Kirstine bliver jo 7 år lige om lidt. Jeg tror sådan set godt at hun kunne være alene hjemme uden at "brænde hytten ned"
-Men, jeg ville være SÅ urolig! Jeg ville ikke have et øjebliks fred for tanken om at hun er derhjemme helt alene og hvad nu hvis og hvis og hvis og hvis...
For ca. to mdr. siden kørte Mikkel og jeg i Brugsen alene og handlede. Kirstine gaaad simpelthen ikke med og ville bare prøve at være alene hjemme. Det gik vi så med til og var nok væk i 25 min. Men jeg havde ingen fred! Det var en skrækkelig tur til Brugsen og jeg løb bare rundt derinde og var sikker på når jeg kom hjem ville hun være væk, eller død eller... Da vi kom hjem lå hun på præcist samme sted foran tv'et og naturligvis var intet sket.
Men jeg er bare ikke klar til at hun er alene hjemme. Måske Kirstine ville være klar, men vi finder ikke ud af det for hun må ikke være alene hjemme for mig. Det er muligt at det må ændre sig når Bimmeren kommer til verden og han skal ud og trilles i barnevognen, at Kirsitne ikke behøver at gå med hvis hun virkelig ikke vil. Så kan hun vel godt være alene mens jeg går en tur frem og tilbage på vejen.
Men sådan alene-alene, altså i flere timer hvor jeg ikke er tæt på, det er bare ALT for grænseoverskridene for mig. Også selv om hun er 7 år til den tid.
Rent objektivt kan et normalt 7 årigt barn nok godt være alene hjemme i: 45 min. tror jeg. Men på den anden side, hvis 45 min er okay, hvorfor så ikk 2 timer? Altså... Det er sørme svært.
Anmeld