nævnt, hvis det var). Jeg synes det er interessant fordi, mange bliver kaldt racist hvis de ikke vil være sammen med en araber. Men det er vel på en måde det samme den anden vej? Og nu må du ikke misforstå - jeg kalder dig altså ikke racist  Jeg synes bare det paradoksalt, at det går den ene vej, men ikke den anden. Bare en tanke - ikke noget ondt i dét

Jeg har selv været udsat for racisme. Endda her i Danmark. Der stod en flok udlændinge, som råbte meget ubehagelige ting efter mig, og det er ikke på sin plads - hverken den ene eller den anden vej. Selv om man skulle være imod udlændinge i sit land, uanset farve, så er det ikke i orden, at råbe eller kalde hinanden grimme navne. Der er så mange forskellige grunde til, at man ikke ønsker fremmede ind i sit land, uanset farve (for mange ældre generationer føles det som, at de trænger helt ind i deres hjem), og det vil jeg slet ikke stå og fortælle dem er rigtigt eller forkert, jeg har min mening, de har deres. Og i mine øjne har alle ret til hver deres mening, om jeg er enig eller ej. Der er så mange vinkler og drejninger i den problemstilling, det er ikke bare "sort og hvidt".

OG nej! Racisme er på ingen måder acceptabelt. Hverken den ene eller den anden vej, og det er da skide irriterende at blive kaldt alt muligt. Har selv oplevet det.
Jeg bliver simpelthen så rasende.

- Men grunden til jeg nok mest er til udlandske fyre er nok at jeg det meste af min ungdom har rendt rundt med kurdiske, tyrkiske og arabiske venner og veninder, og har altid interesseret mig for deres kultur. Muslimer som kristne. (Min kæreste er kristen araber).
Og da jeg altid har gjort det, er jeg også blevet kaldt en masse, af danske pige, og fyre. Så som (undskyld mit sprog) ''Perker lover', plastik, osv osv'' Og DÉT gjorde mig så ked af det, men valgte at se igennem fingrende med det, for det er jo bare folk med for lidt indhold i dere liv, som kan finde på at rende og svine folk til. Så jeg har intet til overs for sådanne folk, overhovedet.

Anmeld

10. december 2010

qp

Jeg synes racisme er fint så længe det ikke bliver udøvet verbalt eller evt. ved fysisk overgreb.... 

Anmeld

10. december 2010

Kløver

Shibby skriver:

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

tja må indrømme jeg ikke kan se at man skulle være mindre værd bare pga ens hudfarve, jeg blev en dag kaldt racist fordi ejg brugte ordet neger, og anede ikke at det må man åbenbart ikke sige mere, og tænker lidt om jeg så feks ikke ville kunne vise lille per til mine børn, for der synger de jo om en lille neger fra afrika synes ikke man kan sige at man er mindre værd fordi man har en anden hudfarve eller religion eller kommer et andet sted fra, men den gælder så for mig hele vejen rundt, det gælder jo både mig men også nogle som har en anden hudfarve end jeg selv.

men synes det generelt er blevet svært, der skal ikke meget til før man træder folk over tæerne, eller man bliver beskyldt for at være racist uden man har nævnt noget som helst der kunne indikere at man var det sker desværre ofte for mig, hvis jeg feks beder folk i køen om at holde afstand, og der bor en del indvandrere her i byen, og pludsleig blev jeg glødende racist eller de mente jeg ville beskylde dem for at stjæle, og er jo meget ubehageligt, når man bare ønskede at man ikke fik en vogn op i hælene, eller at man kunne sætte sine varer på bånden uden at man næsten skubber ved dem bagved fordi man bukker sig

Det er desværre ikke nemt, men ja jeg synes ikke man kan sige at nogen er fejlfarvede, jeg holder nok lidt fast ved de gamle ting, men blander det med nyt, og vil selvfølgelig lære mine børn at vi alle er lige gode, uanset om vi er fra kina, danmark, irak, usa eller hvor vi måtte stamme fra, i dga er man jo også meget mere blandet nationalitetsmæssigt, så det kan jo være svært, også bla pga adoptioner, at sige at man kommer fra afrika fordi man er neger eller kommer fra kina fordi man har skæve øjne

Anmeld

11. december 2010

ønskebørn74

Shibby skriver:

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

Hold da op en idiot!!!!!

Kan ikke have det, min stedfar er fra Srilanka...

Anmeld

11. december 2010

qp

Jeg tænker lidt... når i er racistiske imod racister pga uvidenhed eller what ever i end måtte mene om dem - hvordan gør det jer til bedre mennesker end dem?

Anmeld

11. december 2010

Kløver

Brams skriver:

er helt enig

Anmeld

11. december 2010

Louisiana

Anneiris skriver:

OG nej! Racisme er på ingen måder acceptabelt. Hverken den ene eller den anden vej, og det er da skide irriterende at blive kaldt alt muligt. Har selv oplevet det.
Jeg bliver simpelthen så rasende.

- Men grunden til jeg nok mest er til udlandske fyre er nok at jeg det meste af min ungdom har rendt rundt med kurdiske, tyrkiske og arabiske venner og veninder, og har altid interesseret mig for deres kultur. Muslimer som kristne. (Min kæreste er kristen araber).
Og da jeg altid har gjort det, er jeg også blevet kaldt en masse, af danske pige, og fyre. Så som (undskyld mit sprog) ''Perker lover', plastik, osv osv'' Og DÉT gjorde mig så ked af det, men valgte at se igennem fingrende med det, for det er jo bare folk med for lidt indhold i dere liv, som kan finde på at rende og svine folk til. Så jeg har intet til overs for sådanne folk, overhovedet.

Har læst begge dine svar, men citerer bare lige det ene

Jeg er helt enig i, at det bare slet ikke er okay at råbe efter folk på gaden og des lige. Man er efter min mening berretiget til sine holdninger, hvad end de måtte være, lige som jeg også ønsker, at andre skal respektere mine, men jeg synes ikke det er på sin plads at ytre sig på den måde, som du skriver folk har gjort overfor dig.

Det er ikke så ofte man hører om kristne arabere. Er hans familie også kristen så?

Anmeld

11. december 2010

Anneiris

Louisiana28 skriver:

Har læst begge dine svar, men citerer bare lige det ene

Jeg er helt enig i, at det bare slet ikke er okay at råbe efter folk på gaden og des lige. Man er efter min mening berretiget til sine holdninger, hvad end de måtte være, lige som jeg også ønsker, at andre skal respektere mine, men jeg synes ikke det er på sin plads at ytre sig på den måde, som du skriver folk har gjort overfor dig.

Det er ikke så ofte man hører om kristne arabere. Er hans familie også kristen så?

Du har ret, ét er at der er ytringsfrihed i Danmark, men noget helt andet er at misbruge den ved at svine folk til meget groft. Det høre jo ingen steder hjemme.  - Det er bare ikke i orden. Alle har hvér sin holdning ja.

Nej, det er ikke så tit, og jeg var måløs da han fortalte mig det. Jeps, hele hans familie er kristne, og alle han forfædre osvosv, så det er ikke noget de er konverteret ind til. Det super lækkert, så der er ikke noge problemer med hvor jul, påske, osv osv osv. Vi er ens når det handler om religion.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.