Hvor længe kan et barn på 7 være alene hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

LouiseNielsen

Vie. skriver:

Hvor længe et barn kan være alene hjemme, kommer jo an på barnet, på hvor og hvordan det bor, hvem de kan få fat i osv.

Min på 8 år ville jeg ikke være bange for var alene hjemme et par timer hvis han selv ville det.

Min 4 årige er alene tyve minutter flere gange om ugen, tit sover han når han er det.

Du må have mig meget undskyldt.... Men syntes det er dybt uansvarligt! Hvordan kan du dog få dig selv til at køre fra et barn på 4 år, men god samvittighed????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Valle81

Anonym skriver:

Hvor længe? Snakkede med en bekymret nabo som fortalte at en af mine elever er alene hjemme fra ca 1-18 hver dag. Han går i 1. klasse.

Efter min mening - slet ikke!!!

Jeg har en datter på snart 7 år  og hun har ikke været alene hjemme endnu - ikke så meget som et kvarter eller noget.

Ej det er fandmer forrykt - altså min Asta er storog meget selvstænding men ærligt hun ville aldrig kunne underholde sig selv så længe - hun ville panikke og hvad med mad???

Hun kan ikke nå maden i køleskabet eller tallerkener og glas - så hvordan skulle hun få mad osv.

Nej jeg synes slet ikke det er i orden - det skal der gøres noget ved ASAP!!!

Anmeld

1. december 2010

Valle81

Vie. skriver:

Hvor længe et barn kan være alene hjemme, kommer jo an på barnet, på hvor og hvordan det bor, hvem de kan få fat i osv.

Min på 8 år ville jeg ikke være bange for var alene hjemme et par timer hvis han selv ville det.

Min 4 årige er alene tyve minutter flere gange om ugen, tit sover han når han er det.

WHAT!!!!!

Hvis jeg vidste hvem du var IRL så havde jeg meldt dig til de socialemyndigheder med det samme.

Ligegyldigt hvor meget du stoler på ham og hvor ansvarlig han er så kan der ske MANGE ting på kort kort tid!!!! 

Puha, nej jeg har gåsehud.

Anmeld

1. december 2010

Svei

Rolig nu. inden I panikker, så er mine forældre naboen og er hjemme, så han løber bare derind...

Anmeld

1. december 2010

henh01

Min datter på 6 år har aldrig været alene hjemme og kommer heller ikek til det når hun er 7. Jeg er måske for overbeskyttende, hvad ved jeg. Men én ting er sikkert - hun kommer ikke til at være alene før jeg og hende er helt trygge ved det.

Anmeld

1. december 2010

Kats

MoriSverige skriver:

Det er alt alt for længe efter min mening. Jeg mener slet ikke et barn på 7 år bør være alene hjemme.

Synes også det lyder lidt mærkeligt hvis der ikke er mulighed for SFO eller lignende.

Anmeld

1. december 2010

Svei

Baagøe skriver:

Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvilke omstændigheder der er tale om.

Uagtet hvor fornuftig en 4-årig der er tale om har børn i den alder ingen kapacitet til at rumme, hvad der skal gøres i det tilfælde, der sker noget.

Ja, du må undskylde mig, men jeg bliver ærlig talt lidt forarget over det...

Mine forældre er naboen og min mor er hjemme, så han går derind hvis han vil.

Anmeld

1. december 2010

Valle81

Rolig nu. inden I panikker, så er mine forældre naboen og er hjemme, så han løber bare derind...

Ha ha - det skulle du nok have skrevet i parantes i dit andet indlæg:0)

Men jeg lod stadig ikke mit 4 årige barn være alene sovenden eller ej - bedsteforældre som nabo eller ej.

Anmeld

1. december 2010

Pige2009

Vie. skriver:

Mine forældre er naboen og min mor er hjemme, så han går derind hvis han vil.

Ok. Jeg ville nu stadig ikke turde det. Hvorfor er din mor så ikke inde hos ham, hvis det blot drejer sig om så kort tid?

Anmeld

1. december 2010

Svei

Baagøe skriver:

Ok. Jeg ville nu stadig ikke turde det. Hvorfor er din mor så ikke inde hos ham, hvis det blot drejer sig om så kort tid?

Fordi han sover, eller bare gerne vil ligge og se tv....altså, de går jo bare frem og tilbage som om det er et hus...når de er der, så løber den ene bare over for at lege på værelset, men hun kan da se lige ind til dem. Kan ikke se hvorfor hun skulle sidde og se på at han ser tv eller sover...altså, han er jo ikke længere væk end få meter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.