Din mening om racisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

SussieThyssen

Perl skriver:

jeg vil så lige tilføje at når du siger racer.. så er det i virkeligheden ikke noget det hedder Racer, i virkeligheden så er det et gen som de mørke fik i sin tid for at så var det lettere for dem at holde sig beskyttet mod solen.. dvs mest i de varme lande.. og det passer jo meget godt når man tænker på hvor de stammer fra.. !

Helt korrekt...men ville ikke kaste mig ind i genealogi denne gang
Desuden så er det faktisk alle andre end dem med det mørke gen, der er "fejlfarver"..hvis man skal sige det lidt groft.
Alle vi ved lys eller gullig hud, blå øjne, skæve øjne, lyst hår der ikke er kruset osv er fejlene, for det er vores gener, der har muteret...ikke dem med mørk hud, brune øjne og kruset hår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Anneiris

Trinehw skriver:

og det kan man sagtens - den eneste forskel der er på vores forhold, er at vores datter ikke er døbt, og ej skal konfimeres (men fik festen, og får festen når hun skal nonfirmes) og så at vi ikke spiser svinekød.. men jul osv ja tak. så besværligt er det ikke

Ja, det kan man nemlig! - Har selv et par veninder som har fået børn med en muslimsk mand, og de gør de samme som du beskriver - ingen dåb, ingen konfirmation, men nonfirmation, osv.

Knus Anne & Jasmina

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

Ja, det kan man nemlig! - Har selv et par veninder som har fået børn med en muslimsk mand, og de gør de samme som du beskriver - ingen dåb, ingen konfirmation, men nonfirmation, osv.

Knus Anne & Jasmina

Stort set samme her
Men vi er ikke muslimer.

Anmeld

11. december 2010

mama09

SussieThyssen skriver:

Stort set samme her
Men vi er ikke muslimer.

Jeg blev faktisk også selv nonfirmeret, det samme gjorde min bror, tror flere og flere vælger det..

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

Trinehw skriver:

Jeg blev faktisk også selv nonfirmeret, det samme gjorde min bror, tror flere og flere vælger det..

Tjaaa..det har du nok ret i.
Vi kalder det så ikke nonfirmation men 14 års fest i vores familie.

Anmeld

11. december 2010

mama09

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..det har du nok ret i.
Vi kalder det så ikke nonfirmation men 14 års fest i vores familie.

ja okay men vi blev nonfirmeret på rådhuset

Anmeld

11. december 2010

quar20

Shibby skriver:

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

Min onkel er gift med en tyrker og hun er SUPER SKØN... Vores bedste venner, ja der er manden mørk..

Vores drenge har og vil altid lære at ALLE mennesker er ens, uanset om de har blå eller brune øjne, lys eller mærkhåret, bruger hummeltøj eller bilkatøj, er lys eller mørk..!!

INGEN er fejlfarvet eller er forkerte - ALLE er mennesker og ALLE har gode sider..!! Så herhjemme har vi absolut INGEN racistiske forhold til nogen overhovedet..

Derudover så BRÆKKER jeg mig voldsomt når nogle blir kritiserede pga deres hudfarve, øjenfarve eller hvis de ikke har hummel eller molotøj på..!!

Anmeld

11. december 2010

qp

Det er ikke racisme min ven...jeg var racist, hvis jeg havde noget imod hvor de er fra eller hvordan de ser ud...og det understreger jeg i starten af mit indlæg.
Derforfor er jeg ikke racist, men modstander af deres mening.
Der er en hårfin grænse imellem respekt for menneskehedens ret til ikke at blive undertrykt og respekt for menneskers ret til at undertrykke.
Hvis man kan respektere andre menneskers ret til at udøve racisme, kan man også respektere pædofili, vold, mord og terror. Der er ingen forskel.

Jo jeg kan sagtens se hvad du mener, men min pointe er jo lidt at nogle mennesker ER racister såvel som der også er nogle der ER pædofile - så længe de ikke udøver deres tilbøjeligheder, så er de vel ikke mennesker der skader andre?

Der er jo eks. en årsag til, at man er pædofil og racist - jeg tror sgu virkelig ikke det er noget nogen ønsker, at være .... der er en årsag til alting - hvis du forstår hvad jeg mener ?

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

qp skriver:

Jo jeg kan sagtens se hvad du mener, men min pointe er jo lidt at nogle mennesker ER racister såvel som der også er nogle der ER pædofile - så længe de ikke udøver deres tilbøjeligheder, så er de vel ikke mennesker der skader andre?

Der er jo eks. en årsag til, at man er pædofil og racist - jeg tror sgu virkelig ikke det er noget nogen ønsker, at være .... der er en årsag til alting - hvis du forstår hvad jeg mener ?

Nej..jeg tror vi er helt enige.
Og jeg vil også give dig ret i, at man godt kan tage dn ideologiske snak og sige "hvis nu", men derfra og så til at respektere/acceptere de før nævnte ting i virkeligheden, er der en stor forskel.
Naturligvis BURDE min retfærdighedssans og respekt for min næste, give ham lov til at mene hvad han vil, og det gør den også, men derfra og så til at lade ham have ret til at udråbe sin holdning i form af kampagner eller direkte udføre den, er det milevidt, for det er en gift, der kan sprede sig med lynets hast.
Om en pædofil eller racist har "lyst" til at være til det han er??
Hmmm...jeg tror ikke de interesserer sig for hvad de har "lyst" til at være, de "er" det bare. Hvordan de så kan være blevet det, er jo en helt anden historie.
Tak for en god og interessant snak om tingene og fortolkninger.

Anmeld

11. december 2010

anne2009

Selvfølgelig skal børnene lære at vi alle er ens, selv om man har sort eller blondt, brune blåt eller grønne øjne.>:<

Men tror ikke man har så meget af racistmen i sig, men at det er  medierne der frem provokere dette emne hele tiden. Medierne beskriver dem som de arbejdsløse og de kriminelle, bare fordi der er nogle fjoldser der har opført sig dårlig, så går det ud over resten...

Tror mere at dem, der har så mange fordomme, kender ikke nogle nydaskere, det kender dem kun som de (´sorte får&uml fra medierne.

Jeg er blevet for træt af, at det altid skal handle om det samme i medierne, det synes jeg er så tarveligt Det bliver det bestemt ikke bedre af.

Man er alle ens uanset hvad man hedder....>:<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.