Din mening om racisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.904 visninger
102 svar
0 synes godt om
3. december 2010

Shibby

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Sigge

Min mening er at dumhed kommer ud på mange måder! Racisme er en af dem.

Anmeld

3. december 2010

Anneiris

Min datter er halv araber og halv dansk!
Og er selv slet ikke til danske fye. (Spørg mig ikke om hvorfor)

Jeg synes personligt at racisme er noget af det mest ussle der findes. Det er simpelthen så respektløst, og umenneskeligt at 'hade' andre mennesker for deres hudfarve og religion!

- Men det med at kalde din søn for fejlfarve er jo helt henne i vejret! GODT det ikke var om min datter! Så var jeg gået kold.

Knus Anne & Jasmina.

Anmeld

3. december 2010

Cris

Jeg har aldrig rigtigt oplevet racisme i DK, sådan en kommentar har jeg aldrig hørt før. Jeg har kun hørt om mange fordomme: Spansk=jeg laver ikke andet end at sove siesta og jeg kan ikke så klare mit job... eller muslimsk=balademager, dovn, udnytter systemet... Jeg synes, at der tit kommer fra nogle mennesker med et fattig liv (ikke penge, men oplevelser) og en lille hjerne og så skal man ikke tænke på det mere med mindre det ville blive til et problem og så skal man konfrontere situationen.

Anmeld

3. december 2010

betski

Shibby skriver:

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

Jeg lærer min datter, at vi alle er ens. Der mange aspekter, der gør at vi skiller os ud fra hinanden. Nogle er tykke, nogle er lille (mig hehe) og ja nogle har så en anden hudfarve. Jeg behandler alle lige, og forventer samme behandling tilbage.

Anmeld

3. december 2010

Anneiris

duddi. skriver:

Jeg lærer min datter, at vi alle er ens. Der mange aspekter, der gør at vi skiller os ud fra hinanden. Nogle er tykke, nogle er lille (mig hehe) og ja nogle har så en anden hudfarve. Jeg behandler alle lige, og forventer samme behandling tilbage.

Anmeld

3. december 2010

Anneiris

Nå ja..

Når min datter bliver gammel nok til at forstå det, vil jeg selvfølgelig også lære hende at vi alle er ens.. Synes bare ikke racisme er i orden!

Anmeld

3. december 2010

B&J

I Mine øjne er det bare en farve der er forskellen ellers kan jeg ikke se nogle forskeld de er også mennesker af kød og blod, de kan opføre sig dumt lige som os andre så der er jo ingen forskeld

Anmeld

3. december 2010

B&J

ups den lavede to

Anmeld

3. december 2010

Alberts/

sorry for en underlig sammnligning men alt det med racisme er ligesom den debat om Muskelhunde, at man kun lægger mærke til at muskelhundene bider og ikke de må hunde, det samme med folk nu om dage, de fleste lægger kun mærke til at det er "ikke danskerne" som laver kriminalitet og at danskerne er uskyldige,

min dreng kommer til at lærer at der er noget godt i alle dansker eller ej, og det samme med handicappet. alle skal behandles ens

og kan sørme godt forstå at du bliver sur/ked af den kommentar,

ville jeg godt nok også blive, nøjsern man jeg var smeltet fuldstændig i raserrig,

må man have den frækhed og spørge hvordan den person skrev det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.