Nej det har du nok ret i.
Med ordet sårbar tror jeg at jeg mener det der med at kæmpe for sig selv og sige fra (blive vred) hvis andre tramper på en. Ellers tænker jeg at man nemt kan blive rendt over ende og udnyttet af andre.
Åhh ja, nogle ville måske være det, og dem vil jeg nok nærmere kalde naive, og det er jeg netop ikke, for jeg har altid vist, at mennesker er som de er, og man kan altid forvente, at de ikke handler ud fra det de umiddelbart viser.
At jeg vælger at tro på det bedste i mennesker indtil det modsatte er bevidst giver mig fred i sindet, og det glæder mig, for de fleste er dejlige mennesker. Og når jeg så endelig møder et menneske, der ikke er det, jamen så bliver jeg ikke skuffet, for jeg ved jo at de eksisterer, den type også.
Og så har jeg jo dette lille specielle talent, at jeg kan "se" eller rettere føle lige ind i enhvert menneskes sjæl, og ved præcis, hvad jeg har at vente i store træk.
Kan også sige, at der skal meget til før jeg går i kamp for mig selv, men det skyldes måske mere, at når jeg endelig bider, så bider jeg hårdt, og den sorg det kan medføre, kan jeg næsten ikke selv bære.
Det er altså lidt svært at forklare 

Anmeld