Jeg har en datter på 10 år hun tager selv til og fra skole og har gjort det siden 2. klasse, efter rådførelse med SFO og Skole, de mente begge at det kunne hun sagtens... hun bliver sendt til bussen kl. 15.30 og er hjemme ca. 16.00 og vi er hjemme mellem 16.30 og 18.00 alt efter trafik og arbejde... Det fungere fint... Nu er hun som sagt 10 og går i 4. kl. og bestemmer selv om hun tager hjem kl 13, 14, 15 eller 16...
Hun kommer hjem og laver te, tager noget at spise og tænder op for Disney... Hun lider ingen last og gjorde det heller ikke som 8 årig i 2. så tror det er individuelt...
Kan barnet tlf. nr. til mor, far eller en der kan være der relativt hurtigt hvis der opstår noget, kan barnet administrere at være alene og selv forsyne sig med diverse frugt, boller og drikkevarer samt finde en beskæftigelse der kan underholde det i den tid det nu er alene...
Vi har selvfølgelig regler i vores hus som alle andre, og de skal overholdes også selvom man er alene hjemme, ellers mister man den mulighed. Og døren skal låses, da vi har det bedst med at døren er låst... Hun ringer stort set hver dag og spørg om hun må tage et eller andet hvilket hun som regel må, alt efter hvad hun spørg efter hehe...
Her til Januar stopper hun i SFO og er derfor ikke tilknyttet der mere, men der går jeg så hjemme (gør jeg allerede nu) og hun nyder det i fulde drag..
Hun er så heller ikke alene hver dag for hun er meget social med sine venner og hvis ikke hun tager med dem, så er de med her hjemme, og der har reglen altid været at deres forældre skal vi at de er alene hjemme indtil vi er kommet hjem fra job, da ikke alle er trygge ved at deres børn er alene...
Men tja i 1. der blev hun dog kørt frem og tilbage... Hvilket hun stadig gør hvis hun er ude og lege, da jeg ikke vil have at hun går rundt om aftenen... Jeg kan ikke selv huske hvornår hun var alene hjemme første gang.. .
Anmeld