Jeg har oplevet en midaldrene kvinde rynke på næsen af min bonus-datter i bussen. Hun er halv afrikaner.
Blev så rasende, men prinsessen lagde heldigvis ikke mærke til det.
En ting er, når der er racisme mellem voksne, men ligefrem ikke bryde sig om et barn fordi de har en lækker brun farve hele året, det er direkte sygt.!
Det har jeg ogsaa oplevet. Det var bare i et supermarked. Det var ret indlysende racistisk betonet fordi hun gloede skiftevis paa mit barn og saa paa mig, paa en ret ubehagelig maade af afsky.
De andre to gange var en aldre dame igen, en bibliotikar, som ledte et baby/mor lege/historie stue i vores lokale bibliotek, og der afviste hun min son da han ville laegge legetojet i kassen som de andre born ogsaa havde gjort(og han var den eneste med brun hudfarve i gruppen af 2 aarige men jeg ignorede det denne gang med en daarlig smag i munden og vi stoppede derfor med at gaa der). Et andet tilfaelde skete saa da vi var paa biblioteket og min son sad og kikkede i en bog i en sofastol paa biblioteket og samme bibliotikar meget uvenligt bad ham gaa og laese et andet sted!. Jeg var maalos, men jeg bad venligt om hendes navn, fik det og gik derefter til personalet med min klage.
Det er gudskelov meget sjaeldent at det er sket, men det er sket 3 gange indtil videre og det er utroligt ubehageligt hver gang selvfolgelig. Jeg taenker hvordan kan voksne mennesker have saadan et ubehag for en baby eller lille barn p.ga deres hudfarve
Det eksistere dog alle vegne og jeg er bevidst om at det vil ske igen, ogsaa naar min son er bevidst om det, og saa vil jeg goere mit bedste for at forberede ham og forklare ham og hvordan han bedst muligt skal haandtere det til den tid. Jeg skal nok have al den hjaelp jeg overhovedet faa af vejledning for det er en frygtelig situation at skulle staa i med sit barn, og jeg har jo aldrig selv skulle voksne op med det.
Der er daarlige og onde mennesker alle vegne, og born bliver drillet pga rasisme og andre ting som haarfarve og intellekt osv osv. og saa skal vi foraeldre vaere vores borns stotte og hjaelp i alle situationer, altid haandtere det paa den mest voksne og effektive maade uden brug af svinske ord, for saa er vi ikke bedre selv. Heldigvis er flertallet af mennesker dybt imod racisme saa det er vaerd at glaede sig over

Anmeld