Hvor længe kan et barn på 7 være alene hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Pige2009

Vie. skriver:

Hvor længe et barn kan være alene hjemme, kommer jo an på barnet, på hvor og hvordan det bor, hvem de kan få fat i osv.

Min på 8 år ville jeg ikke være bange for var alene hjemme et par timer hvis han selv ville det.

Min 4 årige er alene tyve minutter flere gange om ugen, tit sover han når han er det.

Det er selvfølgelig din egen beslutning, men i min optik er det uansvarligt at lade en på 4 år være alene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Faith

Znuzke skriver:

Man kan da ikke lade 4 årig være alene hjemme. Det synes jeg virkelig er dybt uansvarligt.

Ja det må jeg indrømme at jeg osse tænkte. Men turde ikke skrive det

Anmeld

1. december 2010

Tdittmann

Anonym skriver:

Hvor længe? Snakkede med en bekymret nabo som fortalte at en af mine elever er alene hjemme fra ca 1-18 hver dag. Han går i 1. klasse.

jeg har en datter på 7 år og hun kan max være alene hjemme en times tid - og hun har altid mulighed for at ringe til mig ( hvilket hun også ofte gør)

Anmeld

1. december 2010

Diana...

Det synes jeg godt nok er mange timer. Det ville jeg ikke kunne. Er der ikke noget sfo eller noget? 

Knus Diana

Anmeld

1. december 2010

Svei

Baagøe skriver:

Det er selvfølgelig din egen beslutning, men i min optik er det uansvarligt at lade en på 4 år være alene

Ok, det synes jeg nu ikke det er. men du kender jo selvfølgelig heller ikke hverken barn eller omstændigheder.

Anmeld

1. december 2010

Anonym trådstarter

For lige at svare på sfo. Jo men det har han valgt fra. Han er en stædig prut Jeg har ikke bidt mærke i det før fordi at han altid er velforberedt men har svært ved at lege med andre. Og hvis han så er alene så mange timer så er det klart at han har det svært.

Anmeld

1. december 2010

Svei

Znuzke skriver:

Man kan da ikke lade 4 årig være alene hjemme. Det synes jeg virkelig er dybt uansvarligt.

Jamen, det må du da gerne synes, jeg ville finde det langt værre at hive ham ud for at sidde i en bil. Men nu er min søn også meget stille og rolig og fornuftig, ville ikke have ladet min anden søn i den alder, han har slet ikke den ro eller fornuft.

Anmeld

1. december 2010

Pige2009

Vie. skriver:

Ok, det synes jeg nu ikke det er. men du kender jo selvfølgelig heller ikke hverken barn eller omstændigheder.

Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvilke omstændigheder der er tale om.

Uagtet hvor fornuftig en 4-årig der er tale om har børn i den alder ingen kapacitet til at rumme, hvad der skal gøres i det tilfælde, der sker noget.

Ja, du må undskylde mig, men jeg bliver ærlig talt lidt forarget over det...

Anmeld

1. december 2010

Ni-ko-li-ne

Vie. skriver:

Jamen, det må du da gerne synes, jeg ville finde det langt værre at hive ham ud for at sidde i en bil. Men nu er min søn også meget stille og rolig og fornuftig, ville ikke have ladet min anden søn i den alder, han har slet ikke den ro eller fornuft.

Hold da op.... Så fik man lige en øjenåbner!Må jeg spørge hvor lang tid han så er alene? Og hvad det er du skal køre i bil efter som er vigtigt nok til at lade ham alene?

Anmeld

1. december 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Hvor længe? Snakkede med en bekymret nabo som fortalte at en af mine elever er alene hjemme fra ca 1-18 hver dag. Han går i 1. klasse.

Hmm han har jo så fint bevist at han kan være alene... Jeg synes dog det er meget uansvarligt i så mange timer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.