Hvor længe kan et barn på 7 være alene hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.920 visninger
64 svar
0 synes godt om
1. december 2010

Anonym trådstarter

Hvor længe? Snakkede med en bekymret nabo som fortalte at en af mine elever er alene hjemme fra ca 1-18 hver dag. Han går i 1. klasse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Faith

Det synes jeg er for længe! Jeg ville sige max en times tid, men jeg har heller ikke en 7 årig, så har ikke rigtig noget at basere det på. 5 timer lyder bare længe.

Anmeld

1. december 2010

Anonym trådstarter

smillaluna skriver:

Det synes jeg er for længe! Jeg ville sige max en times tid, men jeg har heller ikke en 7 årig, så har ikke rigtig noget at basere det på. 5 timer lyder bare længe.

Ja det synes jeg også. Men ved ikke rigtig om jeg kan tillade mig at være bekymret. Han har åbenbart gjort det hele året og det er først nu jeg faktisk har funde ud af det.

Anmeld

1. december 2010

Faith

Anonym skriver:

Ja det synes jeg også. Men ved ikke rigtig om jeg kan tillade mig at være bekymret. Han har åbenbart gjort det hele året og det er først nu jeg faktisk har funde ud af det.

Ja den er svær synes jeg. For han må jo være vant til det. Men det gør det jo selvfølgelig ikke mere "rigtigt". Hvad er han for en dreng? Jeg mener er han "fremme i skoene" af sin alder?

Anmeld

1. december 2010

Louisiana

Det vil jeg mene er alt, alt for længe. Udover, at han er for lille til, at tage ansvar for hjemmet i alle de timer, og at han kan komme til skade på alverdens måder, så må han også føle sig enormt ensom  Er der ikke mulighed for, at han kan komme i SFO??

Anmeld

1. december 2010

Silas&Mille

Det er alt alt for længe efter min mening. Jeg mener slet ikke et barn på 7 år bør være alene hjemme.

Synes også det lyder lidt mærkeligt hvis der ikke er mulighed for SFO eller lignende.

Anmeld

1. december 2010

Svei

Hvor længe et barn kan være alene hjemme, kommer jo an på barnet, på hvor og hvordan det bor, hvem de kan få fat i osv.

Min på 8 år ville jeg ikke være bange for var alene hjemme et par timer hvis han selv ville det.

Min 4 årige er alene tyve minutter flere gange om ugen, tit sover han når han er det.

Anmeld

1. december 2010

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hvor længe? Snakkede med en bekymret nabo som fortalte at en af mine elever er alene hjemme fra ca 1-18 hver dag. Han går i 1. klasse.

Det var godtnok længe.

Min lillesøster er 11, og hun er ikke alene mere end max. 3 timer.

Anmeld

1. december 2010

Pige2009

MoriSverige skriver:

Det er alt alt for længe efter min mening. Jeg mener slet ikke et barn på 7 år bør være alene hjemme.

Synes også det lyder lidt mærkeligt hvis der ikke er mulighed for SFO eller lignende.

Jeg mener heller ikke en på 7 bør være alene hjemme mere end det tager at gå en tur til købmanden eller deslige. Synes alt andet er uansvarligt.

Anmeld

1. december 2010

ekzunz

Vie. skriver:

Hvor længe et barn kan være alene hjemme, kommer jo an på barnet, på hvor og hvordan det bor, hvem de kan få fat i osv.

Min på 8 år ville jeg ikke være bange for var alene hjemme et par timer hvis han selv ville det.

Min 4 årige er alene tyve minutter flere gange om ugen, tit sover han når han er det.

Man kan da ikke lade 4 årig være alene hjemme. Det synes jeg virkelig er dybt uansvarligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.