Din mening om racisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Miamaja

Jeg har oplevet en midaldrene kvinde rynke på næsen af min bonus-datter i bussen. Hun er halv afrikaner.

Blev så rasende, men prinsessen lagde heldigvis ikke mærke til det.

En ting er, når der er racisme mellem voksne, men ligefrem ikke bryde sig om et barn fordi de har en lækker brun farve hele året, det er direkte sygt.!

Det har jeg ogsaa oplevet. Det var bare i et supermarked. Det var ret indlysende racistisk betonet fordi hun gloede skiftevis paa mit barn og saa paa mig, paa en ret ubehagelig maade af afsky.

De andre to gange var en aldre dame igen, en bibliotikar, som ledte et baby/mor lege/historie stue i vores lokale bibliotek, og der afviste hun min son da han ville laegge legetojet i kassen som de andre born ogsaa havde gjort(og han var den eneste med brun hudfarve i gruppen af 2 aarige men jeg ignorede det denne gang med en daarlig smag i munden og vi stoppede derfor med at gaa der). Et andet tilfaelde skete saa da vi  var paa biblioteket og min son sad og kikkede i en bog i en sofastol paa biblioteket og samme bibliotikar meget uvenligt bad ham gaa og laese et andet sted!. Jeg var maalos, men jeg bad venligt om hendes navn, fik det og gik derefter til personalet med min klage.

Det er gudskelov meget sjaeldent at det er sket, men det er sket 3 gange indtil videre og det er utroligt ubehageligt hver gang selvfolgelig. Jeg taenker hvordan kan voksne mennesker have saadan et ubehag for en baby eller lille barn p.ga deres hudfarve  Det eksistere dog alle vegne og jeg er bevidst om at det vil ske igen, ogsaa naar min son er bevidst om det, og saa vil jeg goere mit bedste for at forberede ham og forklare ham og hvordan han bedst muligt skal haandtere det til den tid. Jeg skal nok have al den hjaelp jeg overhovedet faa af vejledning for det er en frygtelig situation at skulle staa i med sit barn, og jeg har jo aldrig selv skulle voksne op med det.

Der er daarlige og onde mennesker alle vegne, og born bliver drillet pga rasisme og andre ting som haarfarve og intellekt osv osv. og saa skal vi foraeldre vaere vores borns stotte og hjaelp i alle situationer, altid haandtere det paa den mest voksne og effektive maade uden brug af svinske ord, for saa er vi ikke bedre selv. Heldigvis er flertallet af mennesker dybt imod racisme saa det er vaerd at glaede sig over

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

mor-til-vanessa

Shibby skriver:

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

ja nu er min datter jo halv sort og halv hvid, så det siger vist det hele.

men tro mig jeg har hørt mange dumme kommentarer og er blevet enig med mig selv, at folk der er racister er dumme og uvidende...

Anmeld

3. december 2010

Vingummien

Shibby skriver:

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

Føj er det jeg vil sige. Fatter ikke folk kan sige sådan, og når det er et barn, så blive rjeg først gal.

Min dreng går i en vuggestue hvor det er mange udlændinge der, det er der også der hvor vi bor

Anmeld

3. december 2010

Silvermist

Jeg er adopteret fra Korea, min mor er dansker og min far islænding. Min mand er islænding. Så vores 2 bedårende smukke piger er derfor godt blandede

Rasisme er noget af det værste jeg ved. Jeg kan blive noget så ked, vred og chokeret. Og det er noget jeg vil gøre alt for at undgå at mine piger bliver udsat for. Selv har jeg oplevet en del rasisme, både i min barndom, men desværre også i min voksentid. Det er hårdt at blive mobbet som barn af andre børn, men det er uforskammet og chokerende at blive mobbet som voksen af andre voksne.

Jeg har som sagt 2 dejlige piger, den ene på 3½ og den anden på 14 måneder. Min ældste datter er jo kommet i den alder hvor hun kan se at vi mennesker er forskellige, nogle er mørke andre lyse. Hun har sommetider sagt at en vis person ser lidt anderledes ud (har en anden hudfarve). Jeg fortæller hende at alle jo er forskellige på hver sin dejlige måde og at det jo er godt. Hun har også peget på flere damer som måske ligner mig lidt (med sort hår og skæve øjne) og sagt "hun ligner mor hende der" og så får hun ofte et stort smil tilbage fra vedkommende.

Og som en tilføjelse, så er din Mikkel altså utrolig smuk

Anmeld

3. december 2010

Louisiana

Anneiris skriver:

Min datter er halv araber og halv dansk!
Og er selv slet ikke til danske fye. (Spørg mig ikke om hvorfor)

Jeg synes personligt at racisme er noget af det mest ussle der findes. Det er simpelthen så respektløst, og umenneskeligt at 'hade' andre mennesker for deres hudfarve og religion!

- Men det med at kalde din søn for fejlfarve er jo helt henne i vejret! GODT det ikke var om min datter! Så var jeg gået kold.

