Shibby skriver:
Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve 
Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!
Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk! 
Hvad er din mening om racisme?
Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

tja må indrømme jeg ikke kan se at man skulle være mindre værd bare pga ens hudfarve, jeg blev en dag kaldt racist fordi ejg brugte ordet neger, og anede ikke at det må man åbenbart ikke sige mere, og tænker lidt om jeg så feks ikke ville kunne vise lille per til mine børn, for der synger de jo om en lille neger fra afrika
synes ikke man kan sige at man er mindre værd fordi man har en anden hudfarve eller religion eller kommer et andet sted fra, men den gælder så for mig hele vejen rundt, det gælder jo både mig men også nogle som har en anden hudfarve end jeg selv.
men synes det generelt er blevet svært, der skal ikke meget til før man træder folk over tæerne, eller man bliver beskyldt for at være racist uden man har nævnt noget som helst der kunne indikere at man var det
sker desværre ofte for mig, hvis jeg feks beder folk i køen om at holde afstand, og der bor en del indvandrere her i byen, og pludsleig blev jeg glødende racist eller de mente jeg ville beskylde dem for at stjæle, og er jo meget ubehageligt, når man bare ønskede at man ikke fik en vogn op i hælene, eller at man kunne sætte sine varer på bånden uden at man næsten skubber ved dem bagved fordi man bukker sig 
Det er desværre ikke nemt, men ja jeg synes ikke man kan sige at nogen er fejlfarvede, jeg holder nok lidt fast ved de gamle ting, men blander det med nyt, og vil selvfølgelig lære mine børn at vi alle er lige gode, uanset om vi er fra kina, danmark, irak, usa eller hvor vi måtte stamme fra, i dga er man jo også meget mere blandet nationalitetsmæssigt, så det kan jo være svært, også bla pga adoptioner, at sige at man kommer fra afrika fordi man er neger eller kommer fra kina fordi man har skæve øjne