SussieThyssen skriver:
Hejsa piger!
Spændende og interessant tråd denne her..jeg har læst alle jeres indlæg so far, selvom jeg egentligt var på vej i seng.
Der bliver spurgt tidligere i tråden om man ikke er racist, når man har noget imod racister?
Racist betyder at man er imod en persons genetiske baggrund..hverken mere eller mindre. Racisme, har intet at gøre med holdninger for eller imod hvad andre har af meninger.
Så NEJ man er ikke racist, hvis man er imod andres meninger.
Det handler ene og alene om at se ned på hvilken kulør eller udseende et menneske har. Det handler altså kun om racer.
Hvis man stammer fra en bestemt befolkningsgruppe, så er der altså nogle der er modstandere.
Ja, jeg VED racisme er blevet et ord der dækker mange flere ting, men det er altså ikke korrekt at kalde en modstander af meninger for racist...så fik vi det på plads.
Så er der selve oplægget.
Suk!
Utroligt så modbydelige folk kan være.
Og nej...jeg har intet til overs for mennesker, der tænker, udøver eller accepterer racisme.
De er primitive, uvidende og underudviklede. Der må være en form for karakterbrist i deres hjerner.
Jeg kan til stadighed undre mig over det når jeg møder det.
Jeg har heldigvis ikke oplevet racisme på min egen krop, men min familie.... 
Kan sige så meget at ca halvdelen af den røg under anden verdenkrig..gasset i Hitlers gaskamre...skudt på kanten af massegrave. Brugt til gruopvækkende eksperimenter, hvor de uden bedøvelse blev opereret og fik fjernet vitale organer, arbejdet og sultet til døde. Fætre og kusiner til mine forældre fik tatoveret deres numre på underarmen og sent i arbejdslejre, hvorfra de aldrig vendte tilbage. Bedstemødrene og bedstefædrene fik lagt deres små børnebørn i armene og sendt i brusekabinerne som ikke indeholdt vand, som de blev fortalt men cyanidgas. Mødre der fødte fik flået deres spædbørn ud af armene og så deres babyer blive kastet ind i højovnene der brændte ligene fra deres større børn....skal jeg blive ved???
Hvordan kan NOGEN acceptere racisme??
Hvordan kan NOGEN respektere den mening og holdning???
Det er sygt til døden, at mene nogen er mindre værd pga af en anden hudfarve eller fordi man kommer fra en anden del af vores jord. At tro at man er bedre end andre blot fordi man har en anden religion.
Ægte respekt for mennesket er at respektere andres ret til at tænke, tale og tro hvad de vil, sålænge man ikke har meninger og holdninger, der kan skade andre menneskers ret til samme.
Men vil man undertrykke eller skade andre med sin religion eller politik, krig eller vold...så har man også, efter min mening mistet sin ret til respekt eller ytringsfrihed. Kun hvis man kender og forstår forskellen, og er et menneske med hjerte, sind og ånd på rette sted vil man forstå forskellen på disse ting. Heldigvis er de fleste der lever i vores lille land enige om denne holdning, det er derfor vi har et af verdens ældste demokratier.

Kærligst
Sussie
jeg vil så lige tilføje at når du siger racer.. så er det i virkeligheden ikke noget det hedder Racer, i virkeligheden så er det et gen som de mørke fik i sin tid for at så var det lettere for dem at holde sig beskyttet mod solen.. dvs mest i de varme lande..
og det passer jo meget godt når man tænker på hvor de stammer fra.. !