Knus Anne & Jasmina.

Jeg synes faktisk det er ret interessant, det du skriver: At du slet ikke er til danske fyrer - det må man vel tolke som, at du slet ikke er til "hvide" fyrer (og her går jeg helt uden om betegnelsen 'nydansker' osv, for det havde du vel nævnt, hvis det var). Jeg synes det er interessant fordi, mange bliver kaldt racist hvis de ikke vil være sammen med en araber. Men det er vel på en måde det samme den anden vej? Og nu må du ikke misforstå - jeg kalder dig altså ikke racist  Jeg synes bare det paradoksalt, at det går den ene vej, men ikke den anden. Bare en tanke - ikke noget ondt i dét

Jeg har selv været udsat for racisme. Endda her i Danmark. Der stod en flok udlændinge, som råbte meget ubehagelige ting efter mig, og det er ikke på sin plads - hverken den ene eller den anden vej. Selv om man skulle være imod udlændinge i sit land, uanset farve, så er det ikke i orden, at råbe eller kalde hinanden grimme navne. Der er så mange forskellige grunde til, at man ikke ønsker fremmede ind i sit land, uanset farve (for mange ældre generationer føles det som, at de trænger helt ind i deres hjem), og det vil jeg slet ikke stå og fortælle dem er rigtigt eller forkert, jeg har min mening, de har deres. Og i mine øjne har alle ret til hver deres mening, om jeg er enig eller ej. Der er så mange vinkler og drejninger i den problemstilling, det er ikke bare "sort og hvidt".

Anmeld

3. december 2010

CarinaSB

jeg kan slet ikk have det .. Vi er alle ens lige meget hva hudfarve man har .. Ihhh jeg kan blive så sur over sådan noget .. 

Anmeld

3. december 2010

Chamomile

Hvor er det groft at skrive sådan, et' er at folk kan have den mening- men så burde de bestemt holde den for sig selv!

Jeg synes det er trist, at nogle mennesker har sådanne holdninger- det er ikke ligefrem noget der gør verden til et bedre sted. Vi er ALLE lige.

Anmeld

3. december 2010

Lady Marion <3

Racister = mennesker der er utroligt uvidende , dumme og med megen lille hjerne kapacitet   Lavt selvværd må da også lige med

Anmeld

10. december 2010

Anneiris

Dinna88 skriver:

Jeg bliver altså nødt til at spørge: Kigger du så efter mænd i udlandet, eller hvad gør du?? (Jeg aner ikke hvad din status er egentlig....)

Nej det gør jeg kke.

Jeg har en kæreste. Han er araber.

Anmeld

10. december 2010

Anneiris

Louisiana28 skriver:

Jeg synes faktisk det er ret interessant, det du skriver: At du slet ikke er til danske fyrer - det må man vel tolke som, at du slet ikke er til "hvide" fyrer (og her går jeg helt uden om betegnelsen 'nydansker' osv, for det havde du vel nævnt, hvis det var). Jeg synes det er interessant fordi, mange bliver kaldt racist hvis de ikke vil være sammen med en araber. Men det er vel på en måde det samme den anden vej? Og nu må du ikke misforstå - jeg kalder dig altså ikke racist  Jeg synes bare det paradoksalt, at det går den ene vej, men ikke den anden. Bare en tanke - ikke noget ondt i dét

Jeg har selv været udsat for racisme. Endda her i Danmark. Der stod en flok udlændinge, som råbte meget ubehagelige ting efter mig, og det er ikke på sin plads - hverken den ene eller den anden vej. Selv om man skulle være imod udlændinge i sit land, uanset farve, så er det ikke i orden, at råbe eller kalde hinanden grimme navne. Der er så mange forskellige grunde til, at man ikke ønsker fremmede ind i sit land, uanset farve (for mange ældre generationer føles det som, at de trænger helt ind i deres hjem), og det vil jeg slet ikke stå og fortælle dem er rigtigt eller forkert, jeg har min mening, de har deres. Og i mine øjne har alle ret til hver deres mening, om jeg er enig eller ej. Der er så mange vinkler og drejninger i den problemstilling, det er ikke bare "sort og hvidt".

Hmm..

Altså.. Selvfølgelig har jeg haft danske kærester osv, men jeg er mest til mørke, ''fremmede'' fyre. Jeg har intet imod ''hvide'' fyre, overhovedet. Det er vel bare en smagssag. Ligeså vel som nogen mænd tænder mest på tykke damer, andre mest blondiner, osv osv osv.
Jeg vil så helst være sammen med en mørk fyr, og har nemmere ved at forelske mig i den type. Men igen, det er en smagssag. Og nu har jeg en kæreste, han er araber og ham faldte jeg for ved første øjekastnærmest, og nu har vi en datter på 8 uger, og vi har selv kun været sammen siden 1 November 09

Ved ikke om det var svar nok?

Knus Anne og Jasmina.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.